بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۳
امروز آنان که در بازار سرمایه مانده اند و همچنان تلخی این بازار را تحمل می کنند بخاطر امید به کسب سود و افزایش میزان دارایی هایشان نیست. جا ماندگان در بورس کسانی هستند که آنچنان ضربه کاهش قیمت سهام و ضرر به سرشان سنگین بوده که نای تکان خوردن ندارند.
کد خبر : ۱۵۴۹۷۷
نویسنده :
بابک آموخته

با اتمام ساعات معاملات روز یکشنبه 94.07.05 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 40 واحد افزایش به رقم 42799 واحد رسيد. عکس این وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 29 واحد کاهش عدد 136271 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 12 واحد افزایش به رقم 24115 واحد رسيد.

همچنین در این روز "پارسان" با 27 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "فخوز" با 14 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 2 واحد افزایش به رقم 681 واحد رسید.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 1144 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 1679 میلیارد ریال رسید.

امروز شاخص بورس با رشد اندک 32 واحدی مواجه شد تا همچنان نوسانات شاخص کل در مدار 61 هزار واحدی ادامه دار باشد.

بر اساس گزارش بورس نیوز، امروز در خبرها خواندیم که مدیر عامل موسسه مالی و اعتباری کوثر و مدیر عامل سابق شرکت مهر اقتصاد ایرانیان مجدداً وارد بازار سرمایه شده و قصد دارد برای حمایت از بازار سرمایه به پا خیزد. این خبر در نگاه اول بسیار خبر خوب و امید بخشی است چرا که عیسی رضایی فردی نام آشنا و با سابقه درخشان در بازار سرمایه است و معمولاً به اهداف مورد نظر خود در بورس دست یافته است.

اما واقعاً بازار سرمایه می تواند با حضور رضایی و نقدینگی موجود در دست هایی که قرار است از طریق شرکت سرمایه گذاری راهبرد مبین کوثر وارد بورس شود، از بحران فعلی نجات پیدا کند؟

واقعیت این است که تا زمانی که اعتقاد و اراده ای برای حمایت و رهایی بازار سرمایه از شرایط فعلی به وجود نیاید هر گونه اقدام و یا وارد کردن نقدینگی به بورس فقط تأثیر کوتاه مدت دارد و در نهایت بورس به روند اصلی خود که همان راه نزول است باز خواهد گشت.

قطعاً مرد خوشنام بورس می داند که امروز بازار سرمایه در شرایطی قرار دارد که کوچکترین عملی از سوی ایشان با عکس العمل سریع بازار سرمایه مواجه خواهد شد.

امروز آنان که در بازار سرمایه مانده اند و همچنان تلخی این بازار را تحمل می کنند بخاطر امید به کسب سود و افزایش میزان دارایی هایشان نیست. جا ماندگان در بورس کسانی هستند که آنچنان ضربه کاهش قیمت سهام و ضرر به سرشان سنگین بوده که نای تکان خوردن ندارند.

جناب رضایی، دو سالی که شما از بازار سرمایه به دور بودید آنچنان بر سهامداران سخت گذشت که امروز اغلب آنها برای رسیدن به اصل سرمایه های خود و نه کسب سود باید به انتظار رشد قیمت های بیش از 100 درصدی بمانند.

امروز مقایسه ارزش سهام بورس از سالی که شما رفتید تا به روز جاری نشان از آنچه که بر سر سرمایه مردم آمد دارد، 568 هزار میلیارد تومان کجا و 263 هزار میلیارد تومان کجا.

جناب رضایی شما امروز با سهامداران دو سال پیش طرف نیستید شما امروز با زخم خوردگانی طرف هستید که حاضرند عطای بورس را به لقایش به بهای زیان کمتر از 50 درصدی ببخشند و پس از رفتن پشت سرشان را هم نگاه نکنند.

قطعاً با خبر هستید که آنچه امروز بورس را به این حال و اوضاع انداخته کمبود نقدینگی نیست اقداماتی است که با از بین بردن اعتماد و اطمینان نقدینگی ها را فراری داد و امروز همچنان آن اقدامات هنوز بر سر جای خود با قدرت باقی هستند.

آقای دکتر در زمانی که شما نبودید پتروشیمی ها رانت خوار شناخته شدند و قیمت خوراک آنها از 2.7 سنت به 13 سنت آن هم به یکباره افزایش یافت تا دیگر رانت نخورند.

پالایشی های بورس را که یادتان هست؟! چماق کیفی سازی آنچنان بر سرشان خورد که مجبور شدند در 4 سناریو هم سود بدهند هم زیان هنوز هم معلوم نیست کجای کار هستند. فقط می دانیم چشمشان به دستان شرکت ملی پالایش و پخش است.

یادش بخیر، فولاد مبارکه را که می شناسید، همانی که روزی لیدر بورس بود و شما هم به خاطر پتانسیل های بالای این شرکت روزگاری برای خرید سهامش تلاش فراوان کردید، مطمئن باشید اگر امروز "فولاد" را ببینید نمی شناسیدش، قیمت سهامش به رقم اسمی رسیده و ارزش بازار آن حدود 5 هزار و 400 میلیارد تومان است. چون تعرفه واردات فولاد امروز با نبودنش تفاوت چندانی ندارد. سهامدار عمده هم که می شناسیدش ظاهراً از روند پیش آمده ناراضی نیست.

جناب رضایی، فولاد مبارکه فقط مشتی از خروارها سهام و صنایع فلج شده می باشد که امروز سهامداران بیشماری را به انتظار رنگ سبز با خود نگه داشته است.

راستی حقوقی های امروز تفاوت های زیادی با همکاران دو سال پیش شما کرده اند.

امروز بیشتر از حقیقی های سفته باز باید از حقوقی های نوسانگیر بترسید چون آنچنان از شما نوسان گیری می کنند که فکرش را هم نکنید.

جناب دکتر عیسی رضایی فقط خواستیم صرفاً جهت اطلاع شما عرض کنیم. پولی را که قصد وارد کردنش به بورس را دارید نه تنها صرف حمایت از بورس و بازگشت دماسنج اقتصاد به روزهای خوشی که شما به یاد دارید نمی شود بلکه فرصت خروجی خواهد بود برای عده کثیری از حقوقی های فرصت طلب و عده قلیلی از حقیقی های به خاک سیاه نشسته و در نهایت شما خواهید ماند و مشتی سهام مانده در سراشیبی سقوط.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۳
این که گفتی یعنی چی؟
ناشناس
يکشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۸
حالا یکی داره میاد بذار بیاد الان وقت خوندن:

زمانی نبودی ببینی بورس ویران گشته ...

نیست .
عطا
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۴
دوتا مطلب :
اول اینکه این بخش از صحلتهای دیروز رییس بورس که گفته "در صورت توقف عملیات تخریبی علیه بازار سرمایه ..." این دوتا مطلب رو میرسونه:
1- تایید تلویحی خرابکاری توسط رییس بورس.
2- اعلام عدم توانایی برای جلوگیری از خرابکاری.
جناب مستطیل شیشه ای ! این تظلم خواهی که امروز برای آقای رضایی نوشتی آیا دردی از دردهای مارو دوا میکنه یا میخوای ته دل ماو دکتر رضایی رو خالی کنی ؟ به جای گریه و زاری شما پیشنهاد بهتری داری ارائه کن.
علی
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۸
یکی بورس نیوز رو بگیره بابا!!!!!!!!!!! بورس نیوز ، اصلا معلومه تو با کی هستی؟ همیشه آیه یاس میخونی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۹
و البته صرفا جهت اطلاع سهامداران بدبخت بیچاره مفلوک به روز سیاه نشسته از دست حقوقی ها و دولتی ها
مسعود
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۵
علی جون اتفاقا نه تنها آیه یاس نخونده بلکه واقعیاتی رو کفته که شما چشمت رو بروش بستی.
برادر گرامی اینها واقعیات بورس ماست حالا شما دوست داری چیزهای خوب بشنوی برو به حرف آقایونی گوش کن که 20 ماهه میگن بازار کفشه و بزودی برمیگرده.
داداش خانه از پای بست ویران است.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۳
تنها چیزی که من میدونم اینه که دیگه بانکها توان مدیریت مالی رو به این شکل و با این بهره ها ندارند.خواهید دید تا 6 ماه آینده.شما هم آیه یاس بخوان.نه این دولت نه هر دیگری نخواهد توانست اینطور در بازارهای مالی برای مدت طولانی مشکل ایجاد کند.
nima
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۵
باواردنكردن پول بى زبان دولت به بورس كاملا موافقم
علی
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۱
یکی هم میاد از بازار حمایت کنه به شک می ندازید بدانید طرف انقدر حرفه ای است که کی وارد بازار بشه
مهدی
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۴
شما برو یک نگاهی به پرتفوی راهبرد مبین کوثر بنداز میبینی که اینها فقط نمایشه که راه انداختن، به لطف آقای دلبری پرتفوی این شرکت حدود 30درصد زیان هست و این دو سال هم توی بورس فعال بوده. حالا اینکه یه دفعه چی شده دارن رضایی را گنده میکنن خدا میدونه!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۴
بورس نیوز جون دمت گرم. گل گفتی برادر.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۱
خدا وکیلی یکی به داد ما سهامداران بدبخت برسه تموم سرمایه مون هدر رفت و یک مشت سهام بی ارزش واسمون مونده به خدا من جوون بسکه به این قیمتا نگاه کردم و غصه خوردم موهام سفید شد.اگه باور نمیکنید عکسما بفرسم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۱
ببخشید احیانا معنی خوشنام را که اشتباه متوجه نشدید؟ ایشون با مدیریت در مهر اقتصاد یکی از عوامل زیان سهامداران بازار هستند صدرا که یادتان نرفته؟....
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۸
بورس نیوز مثلا شما الان داری از بازار همایت میکنی یا داری با این ایه یاس خوندن طرف را از کرده خود پشیمان میکنی ؟ بنده بر خلاف گفته های شما نه تنها به اینده بد بین نیستن بلکه چه با رضائی چه بدون رضائی اینده خوبی را برای بور س انتظار دارم البته نه در کوتاه مدت و این یکی دو ماه بلکه از اواخر سال 94 و شروع سال 95 انشا ا...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۱
بورس نیوز : عیسی رضائی ادمی نیست که نسنجیده کار کنه و زیرک تر از این حرفها هست که زمان ورود به بورس را ندونه اتفاقا من هم با خبر ورود عیسی رضائی تردیدم به وارد شدن به بازار برطرف شد و از فردا نم نم وارد میشم
فطانت
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۵
آخه سهامداری که بیش از 50% ضرر کنه و همچنان مشغول تماشا باشه که سهامدار نیست . . .
همیشه قانون همین بوده. از یه جایی به بعد دولت از بازار سرمایه حمایت می کنه. امیدواریم این دخالت ها بتونه موتورهای فروش امروز (بیشتر حقیقی ناشی) رو به موتور خرید تبدیل کنه.
اقتصاددان
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۷
اتفاقا الان زمان خريد سهام است و دكتر رضايي بسيار هوشمندانه تصميم به خريد گرفته است. به افق دو سال آينده نگاه كنيد محال است دوباره مي گويم محال است كه قيمت هر سهم فولاد كمتر از 200 تومان باشد.( مگر اينكه خداي نكرده ايران درگير جنگ شود ) پس براي يك سود تضميني 100 درصدي در دو سال آينده الان بهترين زمان خريد است براي حداقل 50 درصد بازار. تمام سهام معدني و فلزي و اكثر ساختمانيها و سيمانيها الان يك دهم ارزش جايگزيني معامله مي شوند و با رونق اقتصادي در دو سال آينده رشد بالاي 200 درصد خواهند داشت. بلي الان براي سرمايه گذاري كوتاه مدت و نوسانگيري زمان خوبي نيست ولي براي بلند مدت ايده ال است.
امیدی
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۵
چه عجب امروز خوشنام
صدرای 2500نومانی انداختن به مردم که سرمایه شان با خاک یکسان شده
اون سایتی که این لقب را انتخاب کسی میدونه هزینه آگهی اش چقدره؟؟
وای به روزی که نمک....
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۲
بورس نیور اخرشو خراب کردی
محمد
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۰
بورس نیوز بازار خرابکن یکی هم که میخاد بیادتوبورس پشیمونش می کنید مگه سرمایه مال پدرشه هم اینا بوده که فبلا به همین سهامدارای بدبختیه که شما میگید قبلا خورده حالا هم اون ضرر نمی کنه یه عده دیگه رابیچاره می کنه و میره
محمد
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۲
واقعا اینم شد متن؟؟ طرف رو ترسوندی که!!!
ناشناس
دوشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۱
طرف بیدی نیست که به این بادها بلرزه ، خودش میدونه داره چکار میکنه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۳
مارادونا رو ول کنید غضنفرو بچسبید!!
احمد
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۲
بورس نیوزنکته شما بابرادرحسین همدست وهمفکرهستی
لاماسیا
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۳
بورس نیوز اینقدر بد بین نباش
حسن
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۵
یکی هم بخواد به بازار سر و سامان بده با آیه یاس خوندنت , طرف رو دلسرد بکن
ارسی
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۹
اقای بورس نیوز لطفا بیراهه نرو از این اقای رضایی ها که دو سال پیش سهم و بالا انداختن به ماو امروز همون سهم رو .. یک سوم قیمت با اکراه خرید می کنن زیادن و مطمن باش کارشون رو خوب بلدن.
اشکان
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۵
بورس نیوز جان داری حسابی اشتباه میکنی بازار تا چند ماه دیگه حسابی رونق میگیره و احتیاج به حقوقی های داخل نداره چون چند تا سرمایه دار خارجی میاد می تونند کل بورس ایرانو بخرند اگه ما هم از بورس خارج نشدیم خودمون متوجه هستیم داریم چکار میکنیم
علی
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۰
بدترین سناریویی که میتواند برای بورس نوشته شده باشد، جبران کسری بودجه است که ظاهرا با حقایق جور درمی‌آید و دولت درحال اجرای آن است! بنظر می‌آید یکی از راه‌های جبران کسری بودجه، علاوه بر افزایش مالیات از اقتصاد در حال رکود، و افزیش‌های مکرر خدمات دولتی مانند برق، گاز، آب و ...... گرفتن ماهی از آب گل آلود بورس است!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۷
خواهش میکنم جناب آقای رضایی از خودرویی هایی مانند ایران خودرو و خکاوه حمایت کنید .همچنین حسینا و بانکی ها و فنوال و فاذر .سرایه گذاری روی لکما در بازار توافقی نیز خیلی عالی است.
ناشناس
دوشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۲
اقای رضائی سهام من را هم فراموش نکنید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵
همه ما بدبخت بیچاره های سرمایه عمر سوخته با هم بگیم ( حسن مچچچچکریم)لعنت خدا برمن اگر دوربعد به تو رای بدم
ناشناس
دوشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۷
بازار جهانی خرابه به حسن چه؟
محمد
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۷
بابا چکار داری بزار بیاد بدبختی امون رو بندازیم بهش
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۰
ایشون و سایر بزرگان، چرا وقتی قصد فروش دارن، بی صدا میفروشن
و وقتی قصد خرید دارند با بوق و کرنا اعلام می کنن
مگر نه اینکه عامل موفقیت ایشون و اشخاصی از این دست، مال باختگانی مثل بنده و سایر سهامداران خرد متضرر هستند؟
عبادی
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۶
دکتر رضایی کیه این طرف اصل مدرکش کارشناسی هست دکتراش داخلی امام حسینه و فوق الیسانشم رابطه گرفته امام حسین دانشگاه داخلی سپاه هست و هر کس پاسدار باشه راحت بدون سخت گیری مدرک میگیره