بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۴
عضو هییت مدیره و دبیر کل اتاق مشترک بازرگانی ایران و یونان:

حضور موسسات آموزشی ایران در نمایشگاه بین المللی آموزش 2016 یونان

عضو هییت مدیره و دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و یونان در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز گفت: موفقیت در عرصه های علم و فناوری، مستلزم تعامل سازنده با دیگر کشورها و سازمانهای بین المللی و منطقه ای است.
کد خبر : ۱۵۴۰۰۹
نویسنده :
بابک آموخته
 عضو هییت مدیره و دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و یونان در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز گفت: موفقیت در عرصه های علم و فناوری، مستلزم تعامل سازنده با دیگر کشورها و سازما نهای بین المللی و منطقه ای است. در اين بين، نگاه ايران به روابط بين المللي مبتنی بر اين است که در بين نهادهاياصلي منطقه ای و بین المللي، حضور و نقشی موثر داشته باشد.

حضور موسسات آموزشی ایران در نمایشگاه بین المللی آموزش 2016 یونان

مجید موافق قدیری گفت: توسعه همکاری های دو و چند جانبه با دانشگاه ها و مراکز علمی و تحقیقاتی مطرح دنیا جزو اولویت های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران است و دراین زمینه اتاق مشترک بازرگانی ایران و یونان با توجه با اشتراکات فرهنگی بین ایران و یونان آماده هرگونه کمک به افزایش این تعامل با دانشگاهها و مراکز آموزشی کشور یونان است.

وی افزود: پیرو هماهنگی ها و اقدامات به عمل آمده، کشور یونان برای تبادل استاد و دانشجو و همچنین همکاری های مختلف علمی و دانشگاهی با کشورمان هیچ محدودیتی ندارد و این مجموعه برای انتقال تجربیات متقابل از هيچ تلاشی دريغ نخواهد کرد. همچنین دراین خصوص در سال گذشته اساتید و روسای چند دانشگاه معتبر یونان برای بررسی و نحوه همکاریهای مرتبط به ایران سفر کرده و جلساتی را با شهرداری تهران، اصفهان و دانشگاههای تهران، کرمانشاه و... برگزار نموده اند.

این فعال اقتصادی گفت: پیشنهاد کاربردی ما به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری حضور فعال در نمایشگاه بین المللی آموزش حرفه ای 2016 یونان است که 16 و 17 اسفند ماه سال جاری در کشور یونان برگزار میگردد.

وی با اشاره به اینکه یونان بزرگترین بازار دانشجویان خارجی در اروپا است، گفت: دانشگاهها و مراکز آموزشی خصوصی ما نیز میتوانند با حضور در این نمایشگاه از ابزارهای بازاریابی و تجارب بازارسازی و بازارسنجی سایر کشورها و موسسات آموزشی دنیا استفاده و فرصتهای تجاری مناسب را شناسایی نمایند.

عضو هییت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه نمایشگاه فوق به مدت 18 سال است که برگزار میشود افزود: در آخرین دوره حدود 12000 بازدیدکننده و 150 غرفه از 14 کشور مطرح دنیا از جمله جمهوری خلق چین، سوئیس، هلند، انگلستان، ایالات متحده آمریکا استرالیا، بلغارستان، کانادا، قبرس، دانمارک، فرانسه، یونان، ایرلند، ایتالیا که در زمینه آموزش حرفه ای صاحب سابقه هستند حضور داشتند.

موافق قدیری در ادامه با بیان اینکه درصد بسیار بالایی از دانشجویان یونانی در خارج از یونان تحصیل میکنند گفت: حدود 45 تا 50 هزار دانشجوی یونانی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در خارج از یونان در حال تحصیل هستند که میتواند در صورت تسهیل موانع بازار خوبی برای دانشگاههای ما باشد.

این فعال اقتصادی با بیان اینکه آموزش و تحصیل فرزندان یونانی اولویت شماره یک هزینه های خانواده های یونانی می باشد گفت: گزارشات بین المللی نشان میدهد که هیچ رکودی در صنعت آموزش یونان حتی در بدترین شرایط اقتصادی مشاهده نشده است و مردم یونان به دلیل سابقه فرهنگی کهن همیشه در حال کسب تجربه و افزودن دانش خود حتی در خارج از یونان هستند.

عضو هییت مدیره و دبیر کل اتاق مشترک بازرگانی ایران و یونان در پایان با اعلام آمادگی بخش خصوصی کشورمان جهت مشارکت در تاسیس دانشگاه مشترک با یونانی ها گفت: تبادل استاد و دانشجو، انجام طرح های پژوهشی و آموزشی مشترک، برگزاری دوره های آموزشی از راه دور به صورت مشترک و برپایی همایش های علمی مشترک و تسهیل شرکت اساتید درهمایش های علمی همدیگر از اهداف اصلی اعزام هییت و حضور فعال در نمایشگاه بین المللی آموزش 2016 یونان میباشد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر