بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۴
کد خبر : ۱۵۴۸۹۸
به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، ماه‌ها از ریزش شاخص کل در سال جاری می‌گذرد اما فضای بی انگیزگی و رکود در بورس تهران در روزهای پایانی تابستان نیز همچنان ادامه داشت و بازار در این روزها  به طور مداوم با افت متغیرهای خود مواجه می شود. 
 
بورس تهران در معاملات اولین روز هفته ابتدا با افزایش و سپس با کاهش مواجه شد تا در نهایت شاخص کل بورس 10 واحد نزول کرد و به رقم 62،254 واحد رسید. اخابر با 46 واحد بیشترین تاثیر مثبت و شبندر با 31 واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس گذاشتند. 
 
در بازار فرابورس، شاخص ایفکس 4 واحد رشد کرد و به رقم 684 واحد رسید. مارون بیشترین تاثیر مثبت و زاگرس بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس گذاشتند . 
 
بعلاوه در پالایشی ها، تنها ونفت معاملات نسبتا مثبتی داشت و در سایر نمادهای گروه همچنان شاهد کاهش قیمت بودیم. نمادهای این گروه در طی هفته همچنان با ریزش قیمت ها مواجه بود،نماد شبندر در این گروه به صف فروش رسید. در شپنا که با داد و ستد بیش از 40 میلیون سهم پرحجم ترین نماد گروه بود شاهد بلوک 35 میلیونی در قیمت 2428 ریال بین دو سهامدار حقوقی بودیم. نماد شاوان نیز که در مجمع خود سودی تقسیم نکرد در قیمت 683 تومان به تابلوی معاملات بازگشت.  
 
همچنین در گروه محصولات شیمیایی، همچنان اکثر نمادهای گروه معاملات منفی را پشت سر گذاشتند. نمادهای مارون و شسینا با صف خرید همراه بودند. در این گروه وپترو گزارش سه ماهه خود را منتشر کرد؛ وپترو در جدیدترین گزارش خود سود هر سهم منتهی به31/02/95 شرکت را مبلغ 108 ریال اعلام نموده است که نسبت به گزارش قبلی تغییر محسوسی نداشته و تنها با 2 ریال کاهش همراه بوده است. همچنین شرکت در سه ماهه نخست به ازای هر سهم توانست 27 ریال سود کنار بگذارد و 25 درصد از پیش بینی هایش را پوشش دهد. 
 
این در حالی است که در گروه بانکی، به جز چند نماد وپست، ونوین، وخاور تقریبا تمامی نمادهای گروه در محدوده مثبت معامله شدند. وکوثر که هفته گذشته از بازار پایه به بازار دوم فرابورس منتقل شده در قیمت 1299 ریال تنهاد نماد صف خرید گروه بود. معاملات مثبت نماد بانکهای صادرات، کارآفرین و ملت نیز بیشتری تاثیر را بر شاخص داشتند. اما در طی هفته بیشتر نمادها با معاملات منفی همراه بودند. 
 
در گروه خودرو و ساخت قطعات، معاملات اکثر نمادها با کاهش قیمت همراه بود. خپارس و خاور که معاملات خود را در محدوده سقف قیمتی روزانه آغاز کرده بودند به محدوده صفر تابلو رسیدند. در گروه قند و شکر اغلب نمادها بعد از مدتی مثبت بودن ،  با صف فروش به کار خود پایان دادند. اما در این بین نمادهایی همچون قصفها و قشرین صف خرید خود را حفظ کردند. 
 
گقتنی است در گروه ساختمانی، نمادهای ثغرب، ثشرق و ثمسکن نمادهای مثبت گروه بودند. ثمسکن که تا سقف قیمتی روزانه نیز معامله شد حجم معاملاتش به حدود 8 میلیون سهم رسید.  
همچنین عرضه عمده سهام این شرکت انجام شد. ثپردیس که پس از عرضه اولیه تنها یک روز توانست صف خرید خود را حفظ کند صف فروش را تجربه کرد. که از جمله خبرهای مهم گروهها می باشند.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹
تالار همیشه غزادار