بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲
در بازار طلا نیز شاهد افزایش قیمت این فلز زرد بودیم به طوریکه هر انس طلا با رشد 0.14 درصد نسبت به روز گذشته به 1142 دلار و هر گرم طلای 18 عیار با 92 تومان رشد به 94 هزار و 88 تومان رسید. قیمت سکه نیز در تابلو آنلاین امروز نسبت به روز گذشته بدون تغییر ماند.
کد خبر : ۱۵۳۹۲۳
نویسنده :
یارمحمدی
طی معاملات روز جاری قیمت فروش هر دلار آمریکا به 3422 تومان رسید.

به گزارش بورس نیوز، در معاملات امروز قیمت هر دلار آمریکا به روند مثبتی که از چند هفته گذشته شروع کرده بود، ادامه داد، به طوریکه در تابلو آنلاین نرخ خرید و فروش ارز در سامانه سنا به ترتیب به 3412 و 3422 تومان رسید و این رشد در حالی است که در بازار آزاد قیمت فروش هر دلار آمریکا نسبت به روز گذشته با رشد 0.26 درصدی به 3430 تومان رسید اما این افزایش نرخ در حالی بود که بانک مرکزی نرخ ارز مرجع را در بازار امروز با یک ریال کاهش 29955 ریال اعلام کرد.

بر اساس این گزارش در بازار طلا نیز شاهد افزایش قیمت این فلز زرد بودیم به طوریکه هر انس طلا با رشد 0.14 درصد نسبت به روز گذشته به 1142 دلار و هر گرم طلای 18 عیار با 92 تومان رشد به 94 هزار و 88 تومان رسید. قیمت سکه نیز در تابلو آنلاین امروز نسبت به روز گذشته بدون تغییر ماند.

این افزایش قیمت جهانی طلا درحالی است که برخی کارشناسان اقتصادی بر این باورند که مهمترین عامل موثر بر قیمت طلا در شهریور ماه برگزاری نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکا و اعلام تصمیم نهایی در خصوص نرخ بهره این کشور خواهد بود. همچنین نگرانی های مربوط به اوضاع اقتصادی چین نیز تأثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا داشته چرا که اقدام چین در رابطه با کاهش ارز یوان در برابر دلار عامل بسیار مهمی در افزایش نسبی قیمت طلا بوده است.

به این ترتیب و با توجه به نظر تحلیلگران و کارشناسان اقتصادی نگرانی های مربوط به اوضاع اقتصادی چین می تواند تصمیم گیری در رابطه با نرخ بهره آمریکا را به تأخیر بیاندازند که این عامل می تواند تأثیر مثبتی بر قیمت جهانی طلا داشته باشد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۴
چقدر ریالمون قدرت کرفت و تونست قد علم کنه . . زنده باد حسن مچچچچکریم