بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۹
روز جاری ناظر بورس از بازگشایی "ثاژن"، "قشرین"، "شبندر" "پارسان"، "وپاسار" و "اخابر" و مدیریت بازار فرابورس از بازگشایی نماد معاملاتی "ذوب" خبر دادند و اکثر این نمادها بدون محدودیت نوسان آماده بازگشت به تابلوی معاملات شدند و پس از بازگشایی با افت قابل توجه قیمت همراه شدند تا شاخص با کاهش 1036 واحدی پا به کانال 63 هزار تایی بگذارد.
کد خبر : ۱۵۴۱۹۲
نویسنده :
جمشیدی و یارمحمدی
طی معاملات روز جاری همزمان با بازگشت دسته جمعی 5 نماد معدنی و فولادی شاهد بازگشایی 7 نماد معاملاتی دیگر در بورس و فرابورس بودیم.

به گزارش بورس نیوز، روز جاری ناظر بورس از بازگشایی "ثاژن"، "قشرین"، "شبندر" "پارسان"، "وپاسار" و "اخابر" و مدیریت بازار فرابورس از بازگشایی نماد معاملاتی "ذوب" خبر دادند و  اکثر این نمادها بدون محدودیت نوسان آماده بازگشت به تابلوی معاملات شدند و پس از بازگشایی با افت قابل توجه قیمت همراه شدند تا شاخص با کاهش 1036 واحدی پا به کانال 63 هزار تایی بگذارد.

بر این اساس نماد "شبندر" در ساعات پایانی معاملات روز جاری با افت قیمتی 19.54 درصدی و حجم معاملات حدود دو میلیون سهمی به تابلوی معاملات بورس بازگشت و در نهایت بازگشایی این نماد طی معاملات امروز بیشترین تأثیر منفی یعنی 283 واحد را بر افت شاخص کل بر جای گذاشت.

نماد معاملاتی شرکت پالایش نفت بندر عباس در حالی از 29 تیر ماه سال جاری به دلیل برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه سال مالی 93 متوقف شد و پس از برگزاری مجمع آن مقامات مسئول در سازمان بورس پیش شرط گشایش نماد معاملاتی شرکت های پالایشی را انتشار گزارش عملکرد سه ماهه اول امسال اعلام کردند که در این بین نماد "شبندر" علیرغم ارائه گزارش مذکور به سازمان بورس و انتشار آن در سامانه کدال همچنان متوقف مانده بود.

بر اساس گزارش بورس نیوز، شرکت پالایش نفت بندر عباس پیش بینی درآمد هر سهم بر اساس عملکرد سه ماهه اول امسال را با اعلام تعدیل مثبت پنج درصدی سود برآوردی ارائه کرد و طی مدت مذکور توانست 18 درصد از سود برآوردی 220 ریالی پوشش دهد.

این در حالی بود که در شرایطی که تمام نمادهای پالایشی پس از انتشار گزارش عملکرد خود مورد بازگشایی قرار گرفتند اما نمادهای "شبندر" و "شاوان" به تابلوی معاملات بازنگشتند و طبق پیگیری های خبرنگار ما از مدیران سازمان بورس بررسی بیشتر صورت های مالی "شبندر" دلیل اصلی عدم بازگشایی نماد بوده که به نظر می رسد این بررسی ها در سازمان بورس پایان پذیرفته و نتایج این بررسی ها نیز به صورت رسمی به اطلاع عموم نرسیده، اقدامی که باعث تعجب فعالان بازار سرمایه شد.

اما نکته جالب در این بازار بی رونق و در رابطه با این بازگشایی ها اینجاست که آیا همه این شرکت ها همزمان اطلاعات لازم را به سازمان ارائه کرده بودند که امروز مسئولین امر به صورت یکجا و دسته جمعی اقدام به بازگشایی آنها کرده اند؟

مگر قرار بر ارائه اطلاعات به صورت مستقیم و بازگشایی بلافاصله نماد معاملاتی شرکت ها نبود؟

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
مردمي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲
با سلام شفاف سازي به روش تدبير و اميد را هم ديديم خدايا اين تدبير و اميد را از ما بگير .........درود و سلام خدا بر دكتر محمود احمدي نژاد و يار با وفايش اسفنديار رحيم مشايي .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۴
بورس ایران یعنی پولتو ببوس بزار تو جیب یک عده رانتخوار
بورس ایران یعنی آینه اقتصاد بیمار ایران
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۲
فولاد خوزستان مردم را بدبخت کرد وسهامدارعمده هیچ حمایتی نکرد بلکه فروخت
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۲
ناظر یه کاری داشت پاساژ علاالدین. گذرش افتاد به حافظ. گفت حالا که تا اینجا اومدیم، این 10-12 تا نماد رو هم باز کنم. حالا حالا ها معلوم نیس باز کی برگردم.
امید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷
یک قمارخانه و محل بزرگ فساد است و سرمایه گذاری در آن حماقت بزرگ است.
اصفهانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۳
چرا سهام خوب کارخا نجات مخابراتی ایران در بورس خریدو فروش نمی شود؟ این سهم با ارزش چه سودی برای سهامداران خود تدارک دیده است؟ کنترل ونظارت بر تمامی شرکتهای بورسی وفرا بورسی بسیار مهم است قیمت این سهم در سال 93 بین 500 تا 700 تومان به بالا خرید وفروش شده است وحالا........ سود سهامداران چقدر اعلام شده؟
اکبر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۷
بازگشایی همزمان تعدادی از نمادهای ریزشی = افزایش شاخص در روز بعد
لادنی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۰
سهام معدنی بسیار با ارزش هستند بخصوص سهام روی ومنگنز وسرب و......
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۹
بابا همه را فیلم کرده اند
باز گشائی وگره معاملاتی فقط بازیچه دوستان و از ما بهترانه

سهامدار جزء باید به کجا شکایت کند؟
داریوش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۰
اقدام سازمان بورس در بازگشایی دسته جمعی این شرکت ها قابل دفاع هست چنین تصمیمی، موجب می شود تا علاوه بر آزاد شدن سرمایه های بلوکه شده سرمایه گذاران و اتخاذ هر تصمیم تازه ایی ، مسئولان اقتصادی کشور هم بیش از همیشه شاهد آثار تصمیم گیری های خود در ویترین های اقتصادی کشور شده و با واقعیت های بازار سرمایه و صنایع مواجه شوند
حمید
ROMANIA
چهارشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۵
شاهد روزهایی هستیم که بدبین ترین آدمها هم فکرشو نمی کردند //فکر کنم یه دستهایی تو کاره که میخواهد قیمت سهامهارو عمدا پایین بیاره