بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۹
مستطيل شيشه اي تالار

نشانه ای برای بورس

امروز در گروه ساختمانی بورس شاهد حجم معاملات قابل توجه و رشد قیمت دسته جمعی اغلب نمادهای گروه مذکور بودیم، اهالی تالار معتقدند با توجه به سال مالی اغلب شرکت های این گروه که 31 شهریور می باشد، معمولاً سه ماهه سوم سال برای شرکت های با بنیاد قوی و پر پتانسیل روند صعودی معقولی در بورس شکل گرفته است.
کد خبر : ۱۵۵۰۶۴
نویسنده :
بابک آموخته
با اتمام ساعات معاملات روز دوشنبه 94.07.06 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 0.2 واحد کاهش به رقم 42799 واحد رسيد. عکس این وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 37 واحد افزایش عدد 136308 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 2 واحد افزایش به رقم 24117 واحد رسيد.

همچنین در این روز "حکشتی" با 14 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "تاپیکو" با 11 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 5 واحد افزایش به رقم 686 واحد رسید.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 650 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 1599 میلیارد ریال رسید.

شاخص بورس امروز نوسانات زیادی داشت و در نهایت نیز با رشد نه چنان قابل توجه حدوداً 6 واحدی به کار خود پایان داد اما کلیت بازار سهام امروز بهتر از روز گذشته بود و علی رغم شرایط نامطلوب شاخص کل بورس اما قیمت سهام اغلب شرکت ها با روند صعودی و حتی صف خرید مواجه شدند.

بر اساس گزارش بورس نیوز، امروز در گروه ساختمانی بورس شاهد حجم معاملات قابل توجه و رشد قیمت دسته جمعی اغلب نمادهای گروه مذکور بودیم، اهالی تالار معتقدند با توجه به سال مالی اغلب شرکت های این گروه که 31 شهریور می باشد، معمولاً سه ماهه سوم سال برای شرکت های با بنیاد قوی و پر پتانسیل روند صعودی معقولی در بورس شکل گرفته است.

از سویی دیگر امروز در حالی شاهد روند صعودی تمامی نمادهای فعال در گروه حمل و نقل بودیم که بنظر می رسد خبر وزیر در راه در خصوص لغو تحریم های دریایی ایران اصلی ترین عامل اقبال بازار به سمت این گروه بوده است به گفته وزیر راه در پی این اتفاق 11 خط جدید حمل و نقل دریایی در کشور ایجاد شده است. به گفته اهالی تالار اگر چه خبر مذکور قابل توجه است اما استقبال بازار سرمایه از این خبر در گروه فوق اصلاً قابل توجه بود و پیش بینی می شد روند با قدرت قوی برای شرکت های فعال این گروه شکل بگیرد.

در گروه بانکی نه روند قابل قبول بود و نه حجم معاملات آنها، از همین رو پیش بینی می شود فعلاً این گروه در رقم های فعلی درجا بزند تا ببینیم پس از اجرای برجام چه بر سر آنها خواهد آمد.

کانی های غیر فلزی نیز امروز روندی مثبت را دنبال کردند ظاهراً این گروه به استقبال سهام تازه وارد خود رفته و خود را برای ورود شرکت جدید آماده می کند.

در گروه سیمانی ها باید گفت که این گروه فقط خاطرات گذشته اش در بورس مانده و امروز چیزی به نام سهام سیمانی که دارای پتانسیل و حرفی برای گفتن باشد به جای نمانده.

در مجموع همچنان اهالی تالا بر سر گفته های تیم خود در خصوص بازار سرمایه هستند و تا مادامی که شرایط و نگاه مسئولین به برخی پارامترهای اقتصادی تغییر نکند نمی توان انتظار اتفاق خاصی را در بازار سرمایه داشت.

به عنوان مثال تنها به گفته معاون مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران در خصوص پیشی گرفتن درآمدهای مالیاتی از درآمدهای نفتی طی 50 سال گذشته اشاره می کنیم. باید توجه داشت که این اتفاق زمانی رخ داده که نه تنها تحریمی برداشته نشده بلکه کل اقتصاد کشور در رکود بوده و تجار و صنایع درآمدی نداشته اند که بخواهند مالیات بپردازند لذا این موضوع نشان می دهد اولویت اول دولت حفظ منافع و درآمد خود می باشد و به هیچ قیمتی حاضر نیست در شرایط نا به سامان اقتصادی خواسته های خود را تعدیل کند و این یعنی چالشی بزرگ بر سر راه صنایع و شرکت هایی که اغلب آنها فعال در بازار سرمایه می باشند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۳
خدا شر نوسان گیران را از سر ما کوتاه کنه. خدا ریشه حقوقی ظالم رو که سهامدار حقیقی رو داره نابود میکنه بخشکونه.
به خدا قسم بعضی وقتا نوسان گیران با عرضع حتی یک سهم 100 تومانی چنان ضرری به سهامدارا میزنن که نگو و نپرس.
ما باید به هوش باشیم و با افت یکدفعه‌ای قیمت هر سهمی اون رو مفت نفروشیم.
ناشناس
دوشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۹
درست میگی دوست من هر چند امیدی به آینده این بازار نیست و اصلا نمیشه گفت آینده چی میشه اما یه چیز رو می دونم و اون اینه که فعلا وقت فروش نیست خیلیا میان نظر میدن آره از بازار باید در رفت و ... اینا منو یاد دلفین ها می اندازن . دلفین ها میاد آب رو اونقدر گل آلود می کنن که ماهی ها فریب بخورن و برای پیدا کردن آب صاف حرکت می کنن اونوقت دلفین ها هم آماده میشن و راحت اونا رو شکار می کنن من 70 درصد در ضررم اما در این شرایط فروش رو به صلاح نمی دونم مثلا 30 درصد دیگه ضرر می کنم اما اگه بازار رشد کنه فکر کنم حداقل ضررهام بیشتر جبران میشه و شاید با اصل پولم بتونم از بازار خارج بشم
عطا
دوشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۹
منم موافقم. اتفاقن کاسب واقعی که تو ضرر نمیفروشه. یعنی در واقع ماکه سرمایمون رو از جوب پیدا نکردیم یا مال دزدی که نیست آتیشش بزنیم.
این بخش "نظرات بینندگان" تقریبن شده جولانگاه یه مشت جیره بگیر حقوقی و یه تعدادی هم طرفدارای دلواپسان. کارشون هم فقط جو دادن و دلسرد کردنه.
پلی اکریل
ESTONIA
دوشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۲
دولت هر 2 سال یکبار به صنعت خودرو در طی 30 سال اخیر کمک مالی کرده امروز هم ریس سازمان مدیرت وبرنامه ریزی به ایران خودرو رفت وقول حمایت به این صنعت را داد به ویژه حمایت مالی به ایران خودرو ولی متاسفانه سالها به صنعت مهمی چون نساجی تولید نخ والیاف توجه نشده است ایا صنعت نساجی ......
اصفهانی
ESTONIA
دوشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۶
بازار سرمایه 3 سال است گره وجهش نداشته است وفقط افت وافت بعضی از سهام هستند که 24 سال دیده نشده اند وهر بار که نوبت رشد انان بوده بازار به انان کم توجه ای نموده است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۲
ما که تو این بازار هم پولمون را از دست دادیم هم سلامتیمون را . تا چند وقت پیش میگفتن اگه توافق بشه مملکت اباد میشه .اما حالا که توافق شد تقصیرا را سر مشکلات دیگه میندازن .
رضا
دوشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۴
تاابله در جهان هست مفلس در نمی ماند
منگنز
ESTONIA
دوشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۴
سهام منگنز از 1400 تومان افت کرد شده 150 تومان!!!!!!!!!!! ایا اینگونه حقوق سرمایه گذار بایستی لاغر شود؟ قیمت خودرو شاسی بلند رنو هر وقت به قیمت 13 میلیون رسید بایستی حقوق سهامدار را نابود نمود بورس بایستی حرکت ورشد داشته باشد
ناشناس
دوشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۱
دوست عزیز این 150 تومانی را که می نویسی صحت ندارد چون این سهم دوبار افزایش سرمایه داشته است وتعداد سهام شما الان چند برابر شده است !
امین
ROMANIA
دوشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۴
تازه الان روزهای خوب بورسه
الو مرادی
ESTONIA
دوشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۳
سود سهام الومتک چند سال است به سامداران پرداخت نشده است انگار قرار است سود سهامدار پرداخت نشود کنترل حقوق سهامدار بسیار مهم است وقتی 4 سال سود شرکت پرداخت نشود سهامداران بی علاقه می شوند گران ترین سهم بازار حالا در قیمت بسیار بدی قرار گرفته است در صورتی که ارزش این سهم در بازار امروز حداقل از نظر قیمتی دارای ارزش 500 تومانی تا 700 تومانی می باشد
جواد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۵
اما مثل اینکه یادتون رفته بالاس 2600 تومنی شده 600 تومن اونوقت این حرفها چه معنی برای سهامداری سهام داره؟؟ بهترین کار رو همین نوسان گیران میکنن تقصیر ما سهامدارن هست که به دولت اعتماد کردیم
امید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۴
اندکی صبر سحر نزدیک است
علی رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۴
واقعا که از این دولت و عدم حمایتش از بورس خسته شدم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۷
فعلا بازار تا پايان سال 94 درجا ميزنه
مال باخته در بورس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۳
دوست عزیزی که الان 70 درصد در ضرر هستی مطمئن باش این دولت به هیچ وجه به هیچ کس فرصت خروج را نخواهد داد چون مثل شما زیاد هستند که بدنبال این فرصت می گردند ولی هر روز ضررهایشان بیشتر و بیشتر می شود چون همان سود ان 30 درصد را هم از دست می دهی!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰
برخی شیادان قصد فضا سازی و نامیدتر کردن سهاامداران را دارندو عنوان می کنند که بورس از این هم بدتر خواهد شدعزیزان سهامدار توجه داشته باشید فریب این شیادان را نخورید که می خواهند جیبتان را بزنند آخه سهمی که نصف سود اباشته اش معامله می شود دیگر چه ریزشی دارد؟
ناسناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۷
دیگر اب از سر گذشته بهران 3600تومان رسیده به 890تومان چند درصد را شما جساب کنید
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۴
اونایی که نقدینگی دارن بهترین زمان برای خریده