بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۷
کد خبر : ۱۵۳۹۵۷
زلزله 5.7 ریشتری که کانون آن شهر قبله (qabala)جمهوری آذربایجان بود، استان اردبیل به ویژه شهرستان های هم مرز با جمهوری آذربایجان را لرزاند.

به گزارش «انتخاب» به نقل از پایگاه زلزله نگاری موسسه ژئو فیزیک دانشگاه تهران، این زلزله ساعت 9 و 13 دقیقه و 38 ثانیه روز جمعه در عمق 10 کیلومتری زمین در داخل مرزهای جمهوری آذربایجان به وقوع پیوسته است.

این زلزله در بسیاری از شهرهای استان اردبیل و آذربایجان شرقی احساس شد و مردم با هراس منازل مسکونی خود را ترک و به خیابان ها ریختند.

به نوشته ایرنا، گزارش ها از شکسته شدن شیشه و ترک خوردن برخی منازل در شهرستان های پاس آباد و بیله سوار مغان دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل گفت: نیروهای امدادی در استان اردبیل به حال آماده باش درآمده اند.

وی با بیان اینکه بلافاصله پس از زمین لرزه شورای بحران استان با مسئولان مربوطه تشکیل جلسه داده و کلیه نیروهای امدادی نیز به حالت آماده باش درآمده‌اند خاطر نشان کرد: در گزارش‌های اولیه تیم‌های ارزیاب مشخص شد که به برخی از منازل و واحدهای روستایی که عمدتا در بافت فرسوده قرار داشتند خسارات جزئی شامل ترک خوردن دیوارها و شیشه‌ها وارد شده است.

اسلامی با بیان اینکه گزارش نهایی تیم‌های ارزیاب به زودی اعلام خواهد شد خاطر نشان کرد:‌ برابر آمارهای اولیه در پی این زمین لرزه شش نفر نیز در پارس آباد دچار مصدومیت شده‌اند. این افراد حین فرار دچار حادثه شده و مصدومیتشان ربطی به ریزش آوار ندارد، به عنوان مثال یکی از حادثه دیدگان هنگام وقوع زمین لرزه خود را از طبقه دوم به بیرون پرتاب کرده که منجر به شکستگی پایش شده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر