بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۶
کد خبر : ۱۵۴۱۴۷
سخنگوی دولت با اشاره به تعدد سفرهای مقامات خارجی به ایران پس از توافق وین اظهار کرد:  دو سال آینده برای دولت با یک رخداد اقتصادی سیاسی اجتماعی همراه است و آن نیز فراهم شدن لغو تحریم‌های غیر عادلانه و غیر انسانی است

به گزارش «انتخاب»، محمد باقر نوبخت در نشست خبری این هفته خود با اشاره به شرایط پیش روی دولت در دو سال آتی خاطر نشان کرد: در دو سال آینده‌ای که دولت در پیش دارد، دولت با یک رخداد اقتصادی سیاسی اجتماعی همراه است و آن نیز فراهم شدن لغو تحریم‌های غیر عادلانه و غیر انسانی است.

وی با اشاره به همزمانی اجرای برنامه ششم توسعه با لغو تحریم‌ها اظهار کرد: خوشبختانه در شرایط بعد از تحریم که باید با برنامه ریزی مناسبی از آن استفاده کنیم، یک همزمانی با برنامه‌های ششم توسعه که دولت باید آن را از ابتدای سال 95 اجرا کند، ایجاد شده است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه از سه برنامه پیش بینی شده برای سال آینده در دولت، برنامه خوش بینانه اجرا خواهد شد، اظهار کرد: دولت برنامه ششم را در فضایی خوشبینانه تهیه می‌کند اما با این وجود دو برنامه دیگر را که برای شرایط بد بینانه و شرایط فعلی پیش بینی کرده بود در دسترس دارد و متناسب با شرایط نیز از آنها بهره خواهد برد.

نوبخت همچنین با تاکید بر این که آنچه برای دولت مهم است ایجاد فضای جدید برای سرمایه گذاری‌های خارجی و داخلی است خاطر نشان کرد: پس از لغو تحریم‌ها می‌توانیم از فضای مناسب جهت بهبود کسب و کار برخوردار شویم که در این شرایط هم شرکت‌های خارجی و هم منابعی که در بخش دولتی وجود دارد برای سرمایه گذاری‌های اقتصادی مشارکت خواهند داشت.

وی با اشاره به حضور تیم‌های اقتصادی و سیاسی در کشور پس از توافق وین خاطر نشان کرد‌: تعدد و تکرر مقامات خارجی به ایران بیانگر این است که فرصتی برای ما فراهم خواهد شد که باید از آن به نحو مناسبی استفاده کنیم. گرچه ممکن است این سفرها با تعقیب منافع ملی کشورهایی دنبال شود که در ایران حضور پیدا می‌کنند اما در نهایت این ما هستیم که نوع و میزان همکاری‌ها را تعیین می‌کنیم.

سخنگوی دولت با اشاره به تمایل دولت به استفاده از سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در کشور به جای استفاده از فاینانس‌های بین‌المللی گفت: در حال حاضر دولت طرف‌های خارجی را به سه دسته‌ کشورهایی که رقابت‌پذیری در اقتصاد آنها مبتنی بر عوامل تولید است ، کشورهایی که رقابت‌پذیری‌شان در اقتصاد مبتنی بر بهره‌بری است و کشورهای رقابت‌پذیری‌شان در اقتصاد مبتنی بر نوآوری است تقسیم می‌کند. 
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۹
تکمیل پروژه های عمرانی ناتمام
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۶
تکمیل مترو اصفهان در اولویت قرار گیرد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۴
شما چگونه جایگاهی دارید

ایران را دارید نابود میکنید