بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۶
کد خبر : ۱۵۵۲۷۱
نويسنده بروز دو واقعه را نشانه احتمال وقوع اين سناريوي فاجعه آور خوانده كه يكي ريشه در مسكو و ديگري خليج فارس دارد كه ميتواند جرقه يك برخورد عمومي را ايجاد كند.
احتمالا جنگ جهانی سوم در راه است؛ افزایش اختلافات میان ایران و عربستان گواه آن است!

هفته نامه فرانسوی نوول ابزرواتور در گزارشی از احتمال آغاز جنگ جهاني سوم بواسطه ورود نظامي روسيه به بحران سوريه و افزايش تنش بين ايران و عربستان سخن به ميان آورده است.

به گزارش «انتخاب»، نويسنده بروز دو واقعه را نشانه احتمال وقوع اين سناريوي فاجعه آور خوانده كه يكي ريشه در مسكو و ديگري خليج فارس دارد كه ميتواند جرقه يك برخورد عمومي را ايجاد كند.

نويسنده مقاله ادعا كرده نزديك بود ٣٠ سپتامبر تاريخ تكرار شود و جنگ جهاني سوم بي سر و صدا آغاز شود.

وي با اشاره به حادثه ترور وليعهد اتريش در سارايوو كه زمينه ساز شروع جنگ جهاني اول در سال ١٩١٤ شد، به دو دليل وضع فعلي را با آن زمان مقايسه ميكند: ١ - افزايش تنش بين ايران و عربستان بواسطه انتقاد محكم ايران از عربستان بواسطه عدم تامين امنيت حجاج و ادعاي عربستان مبني بر توقيف دو لنج حامل سلاح از مبدا ايران به مقصد يمن ٢- بحران سوريه و تصميم پارلمان روسيه مبني بر اجازه به پوتين براي انجام عمليات نظامي در سوريه.

اين نشریه در ادامه ادعا می کند: در حاليكه غرب مشغول انجام عمليات خود در سوريه است، اقدام نظامي روسيه و بمباران اماكن متعلق به مخالفين بشار ( نه داعش) كه متحد آمريكا هستند، ريسك رويارويي دو طرف را افزايش می دهد.

نويسنده اين بيم را مطرح ميكند كه ١- روسيه كه مشكلات اقتصادي داخلي دارد و ايران قدرتمند بعد از توافق هسته اي، در حال آزمايش ميزان تمايل و جديت طرف مقابل هستند و ٢- اينكه سعودي ها نيز كه شديدا از قدرت گرفتن رقيب شیعه خود وحشت زده هستند، متحدين خود از جمله فرانسه را به يك بازي بي پاياني در منطقه بكشانند كه اوضاع را وخيم تر كند.

*سیدمحمد ساداتی نژاد

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱
آخ جون جنگ
ناشناس
GERMANY
شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۲
حساب عربستان را باید به موقع و از راههای دیگری رسید خیلی از کشورها منتظرند جنگی دوباره به مردم منطقه تحمیل کنند و بلکه سلاحهای خود را بفروشند و نهایتا یک خاورمیانه درب و داغان و سوخته و وابسته به نان شب برای غرب بسیار بهتر است.
ناشناس
GERMANY
شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۷
عربستان خود بخود در آینده به فروپاشی داخلی خواهد رسید و نیازی به در گیری با این کشور نخواهد بود.
علیرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۲
سلام:عربستان جایی نیست که برسر ان جنگ جهانی بوجود اید برای یک تعداد شاهزاده عیاش دنیا را بهم نمیریزند .تامسلمانان باهم میجنگند وکشته میشوند غرب یا شرق وارد معرکه نمیشود.
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۷
غربی ها و اسراییل جنایتکار و انگلیس خبیث برای ما خوابها دیده اند.در انتخابات پیش رو در سال جاری و در حوادث منطقه.خیلی دلشان می خواهد ایران را با کشورهای عربی بویژه عربستان بطور رو در رو به جنگ وادار کرده و خودشان تماشا کنند و بخندند.تاکنون سوریه و عراق و یمن را که می توانستند تهدیدی برای اسراییل باشند به جنگ وارد کرده اند و هزینه های جنگ را هم عربستان پرداخته.تمام گلوله هایی که باید روی هم گذاشته شود و به طرف اسراییل شلیک شود دارد مسلمانان منطقه را از پای در می آورد بدون هزینه و بدون اینکه کسی اسراییل را مقصر بداند.این یعنی سیاست انگلیس و اسراییل.