بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶
مدیرعامل شرکت سبد گردانی سرمایه ایرانیان عنوان کرد:

رشد قیمت از آذرماه سال جاری/ راهکاری برای تقویت تقاضا در بازار

در حال حاضر با توجه به رکورد اقتصادی کشور که طی سه سال اخیر ایجاد شده باید از طریق تغییر در سیاستهای اقتصادی دولت، کاهش نرخ بهره بانکی، حمایت از صنایع مختلف و هدایت بهینه منابع به سمت تولید کشور رو به بهبود شرایط حرکت داده شود.
کد خبر : ۱۵۳۹۰۶
نویسنده :
یارمحمدی
با توجه به توافق انجام شده و نزدیک شدن به اعلام نظر نهایی کنگره آمریکا و اخبار پیرامون این موضوع به نظر می رسد کنگره با این موضوع موافقت کند و با سفر رئیس جمهور کشور به نیویورک در اوایل مهر ماه سال جاری شوک های مثبت سیاسی به بازار سرمایه کشور که منتظر این اخبار قطعی و نهایی است، وارد کند.

مدیرعامل شرکت سبدگردانی سرمایه ایرانیان ضمن بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: این موضوع تنها بخش ریسک سیاسی بازار بورس را در بر می گیرد و از آنجایی که بازار سرمایه آینه تمام نمای اقتصاد کشور می باشد باید منتظر اجرایی شدن لغو تحریم های بین المللی و تغییر سیاستهای اقتصادی دولت باشیم.

مصطفی صفاری در ادامه افزود: در حال حاضر با توجه به رکورد اقتصادی کشور که طی سه سال اخیر ایجاد شده باید از طریق تغییر در سیاستهای اقتصادی دولت، کاهش نرخ بهره بانکی، حمایت از صنایع مختلف و هدایت بهینه منابع به سمت تولید کشور رو به بهبود شرایط حرکت داده شود.

این کارشناس بازار سرمایه با توجه به گذشت 5 ماه از سال جاری و وضعیت رکود بازار سرمایه، اقتصاد ایران و جهان عملکرد سه ماهه شرکت های فعال در بازار را ضعیف دانست و گفت: گرچه بورس بازار خرید و فروش انتظارات آینده اقتصادی کشور می باشد اما عملکرد ضعیف شرکت ها نیز تأثیر منفی بر کلیت بازار دارد که با توجه به رکود حاکم بر بازار از طرف شرکت ها و صنایع هیچ سیگنال مثبتی تاکنون ارائه نشده و علاوه بر این موضوع به نظر من با توجه به شرایط موجود عملکرد 6 ماهه شرکت ها نیز مناسب نباشد.

با توجه به دلسردی حاکم بر بازار بورس به دلیل مشخص نبودن مسیر اقتصادی دولت و ابهامات موجود صنایع در کوتاه مدت نمی توان انتظار شروع روند مثبت و محکمی را در بازار بورس داشت.

صفاری در رابطه با راه کار افزایش تقاضا و حمایت از بازار بورس گفت: سازمان بورس اوراق بهادار تهران می تواند به صندوق های با درآمد ثابت تکلیف کند تا نقدینگی که از بازار سهام به سمت این صندوق ها وارد می شود را بار دیگر در سهام سرمایه گذاری کنند تا این سرمایه خارج شده از بازار همراه با تقویت بخش تقاضا به بورس بازگردد.

این تحلیلگر بازار سرمایه در خاتمه در رابطه با روند آتی بازار گفت: به نظر من با بهبود شرایط اقتصادی کشور از آذر ماه با اجرایی شدن لغو تحریم ها و مفاد توافق انجام شده روند رو به رشد بازار آغاز شود ولی رشد پایدار این بازار را می توان از ابتدای سال 95 انتظار داشت.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱
جناب آقای دکتر صفاری عزیز شما در بهار سال 1392 در کنفرانسی که سی دی های آن را به عموم عرضه کردی برای بازار رشد خوبی پیش بینی کرده بودی و تنها گزینه برای سرمایه گذاری را بورس اوراق بهادار پیش بینی نمودی و حتی رشد فوق العاده را نوید دادی ! فکر نمی کنی باید فرقی بین بنده بی سواد و دکتری مثل شما در پیش بینی وجود داشته باشد به راحتی پیش بینی میکنید و زمان میدهید و دوباره پیش بینی خود را تغییر میدهید با تمام احترامی که برای شما قائل هستم لطف کنیدکمی به نظرات قبلی خود مراجعه کرده و در پیش بینی های خود تجدید نظر کنید .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱
آذر :یعنی آتش.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴
------------

اصولا این بازار به چیز های مثبت واکنش منفی میده .

دقیقا در روز توافق هسته ای سقوط کرد .

الان هم که 34 رای اوباما برای وتو تامین شده بازار در حال ریزشه و شنبه بدتر هم میشه .