بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷
کد خبر : ۱۵۴۹۰۷
به گزارش خبر خودرو، مدیرعامل شرکت زامیاد مهمترین دغدغه شرکت زامیاد را در شرایط کنونی تامین نقدینگی عنوان کرد و گفت: هر چند مشکلات فراوانی وجود دارد اما یکی از دغدغه های مهمنقدینگی است البته با توجه به شناختی که از مشکلاتپيش رو داريم و مسائلی که با آن مواجهیم برنامه ریزی شده تا کلیه برنامه های شرکت در حوزه تولید و تامین محقق شود .

فریدون حمیدی در ادامه گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبر خودرو افزود : البته بخشی از برنامه ها خارج از اراده شرکت است و به راحتی امکان پذیر نیست اما گزینه ها و مسیرهای مختلفی را در نظر گرفته ایم تا در صورت بروز مشکل از مسیرهای دیگر استفاده نماییم.

وی همچنین در خصوص برنامه این شرکت در حوزه صادرات گفت : در سالهای گذشته در شرکت زامیاد تفکر صادراتی وجود نداشته است و اصولا ساختاری به نام ساختار صادراتی نیز وجود نداشت اما از آنجا که محصولات زامیاد منطبق با خواسته های کشورهای هدف صادراتی نبوده قطعا صادرات هم توانمندی شرکت را بالا خواهد برد و هم در حوزه کیفیت افزایش و رشد را شاهد خواهیم بود.

وی تصریح کرد: ضمن اینکه زمانی که صادرات شروع می شود به دلیل تیراژ کم، تغییرات روی خودروها بسیار پر هزینه است به همین جهت با تیراژ کم، صادرات توجیه اقتصادی ندارد. اما در سال 92 اصرار برای صادرات موجب شد تا در 5 ماه اواخر سال 92 صادرات در زامیاد ساماندهی شود و در سال 92 حدود 5 دستگاه خودرو صادر کردیم اما در سال 93حدود 55 دستگاه خودرو صادرات داشتیم و حدود هزار درصد رشد صادرات صورت گرفته است اما سیاست شرکت زامیاد برای صادرات این استکه با شرکایی که داریم خط مونتاژ و نهایی در برخی کشورها ایجاد شود و از اینجاCKDتولید کنیم و در آنجا مونتاژ و تولید شود به همین جهت نگاه بلند و خوبی رانسبت به صادرات داریم. صادرات در مجموعه زامیاد با چالش و موانع بسیار زیادی مواجه است اما ما مصمم هستیم تا در سال جاری 300 دستگاه خودرو را صادر نماییم.

وی افزود : امیدواریم با برنامه هایی که داریم بتوانیم حرکت های خوبی را در حوزه صادرات در سال جاری داشته باشیم.

مدیر عامل زامیاد در ادامه به سهم بازار محصولات زامیاد اشاره کرد و گفت : در سال 91 سهم بازار محصولات سبک شرکت زامیاد26 درصد بوده است اما در سال 92 این سهم به 29.7 درصد ارتقاء یافت اما در سال 93این سهم به 19 درصد رسید.

حمیدی افزود : البته در سال 93 به دلیل تصميمات نیروی انتظامی و بدون هیچگونه استدلال محکمی چهار ماه و نیم فروش شرکت متوقف گرديد.به طوری که نزدیک شش هزار خودرو در پایان سال در انبارها باقی ماند و فروش نرفت و به همین جهت سهم بازار شرکت در سال 93 افت کرد.

پیش بینی کسب سهم خوبیدر بازار خودروهای سنگین

وی همچنین در خصوص سهم بازار خودروهای سنگینزامیاد اظهار داشت: در سال 91سهم بازار خودروهای سنگین 3.1 درصد بودهدر حالی که سال 92 این سهم به 4.5 درصد رسید و در سال 93 به دلیل لغو قرار دادها این سهم به صفر تنزل يافت،اما امسال پیش بینی می شود که سهم خوبی را در بازار خودروهای سنگین کسب نماییم.

وی همچنین در خصوص سهم این شرکت در توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی گفت : در حوزه توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و همچنین در حوزه نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای اقدامات و پروژ هایی را با سازمان راهداری و وزارت کشور داریم که در حال پی گیری است.

وی در پایان از مسئولین خواست تا شرکتهای صنعتی و اقتصادی را سیاسی نکنند چون بنگاهها را باید مدیران غيرسياسي با دیدگاه فنی اداره کنند ضمن اینکه باید مدیریت در بنگاهها تثبیت شود و به طور مرتب مدیران بنگاه هامورد هجمه تهدید و جا به جایی قرار نگیرند ، اینها آسیب هایی است که در کشور ما بوده و هست.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۳
خودرویی ها متاسفانه حال و روز خوبی ندارند و با تسهیلاتی که میگرند زیان ها بیشتر میشود.