بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۳
کد خبر : ۱۵۳۹۳۸
قیمت ملک در دبی امسال اندکی کاهش یافت و به رونق پایدار بخش مسکن پس از سقوط قیمت آن در سال های 2008 و 2009 پایان داد؛ برهه ای که اجرای مقررات سختگیرانه تر ، آهنگ نزولی بهای نفت و کاهش اعتماد به اقتصاد جهانی انگیزه خرید ملک در دبی را تحت شعاع قرار داد.
آیا ایرانیان با لغو تحریم ها باز هم به خریداران اصلی املاک دبی تبدیل می شوند؟

موسسه مشاوره کلاتونز اعلام کرد احتمال می رود با لغو تحریم ها علیه ایران، ایرانی ها بار دیگر به خریداران اصلی ملک در دبی تبدیل شوند و به بخش املاک و مستغلات این امیرنشین تلنگری وارد شود.

به گزارش «انتخاب»، قیمت ملک در دبی امسال اندکی کاهش یافت و به رونق پایدار بخش مسکن پس از سقوط قیمت آن در سال های 2008 و 2009 پایان داد؛ برهه ای که اجرای مقررات سختگیرانه تر ، آهنگ نزولی بهای نفت و کاهش اعتماد به اقتصاد جهانی انگیزه خرید ملک در دبی را تحت شعاع قرار داد.

موسسه مشاوره املاک کلاتونز در ارزیابی خود اعلام کرد قیمت مسکن در دبی اعم از خانه و آپارتمان نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه و یک دهم درصد کاهش داشته است.

بر اساس گزارش این موسسه ، چنانچه توافق هسته ای میان تهران و قدرت های بزرگ که ماه ژوئیه منعقد شد به لغو تحریم های چندساله ایران بینجامد ممکن است وضعیت ملک در دبی تغییر کند.

در این گزارش آمده است شرکت های داخلی و خارجی پیشتر از دبی به عنوان قطبی برای فعالیت های مربوط به ایرانی ها استفاده می کردند و پیش بینی می شود این روند بار دیگر ازسرگرفته شود.

موسسه کلاتونز در گزارش خود نوشت گمان می رود اتباع ایرانی از این فرصت برای سرمایه گذاری های چشمگیر در بخش املاک و مستغلات دبی استفاده کنند و این مسئله از جمله نخستین نشانه های اصلی بهره برداری امارات عربی متحده از محل لغو تحریم های تجاری ایران باشد.

کلاتونز به نقل از اطلاعات دولت دبی اعلام کرد ایرانی ها در سال 2010 میلادی پس از هند ، انگلیس و پاکستان چهارمین خریدار بزرگ املاک و مستغلات در دبی بودند و دوازده درصد معاملات بخش املاک مربوط به ایرانی ها می شد اما این روند از سه ماهه نخست سال 2015 روند نزولی پیدا کرده است.

با وجود این ایران چهارمین شریک تجاری بزرگ امارات عربی متحده در سال گذشته میلادی بود و به رغم تحریم ها حجم مبادلات تجاری دو کشور به 16 میلیارد و 900 میلیون دلار رسید که هشت و سه دهم درصد نسبت به سال قبل از آن افزایش نشان می دهد.

در نیمه نخست سال میلادی کنونی ، قیمت خانه در دبی پنج و یک دهم درصد و قیمت آپارتمان شش دهم درصد کاهش داشت.

موسسه کلاتونز اعلام کرد انتظار می رود ورود سرمایه ایرانی ها به بازار مسکن دبی، هرگونه کاهش تقاضا برای املاک مسکونی در دبی که ناشی از ادامه روند نزولی بهای نفت است را تحت تاثیر قرار دهد و این روند را معکوس کند.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۴
ایرانیها بیایند کیش وقشم خودمان را مثل دبی بسازند حیف وصد حیف!!
ناشناس
MALAYSIA
پنجشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۰
ایرانیها حافظه تاریخی شان مثل حافظه ماهی هست و خیلی زود فراموش میکنن. در عرض یکسال چندین میلیون دلار سرازیر ترکیه شد و اونجا ملک خریدن در حالیکه تجربه کشورهای عربی رو فراموش کرده بودن. همه منتظر لبنان هستیم که اگه وضعیتش یه خورده آروم بشه بریم سواحل لبنان که جزو زیباترینهاست اونجا ملک بخریم. ببینیم خدا چی میخواد.
خسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۷
زهی خیال باطل !عمرا که دیگه تو ایران مردم سرمایه گذاری کنند !هنوز داغ دل برخورد ناشایست دولت با شرکت پدیده شاندیز از یادها نرفته!به قول دکتر صادق زیبا کلام :برخورد با پدیده صرف جناحی و سیاسی بود و از دست حسن روحانی خارج شد !پروزه در دولت احمدی نزاد کلنک خورد و بعد از 5سال دولت فعلی به زمینش زد !!متاسفم که مردم باید تاوان بده بستانهای سیاسی تعویض دولتها را بدهند !!