بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰
در گفتگو با مدیر سرمایه گذاری و امور سهام شرکت ذوب آهن مشخص شد:

ثبت تعدیل منفی 962 درصدی "ذوب" در گینس/ ریل گذاری "ذوب" به سمت بورس لندن

با وجود شرایط رکودی حاکم بر بازار و چشم انداز نه چندان مثبتی که پیش روی اقتصاد و این صنعت وجود دارد، "ذوب" دارای شرایط خاصی است. چرا که با ورود تیر آهن بال پهن و ریل به مدار تولید طی نیمه دوم سال 94 وضعیت تا حدی بهتر خواهد شد. اما تا حدود 1.5 سال آتی انتظار تغییر خاصی در این شرایط وجود ندارد.
کد خبر : ۱۵۴۰۸۵
نویسنده :
کیوان فر
سود 86 ریالی هر سهم شرکت ذوب آهن اصفهان برای سال مالی 94 طی عملکرد سه ماهه اول به 742 ریال زیان تبدیل شد تا این مجموعه فرابورسی با تعدیل منفی حدود 963 درصدی مواجه گردد.

در همین ارتباط، مدیر سرمایه گذاری ها و امور سهام شرکت ذوب آهن اصفهان در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز پیرامون این پیش بینی بودجه و تحقق 222 ریالی زیان هر سهم طی عملکرد سه ماهه اول سال مالی جاری گفت: از دلایل عمده پیش بینی کاهش مبلغ ریالی فروش نسبت به اولین پیش بینی کاهش مقادیر فروش از سه میلیون به 2.8 میلیون تن بوده است.

مجتبی فریدونی افزود: همچنین کاهش نرخ فروش به طور متوسط به مبلغ 1250 تومان به ازای هر کیلو از دیگر دلایل عمده این میزان تعدیل منفی بوده است. درحالیکه در همین دوره هزینه بهای تمام شده تولید حدود 150 تومان به ازای هر کیلو بالاتر از این رقم بوده است. به عبارتی تولید محصولات در عمل با زیان همراه بوده تا سود. بطوریکه این شرایط متأثر از رکود حاکم بر بازار آهن به دلیل کاهش قابل توجه ساخت و ساز و اختصاص بخش اعظم بودجه عمرانی دولت به طرح های نیمه تمام و بالای 80 درصد پیشرفت کاری بوده که این وضعیت تقاضا و نرخ آهن آلات را به شدت کاهش داده و نهایتاً منجر به عدم کسب درآمد بیش از 12 هزار میلیارد ریالی در بخش آهن آلات گردیده است.

وی تأکید کرد: در همین راستا و با توجه به اینکه هزینه بهای تمام شده تولید نیز به ازای هر کیلو حدود 150 تومان بالاتر از نرخ فروش بوده، دلیلی ندارد که میزان تولید افزایش یابد. بدین ترتیب حجم تولید و فروش را در بودجه برآوردی امسال کاهش دادیم.

فریدونی ادامه داد: البته با وجود شرایط رکودی حاکم بر بازار و چشم انداز نه چندان مثبتی که پیش روی اقتصاد و این صنعت وجود دارد، "ذوب" دارای شرایط خاصی است. چرا که با ورود تیر آهن بال پهن و ریل به مدار تولید طی نیمه دوم سال 94 وضعیت تا حدی بهتر خواهد شد. اما تا حدود 1.5 سال آتی انتظار تغییر خاصی در این شرایط وجود ندارد.

مدیر سرمایه گذاری ها و امور سهام شرکت ذوب آهن اصفهان از مذاکره برای امضای MOU برای جذب سرمایه گذار خارجی خبر داد و گفت: طی سفرهای اخیر گروه های خارجی برای سرمایه گذاری در ایران، یک هیأت انگلیسی از کارخانجات "ذوب" بازدید به عمل آورد و در این راستا در حال امضای MOU برای جذب سرمایه گذار خارجی به میزان 100 تا 500 میلیون یورو هستیم. همچنین برای پذیرش سهام "ذوب" در بورس لندن مذاکراتی صورت گرفته که در صورت رفع تحریم ها و برقراری مراودات بین المللی این مهم عملیاتی خواهد شد.

این مقام مسئول در بیان مزایای پذیرش سهام در بورس لندن گفت: در صورت تحقق این برنامه "ذوب" می توان از طریق فروش اوراق قرضه ارزی با نرخی کمتر از پنج درصد تأمین مالی لازم را انجام داده و یا از طریق عرضه سهام اقدام به افزایش سرمایه نماید. اما تمام این موارد منوط به برداشتن تحریم های بین المللی است.

فریدونی در خاتمه سخنان خود پیرامون روند پیگیری های قانونی جهت دریافت مجوز افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها اظهار داشت: هنوز گزارش توجیهی افزایش سرمایه در دست بررسی سازمان حسابرسی به عنوان حسابرس قانونی "ذوب" است و پس از دریافت تأیید حسابرس می توان مراحل بعدی را آغاز کرد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
امیر
ROMANIA
دوشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۵
واقعا تبریک میگم به آقای سعد محمدی مدیر عامل ذوب گل کاشتند،بهتره از فولاد یاد بگیرن
ایشان 6 ماه پیش در مورد افزایش سرمایه فرمودند اجازه سفته بازی به سهامدارا نمیدیم!!!!!!!!واقعا جلل خالق!!!!!!!اگه میفرمودند سهامدارو می خوام بیچاره کنم بهتر نبود؟آقای محمدی مدیر عاملی خوبه که بتونه به زیرمجموعش رونق بده و سهمو تقویت کنهو ببره بالا نه اینکه بزنه تو سر سهام،واقعا از شما با اون سوابق درخشان در ملی مس توقع دیگه داشتیم
علي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۵
تو رو خدا كمك كنيد براي باز شدن سهم ذوب ما سهامداران خرد اينقدر ضرر متضرر نشيم لطفا يك حمايتي از سهم بكنيد تو رو خدا
ياسر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۴
ما سهامداران ذوب عاجزانه از ناظران بورس مي خواهيم حداقل در باز شدن نماد به فكر ضرر سهامداران خرد بدبخت باشند .
سهامدار ذوب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۲
انتشار قبض گاز 168 میلیارد تومانی ذوب همزمان با ارائه پیش بینی درامد سهم مشکوک به نظر می رسه. شاید دست عواملی از داخل شرکت نیز در کار باشه تا سهم رو قبل از افزایش سرمایه 382 درصدی حسابی پایین بکشونن و خودشون حسابی از اون نوسان بگیرن.
حسین
ROMANIA
دوشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۳
بابا چه خبرتونه افزایش سرمایه هفته بعد اعلام میشه با افزایش سرمایه شرکت با این قیمت 200 تومان سهم به 40 تومان میرسه....... بعد میارنش بالا تا 70 برسه که بعد ادعای بورس لندن کنن...... اصلا سهم 40 تومانی داریم. الان همون ادعایی که درباره شپلی داشتن داره درباره ما رخ میده چون افزایش سرمایه که هفته بعد میاد و قیمت فوق العاده کم این سهم.... اگر قیمت سهم بیش از 400 تومان بود یه نگرانی بود اما الان اصلا نگران نباشید من که خوشحالم که تونستم دقایق اخر بخرم..... تازه کلا در مجمع هم گفته بودن که پول ندارن سود تقسیم کنن برای جبران افزایش سرمایه سنگین میدیم........ یاده خپارس بیفتید که با افزایش سرمایه 212 درصدی چقدر رشد کرده..... شد 65 تومان الان چقدره 100 تومانه..... سهم ما بعد از افزایش سرمایه خوبه 70 باشه یعنی الان قیمت سهم حداقل 350 می ارزه......... تازه بورس لندن هم اگر واقعیت داشته باشه کلی روی سهم تاثیر داره و مسلما رفع تحریم ها بیشتر از پارس خودرو روی این سهم تاثیر میزاره...... نگران نباشید خوشحال باشید......................
یوسف
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۸
چندهفته قبل گزارش سه ماهه ذوب باحدود22 تومن زیان اومده بود و تعدیل منفی ذوب رو تقریبا همه میدونستن.امابااومدن این پیش بینی ذوب در پایان سال مالی مشمول ماده 141 میشه و خیلی ساده میتونه با افزایش سرمایه بیش از 380 درصدی پیش بینی شده ازمحل تجدید ارزیابی ازشمول این قانون خارج بشه.ذوبی که طی سالهای قبل هیچگاه پیش بینی سودروبراساس سه ماهه نمیداد چرا حالا اینکارروکرده!؟...اکثرفعالین وبازیگران اصلی ذوب این سهم رو بخاطرافزایش سرمایه اش خریده اند و این گزارش باعث تسریع در این افزایش سرمایه میشه.
شاهین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۵
تمامش بازیه...


سهامتونو مفت از دست ندید با یه گزارش دوباره کن فیکون میشه...
اشنا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۱
سازمان بورس باید نماد شرکت ذوب اهن را تا مشخص شدن افزایش سرمایه متوقف کند
ناظر
UNITED STATES
سه‌شنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۱:۵۷
مشکوکه . سفته بازی میخوان بکنن . سازمان باید برخورد کنه وگرنه بی طرف نیس . این یعنی چی یه شرکت یه شبه اعلام کنه 1000 درصد تعدیل منفی . مسخرس . توهین به شعور سهامداره
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶
این گزارش ساختگی هست وجهت جمع کردن سهام وجمع اوری توسط سودجویانه من خ
کارمند ذوب هستم خبر دارم دارن چکار میکنن فقط نفروشید تا باشکست مواجه بشن