بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۷
کد خبر : ۱۵۳۹۶۲

در ساعت 14:30 مورخه 10/06/1394 خبر کشف جسد پسربچه ای 10 ساله در خیابان وحدت اسلامی- خیابان بازارچه شاپور به کلانتری 113 بازار اعلام شد.


به گزارش خبرآنلاین و به نقل از اداره اطلاع‌رسانی تهران بزرگ؛ با حضور مأمورین کلانتری در محل و در بررسی های اولیه مشخص شد که جسد متعلق به پسربچه ای 10 ساله بنام سپهر است که پس از خرید نان و در زمان مراجعه به خانه درحالیکه از ناحیه گردن دچار بریدگی عمیق گردن شده ، به قتل رسیده است .


با اعلام خبر کشف جسد به اداره دهم و قاضی کشیک ویژه قتل ، بلافاصله تیم بررسی صحنه قتل اداره دهم و تشخیص هویت پلیس آگاهی بهمراه بازپرس شعبه سوم دادسرای جنایی در محل حاضر ، پرونده مقدماتی در خصوص قتل پسربچه ده ساله (مقتول) تشکیل و تحقیقات جهت شناسایی و دستگیری عامل جنایت در دستور کار کارآگاهان اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.



اظهارات اهالی محل


یکی از اهالی محل که با مشاهده جسد پسربچه با پلیس و مرکز اورژانس تماس گرفته بود ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : " با موتورسیکلت در حال عبور از کوچه بودم که پسربچه ای را دیدم که روی زمین افتاده و غرق خون است ؛ بلافصاله با اورژانس و 110 تماس گرفتم ؛ ابتدا تصور کردم که تصادف کرده اما بعدا مشخص شد که گردن پسربچه را بریدند " .


خانمی که مردی جوان را با یک قبضه چاقو در داخل کوچه ی محل جنایت مشاده کرده بود ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : " من کنار پنجره بودم که یک مرد [ جوان ] با لباس آبی نفتی در حالیکه یک چاقو در دست داشت ، از کوچه خارج شد ".


کارآگاهان اداره دهم با بررسی میدانی از محل جنایت اطلاع پیدا کردند که یکی از ساختمان های محل وقوع جنایت مجهز به دوریین های مداربسته است ؛ بلافاصله تصاویر دوربین های مداربسته ی این ساختمان مورد بازبینی قرار گرفت و بنا بر اظهارات برخی از اهالی محل مبنی بر مشاهده جوانی با چاقو ، کارآگاهان موفق به شناسایی تصویر جوانی قد بلند و تنومند ( حدودا 35 ساله ) شدند که پشت سر مقتول وارد کوچه ی محل جنایت شده و دقایقی پس از آن نیز با یک قبضه چاقو از کوچه خارج می شود .


با بدست آمدن تصاویر متهم پرونده و احتمال ارتکاب جنایت توسط این شخص ، تصویر وی استخراج و اهالی محل موفق به شناسایی هویت وی بنام "اشکان . م" ( متولد 1358 ) به عنوان یکی از اهالی بازارچه شاپور شدند ؛ بررسی سوابق اشکان نشان داد که وی از مجرمین سابقه داری است که تاکنون چهار در سال های 79 ، 92 و 93 دستگیر و روانه زندان است که سه فقره از سوابق وی مربوط به ضرب و شتم است .


دستگیری اشکان


با شناسایی هویت اشکان ، دستگیری وی در دستور کار کارآگاهان اداره دهم قرار گرفت و سرانجام در ساعت 17:30 مورخه 11/06/1394 ، کارآگاهان در حالی موفق به دستگیری وی در محدوده چهارراه گلوبندک شدند که هنوز آثار خون بر روی لباس هایش وجود داشت .


اظهارات اولیه متهم


اشکان پس از انتقال به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، در اظهارات خود منکر هرگونه ارتکاب جنایت شد و عنوان کرد: "در زمان حادثه، داخل خانه در حال استراحت بودم که صدای سر و صدای بچه ها از داخل کوچه باعث شد تا عصبانی شوم اما زمانی‌که به کوچه آمدم ، بچه ای را در داخل کوچه مشاهده نکردم؛... . پسربچه ای تقریبا 10 ساله را دیدم که در ابتدای یک کوچه پائین تر ایستاده بود ؛ فقط دیدم پائین کوچه ایستاده ؛ من به سمت او نرفتم ؛ فقط این صحنه را به خاطر دارم .... . (از موضوع قتل پسربچه 10 ساله نیز در نزدیکی محل سکونت خود) اطلاع نداشتم " .


"اشکان" در پاسخ این سؤال که "آیا آن پسربچه ( مقتول ) را قبلا هم دیده بودید ؟" به کاراگاهان گفت : " فقط به یاد دارم شبیه بچه گی های خودم بود و او را در سر کوچه پائینی دیدم ؛ او را قبلا در رویاهام دیده بودم " .


سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، گفت: " متهم در تحقیقات اولیه منکر هرگونه ارتکاب جنایت و قتل پسربچه 10 ساله شده اما با توجه به شواهد و دلایل بدست آمده از متهم و همچنین تصاویر دوربین های مداربسته از محل جنایت ، قرار بازداشت موقت از سوی مقام محترم قضایی صادر و متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویزه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت ".

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
نارون
ROMANIA
جمعه ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۶
اعدامش کنید به همان شکلی که آن کودک معصوم را کشته
ناشناس
شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۴
چه نره خری هم هستش.
رضا
GERMANY
جمعه ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۸
اعدام رو شاخشه انشالله
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۹
جای بس تاسف دارد برای دستگاه قضایی کشور وقتی فردی که این همه سابقه دارد خیلی راحت و آزادانه برای خودش رفت و آمد میکند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۲
معتاد بودن
amir
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۸
سلام...اون ختنومه مگه قاتل با پیراهن آبی نفتی بود...پلیس هم میگه موقع دستگیری قاتل قطرات خون بر پیراهن قاتل بو...اما این عکس که گذاشتین با پیراهن آبی نفتی نیست...!!!!
ناشناس
يکشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰
این لباس آگاهی هست که تنش کردند
حميد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۸
توجه كنيد متهم متولد 1358 مي باشد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۵
آيكيو اين لباس زنداني است !!!!
ناشناس
MALAYSIA
شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۴
به خدا از روزی که اون مطلب رو خوندم از ذهنم بیرون نمیره همش اون لجظه یی رو تصور میکنم که چطوری اون بچه بینوا زجر و درد چاقو رو تو گلوش میکشیده. آدم انگشتش رو میبره دو رو روز درد میکنه اون لحظه واقعا دردناکه. آخه نمیدونم این با چرا این کار رو کرده؟!!!!!!!!!!!!!! خدا به پدر و مادرش صبر بده.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۹
ولکم فی القصاص حیات یا اولی الالباب
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۱
چرا چره اش رو نشون نميدين؟
علی
MALAYSIA
يکشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶
این شخص باید بشه و شکی در اون نیست و باید جلوی چشمان مادر خودش گلوش ببرن تا بدونه مادر با عدم تربیت صحیح چه بلایی بر سر خودش و دیگران میتونه بیافته و مادر اون بچه بدبخت چی کشیده. باید جلوی برادرش گلوش رو ببرن تا بدونه معتاد کردن برادر یعنی چه؟ باید جلوی اون شخصی که این فرد رو از کارش اخراج کرده گلوش رو ببرن که طرف بدونه بجای اینکه اخراج کنه فرصتی برای بازپروری بده. باید جلوی اون قاچاقچی و تولید کننده و توزیع کننده مواد گلوش رو ببرن تاببینه آوردن و فروختن مواد یعنی چی؟ باید جلوی اون افرادی گلوش رو ببرن که بدونن با تصویب قوانین ناقص یا عدم تصویب قوانین ضروری و اجرای آنها چه اتفاقاتی ممکنه بیافته. باید جلوی اون وزیر و یا شخص مسئولی گلوش رو ببرن تا بدونه بی کفایتی یه مسئول و تخصیص پول به جاهای غیر ضروری چه پیامدهایی میتونه در بر داشته باشه. خلاصه همه مسئولیم تنها اون شخص نیست بلکه هر کسی به نوعی نقش در اون جنایت داره یکی مستقیم و اون یکی غیر مستقیم. میگیم آلمان پیشرفت کرده یک مثال ساده در سال 2002 در شهر کلن آلمان در طول یکسال چندین ورزشگاه بزرگ و کوچک ساخته شد. ده سال بعدش میزان افراد بیمار در بیشتر سنینی که از باشگاهها استفاده میکردن بطور چشمگیری کاهش یافت پس پول بیمه موند تو جیب دولت در واقع هزینه ساخت باشگاهها در اومد چندین ورزشکار در سطح حرفه یی به کشورهای دیگه رفتن یعنی آوردن ارز به کشور. مسابقات بین المللی در اون شهر افزایش یافت تیمهای زیادی برای اردو اومدن و ارز با خودشون آوردن. میزان جرم و جنایت و اعتیاد و دزدی خیلی کم شد پس میزان رضایتمندی مردم و اعتماد گردشگران خارجی برای مسافرت به آلمان پس درآمد توریستی هم افزایش یافت چندین هزار شغل ایجاد شد و ..... یک مثال ساده که در یک شهر 10 تا باشگاه خوب بزنی چه فوایدی داره ولی متاسفانه این چیزا رو مسئولین ایرانی نمیدونن یا میدونن نمیخوان عمل کنن. البته طبیعیه کسی که لیسانس مثلا علوم اجتماعی داره میدن استاندار یه استان طبیعیه که این آقا تا بخواد یاد بگیره دوره ش تموم میشه و یکی دیگه میاد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۳
همه فقط از قصاص حرف می زنند هیچکس نمی گه باید متولیان ورود و وتوزیع شیشه و سایر مواد افیونی قصاص شوند.
شواهد نشون می ده این آدم هیچ دلیل منطقی برای کارش نداشته پس عامل اصلی اعتیاد به شیشه است نه فرد معتاد (من اصلا از قاتل دفاع نمی کنم و بحثم هم اختصاصا این موضوع نیست)
پسر شیشه ای که پدرش را زنده بگور کرد یا اونکه سر مادرش را برید یا اون یکی که سر فرزندان خودش را ترکوند یا حتی اونهایی که برای یک نزاع خیابانی شیشه مصرف می کنند و با قصاوت با شمشیر به جان هم می افتند و همدیگه را چند تکه می کنند آیا اینها سلامت رووانی دارند چرا وجه مشترک همه اینها مصرف شیشه است؟ آیا قاچاقچیان مواد مخدر گناهی فقط در حد دو تا چند ملیون تومان جزای نقدی دارند؟ و آیا نباید برخورد جدی با مقوله مواد مخدر بشود؟؟
الهام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۱
حتی اگر شیشه اییه باید اعدام بشه باید سر خودشم ببرن قرار نیست که هر کی بیاد جنایت کنه بعد بگه من شیشه کشیده بودم و تعادل روانی نداشتم اتفاقا" باید به بدترین وجه اعدام بشه تا درس عبرتی برای همه شیشه ایا و کراکیا بشه اون اشغال رفته شیشه کشیده حالشو برده اون طفل معصومی که ی دنیا ارزو داشته چه گناهی کرده که باید تو سن به این کمی با همچین زجری بمیره اون مادر و پدر بدبختی که بچشونو با این طرز وحشناک از دست دادن چه گناهی کردن هیچ بخششی برای این شیطان نباید تو کار باشه