بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۸
طی معاملات روز جاری رقم خورد:

شاخص کل تحت تأثیر نظر سناتورها مثبت شد

تاکنون بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص نمادهای "وبملت"، "وبصادر"، "وخارزم"، "وسینا"، "خودرو"، "حکشتی" و "شپنا" دارند همچنین حجم و ارزش معاملات در بورس به ترتیب به 153 میلیون سهم و 215 میلیارد ریال رسیده است.
کد خبر : ۱۵۳۹۸۱
نویسنده :
یارمحمدی
طی معاملات روز جاری شاخص کل همگام با اغلب نمادهای فعال در بازار با رشد 200 واحدی همراه شد و به ارتفاع 64 هزار و 476 واحد رسید.

به گزارش بورس نیوز، تاکنون بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص نمادهای "وبملت"، "وبصادر"، "وخارزم"، "وسینا"، "خودرو"، "حکشتی" و "شپنا" دارند همچنین حجم و ارزش معاملات در بورس به ترتیب به 153 میلیون سهم و 215 میلیارد ریال رسیده است.

در حالی بازار امروز فعالیت خود را با روند مثبتی آغاز کرد که به نظر می رسد تحت تأثیر اخبار مثبت منتشره از کنگره آمریکا قرار گرفته باشد چرا که رئیس جمهور آمریکا، برای وتو کردن رأی منفی احتمالی کنگره، به حمایت یک سوم سناتورها یعنی 34 سناتور نیاز داشت اما تاکنون این تعداد به 37 و یا بر اساس برخی خبرها به 39 تن رسیده است و این موضوع قطعاً بر جو روانی بازار امروز بی تأثیر نمی باشد.

همچنین روز گذشته معاون اول رئیس جمهور آیین نامه خوراک گاز پتروشیمی ها را در 8 ماده به 3 وزارتخانه نفت، صنعت، معدن و تجارت و اقتصاد ابلاغ کرد تا بعد از گذشت مدت ها کمی از ابهامات صنعت پتروشیمی برطرف شود اما نکته قابل توجه این است که در این آیین نامه خبری از تعیین قیمت نیست و این در حالی می باشد که در بین نمادهای فعال در این گروه شاهد روند مثبت اما معاملات با حجم اندک هستیم.

علاوه بر اینها بانک مرکزی از طراحی مدل هایی برای تخلیه انبارهای کارخانجات از تولیدات داخل به منظور کمک به چرخه تولید با همکاری وزارتخانه های صنعت و اقتصاد و همچنین سیستم بانکی خبر داده که این وعده جدید سیف به فعالان اقتصادی همراه با دیگر اخبار تأثیر گذار بر گروه های مختلف و اعلام نظر سناتورها در رابطه با کنگره آمریکا باعث ایجاد جو مثبت در روند معاملات روز جاری شده و اغلب نمادهای فعال در بازار با رشد قیمتی همراه شده اند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱
الان که دوباره بازار در حال کاهش قیمت هاست .


نیم ساعت هم دوام نیاورد فردا هم بدتر میشه
ناشناس
شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۹
بعضی ها فقط با روزی 1000 واحد صعود شاخص و 5+ خوردن سهم هاشون راضی میشن
مجید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰
خبر میرسد حمایت 41 تن از سناتورها در شرف قطعی شدن است *************************
تحلیلگر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱
شاخص کل و بعضی نماد ها صرفا یک شادو زدند یعنی فقط یک سبز دروغین دیدیم و این بازی بود که برای برخی حقیقی ها در نظر گرفته شده بود .

قبلا هم عرض شد :


متاسفانه عدم تشخیص درست توسط حقیقی ها اصل لاینفک این بازاره .
کارشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱
تا وضع بازار میخواد بهتر بشه .سودجویان عرضه اولیه روانه بازار میکنند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۴
کلا امروز دو یا سه تا صف خرید تشکیل شد که خیلی طول نکشید نمی دونم فردا چی میشه ؟؟؟
مهران
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱
برای خروج از رکود ایجاد موج مثبت در بورس خیلی موثر است .
مرتضی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰
مگه نگفتید موقع تایید توافق خوب میشه پس چرا الان بازار شله ! نکنه باز گول خوردیم به خدا اگه این دفعه هم کلک باشه از صبح تا شب فقط برای احمدی نژاد تبلیغ می کنیم
فرهاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵
تیم اقتصادی دولت خودمون که هیچ کاری برای بورس و سرمایه گذاران متضرر آن نکرد، باز هم به سناتورهای آمریکایی که حرفشان و قولشان بیشتر به درد بازار سرمایه و سهامداران میخوره!