بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۰
کد خبر : ۱۵۴۰۰۱
عضو شورای اسلامی بخش کنارک گفت: علیرغم فرار 17 صیاد ایرانی از دست دزدان دریایی سومالی در خلیج عدن، هنوز هم یک لنج ایرانی با 15 صیاد کنارکی در دست آنها اسیر هستند.
 
قاسم میرزایی در گفت و گو با ایرنا، افزود: این 17 صیاد ایرانی پس از فرار از دست دزدان دریایی روز گذشته با استقبال مسئولان و مردم کنارک وارد این بندر شدند.

وی با بیان اینکه صیادان ایرانی پس از هفت ماه موفق به فرار از دست دزدان دریایی شدند، گفت: دو لنج ایرانی با 17 و 15 صیاد اسفند ماه سال گذشته برای صید ماهی در اقیانوس هند و شمال سودان در نزدیکی دریای عدن عازم این منطقه شدند اما به علت طوفان دریایی مجبور می شوند خود را به نزدیکی سواحل برسانند که گرفتار دزدان دریایی می شوند.

میرزایی افزود: پس از انتقال این صیادان به خلیج عدن همه ادوات صیادی و پول همراه آنها توسط دزدان دریایی به زور از آنها گرفته می شود و در روز فرار نیز 4 نفر از دزدان دریایی که وارد لنج شده بودند پس از صرف نهار شرایط مناسبی پیش آمده تا آنها موفق به فرار از دست دزدان دریایی می شوند.

وی افزود: پس از فرار این لنج، دزدان دریایی سومالیایی آنها را تعقیب می کنند که این لنج طی ارتباط با یک ناو جنگی ایتالیا در اقیانوس هند در نزدیکی این ناو پهلو می گیرد و با تحویل این چهار دزد دریایی به آنها عازم بندر کنارک می شوند.

میرزایی افزود: پس از فرار 17 صیاد ایرانی از دست دزدان سومالیایی آنها پیام داده اند که حاضرند در مقابل آن 4 دزد دریایی 15 صیاد ایرانی را آزاد کنند، اما دزدان دریایی در میانه راه به این ناو جنگی تحویل شده اند.

وی یادآور شد: به علت کاهش ماهی در دریای عمان بیشتر صیادان ایرانی عازم اقیانوس هند و نزدیکی خلیج عدن می شوند تا در نقاط عمیق آبهای آزاد ماهیان بیشتری را صید کنند که متاسفانه دو لنج ایرانی در اسفندماه سال گذشته در دست دزدان دریایی سومالیایی گرفتار شدند.

شایان ذکر است بندر کنارک در جنوب شرقی ایرانی یکی از بزرگترین بندر صیادی ایرانی است که سالانه بین 60 تا 80 هزار تن از ذخایر دریایی این این منطقه در اقیانوس هند توسط صیادان این بندر صید می شود.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر