بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۷
کد خبر : ۱۵۳۹۰۴

مدیرعامل شرکت شهرک​های صنعتی خوزستان گفت: بیش از 68 درصد واحدهای صنعتی استان فعال است و در مقایسه با استان​های دیگر دارای عملکردی مطلوب هستیم.

اخلاق محمدیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه خوزستان، اظهار کرد: بیشتر واحدهای فعال استان با تمام ظرفیت خود کار نمی​کنند و هر کدام به طور میانگین با 30 تا 50 درصد از ظرفیت خود فعال هستند.

وی با اشاره به اینکه 70 درصد مشکلات واحدهای صنعتی نقدینگی است، افزود: بحث نقدینگی مهمترین مشکل واحدهای تولیدی و صنعتی استان است که باید به این مسأله رسیدگی شود و مشکلات واحدهای تولیدی را حل کرد.

محمدیان تصریح کرد: باید بهای محصولات فروخته شده واحدهای صنعتی پس از فروش به موقع پرداخت شود اما دستگاه‌ها و شرکت​های طرف قرارداد و خریدار به دلایلی از جمله مشکلات مالی نمی‌توانند مطالبات واحدهای تولیدی را به موقع پرداخت کنند و واحدهای تولیدی را دچار مشکل می​کنند.

محمدیان عنوان کرد: در استان خوزستان 71 شهرک و ناحیه صنعتی استان وجود دارد که تمام امکانات و زیرساخت​ها در این شهرک‌ها برای واگذاری به واحدهای صنعتی آماده است. از این 71 شهرک و ناحیه صنعتی، 60 شهرک و ناحیه صنعتی دارای زمین برای واگذاری هستند و اگر درخواستی در این زمینه باشد، این زمین​ها در اختیار واحدهای تولیدی قرار خواهد گرفت.

وی درباره حمایت از واحدهای راکد و در حال ساخت بیان کرد: به دنبال آن هستیم تا واحدهای طرف قرارداد با ما که زمین دریافت کرده‌اند و در حال ساخت ساز هستند را از طریق پرداخت تسهیلات و روش​های دیگری حمایت کنیم تا به تولید برسند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان گفت: همچنین در تلاش هستیم تا واحدهایی که به تولید رسیده​اند اما اکنون راکد هستند را دوباره به چرخه تولید بازگردانیم و از سال گذشته تاکنون 55 واحد را به چرخه تولید باز گردانده​ایم.

وی در خصوص جلب سرمایه​گذاری در استان خاطرنشان کرد: استان دارای ظرفیت​های بالقوه و خدادادی فراوانی است که این مساله بیانگر توانایی​های استان است. همچنین وجود راه​آهن، فرودگاه، بنادر فعال و امکانات زیرساختی مناسب از دیگر ظرفیت​هایی است که می​تواند سرمایه​گذار بخش خصوصی را به خود جلب کند.

محمدیان اظهار کرد: امیدواریم با بهبود شرایط پس از رفع تحریم​ها و با تلاش برای ارتقای زیرساخت​ها، به جذب سرمایه​گذار در استان کمک کنیم.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر