بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۵
کد خبر : ۱۵۳۹۷۱
علی صادقین به رفتار کنونی بورس اشاره کرد و در مورد رکود دامنه دار بازار سرمایه در ماه های اخیر گفت: اگر بازار سرمایه را تابلویی از اقتصاد کلان جامعه در نظر بگیریم و بورس را نمایشگر اختیارات روانی و باطنی اقتصاد، تصور کنیم می توان گفت که واکنش کنونی بورس تهران طبیعی است.

وی افزود: بنابراین علی رغم حجم نقدینگی بالا، گردش مالی افت کرد و انتظار سودآوری مثبت در مقایسه با سود بانکی به شدت کمرنگ شد. همچنین بخش حقیقی و کالا و خدمات سودآوری چندانی ایجاد نکردندکه به واسطه آن گزارش های مثبتی از شرکت‌ها دریافت شود.

این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: علاوه بر این عدم قطعیت توافق و آزاد شدن دارایی های و رکود نسبی سایر بازارها، در بازار بورس هم نمایان شد؛ به طوری که در شرایط کنونی سهامداران در انتظار انتشار گزارش های واقعی از بخش های اقتصاد کلان کشور هستند.

صادقین به پیش بینی آینده بورس پرداخت و گفت: اواخر سه ماهه سوم و سه ماهه چهارم رشد محدودی در سهام شرکت ها شاهد خواهیم بود اما انتظار سودآوری قطعی و بلند مدت در سال 1395 و 1396 محقق می شود. این در حالی است که با لغو تحریم ها و اجرا شدن توافق و گشایش سوئیفت در حوزه بانکی، خودرویی و لیزینگ نقدینگی وارد بازار سرمایه می شود اما این موارد هنوز عملی نشده و انتظار بازار رفتار انتظار گونه در بخش واقعی اقتصاد است.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: در صورت لغو تحریم ها صنایعی مانند بانکی،خودرویی، تجهیزات برقی و صندوق های سرمایه گذاری زودتر از سایر بخش ها تاثیر می پذیرند و می توانند مورد اقبال سهامداران قرار بگیرند. 
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳
چنان تیتر زدین گفتم همین فردا صبح زمان برگشت قطعیه بازار این اقا که می فرماید 6 ماه دیگه !!!!!
بانوی ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳
این اگر اما ها چه معنایی دارد معلوم نیست موافقین برجام در کنکره از 34 نفرلازم به 38 نفر رسیده شما دنبال اگر ومگر هستید هر روز به امید اینکه توپ را به زمین امریکا بیندازید بشکن بزنید وبهانه ای داشته باشید برای فقر بدبختی مردم دزدی اختلاس برای خودتان وعده توافق می دادید توافق به مراحل اولیه که رسید.انشاالله که نشود وعده اذر شد . نشد11تیر .نشد 23 تیر توافق شد سازمان ملل امضا کرد بورس شروع کرد سقوط ازادبطرف منفی بجای صعود .هر جور که توانستید جلوی رشد را گرفتید وسهامدار خرد را بیچاره کردید حالا هم که اخر هفته کنگره مطمئان امضا خواهد کرد شما وعده سر خرمن 95 .96 میدهید .تا ان وقت کی مرده کی زنده ان وقت هم یک بامبل دیگر در می اورید تا این مردم یک روز خوش نداشته باشند .چون روزی شماها در غم مردم است برای همین هم شادی مردم را تاب نمی اورید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۱
انشاله در دولت بعدی بورس مثبت خواهد شد.
hosein
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸
من میدونم اینا فقط حرفه این بورس دیگه درست نمیشه
كلاه قرمزي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵
بورس نيوز عزيز خواهش ميكنم اين اظهارات اب دوغ خياري اين به اصطلاح كارشناسان را درج نكن و اعتبار سايت را پايين نياور.!!
فرهاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۴
خلاصه دولت تدبیر و امید وعده رشد بورس در ماههای پایانی 4 سال اول زمامداریش و نزدیک انتخابات ریاست جمهوری دور بعد را میدهد! یعنی بورس و سهامدارن آن و سرمایشان شده یک ابزار تبلیغاتی برای مانورهای سیاسی آقای روحانی و تیم اقتصادیش؟؟!!!! زندگی و سرمایه آنانی که با تبلیغ خود دولت به بورس آمدند و برخا بیش از 70% از سرمایشان را از دست دادند فقط یک ابزار تبلیغاتی انتخاباتی برای این دولت است؟!!!!
اصفهانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۱
سالها به سهام خوب نساجی تولیدات نخ وفرش و........ توجه نشد واردات بی رویه نخ از هند وچین جان صنایع داخلی را گرفت وبیکاری زیاد شد وسهامداران با صبوری کردن ها مدت 20 سال 1ریال سود در یافت نکردند نباز امروز توجه به صنایع مهم نساجی و..... است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۹
بورس مرده است
امیدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۸
اجی ,مجی ,لاترجی عکس این پیشگو ی قرن را بگذارید فردا ازش سواستفاده نشه
علی اکبر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۷
عجب پیش بینی کرده اینو که هر شخص بی سوادی هم میتونست پیش بینی کنه
آخر یه روز قراره مثبت بشه یا نه
سال 96 یعنی وقتی
آقای روحانی میخواد خودشو برای انتخابات بعدی آماده کنه بورس رو مثبت میکنه تا مردم رو .... کنه