بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۸
کد خبر : ۱۵۵۲۷۴
معاون اول رییس جمهور گفت: به همه شرکت های خارجی که علاقه مند به کار با ایران هستند، این هشدار را می دهیم که با دستگاه های رسمی کار کنند و دوران دلالی گذشته است. ما شفاف و روشن با طرف های خارجی کار می کنیم.

اسحاق جهانگیری در همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حمل‌ونقل، مسکن و شهرسازی اظهار داشت: براساس بررسی ها، شاخص های عملکردی اقتصادی مثل رشد اقتصادی، سرمایه گذاری، ایجاد اشتغال با وجود درآمدهای سرشار نفتی با هدف ترسیم شده فاصله زیادی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرآنلاین، وی افزود: در دهه آینده ماموریت مهم اقتصاد ایران، ایجاد اشتغال پایدار، افزایش رفاه مردم و افزایش قدرت اقتصادی کشور به عنوان یکی از مولفه های اصلی اقتدار ملی است.

معاون اول رییس جمهور عنوان کرد: لازمه دستیابی به این ماموریت های اساسی، دستیابی به رشد 8 درصدی اقتصادی در 10 سال آینده است. این کار دشواری است، اما شدنی است.

جهانگیری متذکر شد: دستیابی به این رشد الزاماتی دارد که دولت در حال تدوین آن است و این الزامات باید از سوی همه ارکان نظام مورد تایید قرار گیرد.

وی تصریح کرد: دولت یازدهم در دو سال گذشته با سیاست های صحیح، علمی و با اتکا به نظر نخبگان کشور چند موضوع را در دستور کار قرار داشته و دارد؛ از جمله لغو تحریم‌های ظالمانه که خوشبختانه به یک توافق قابل قبولی توانستیم دست یابیم و دنبال برنامه ریزی برای دوران بعد از تحریم هستیم.

معاون اول رییس جمهور ادامه داد: برنامه بعدی، برگرداندن ثبات به اقتصاد کشور است که در این زمینه دستاورد دولت را در کاهش نرخ تورم و ورود به دوران رونق می بینیم.

جهانگیری با بیان این که ما در حال حاضر با حجم عظیمی از ورود سرمایه گذاران خارجی روبه رو هستیم، گفت: ایران امتیازاتی دارد که اگر شرایط سیاسی و بین المللی مناسبی فراهم باشد، این روند ورود سرمایه گذاران امر طبیعی خواهد بود.

وی افزود: منابع سرشار طبیعی اعم از نفت، گاز و... و نیز جمعیت ایران، ما را بر آن داشته که برای شرایط پساتحریم سیاستگذاری کنیم. در جلسات ستاد اقتصادی به صورت جدی به سیاست های پساتحریم پرداختیم. این سیاست ها منبعث از سیاست های اقتصادی مقاومتی است.

معاون اول رییس جمهور با بیان این که ما دست همه کسانی که علاقه مند به کار اقتصادی در ایران هستند، می فشاریم، عنوان کرد: باید شرایطی به وجود آوریم که از نظر اقتصادی، شرایط برای حضور سرمایه گذاران خارجی اقتصادی فراهم باشد.

جهانگیری متذکر شد: ما حتما اصرار داریم در مناطق مهم و پرجمعیت اقتصادی، راه آهن پرسرعت داشته باشیم. در بنادر نیز، انتظار جلب مشارکت اقتصادی و سرمایه‌گذاران خارجی داریم و برای این کار نیازمند برنامه ریزی هستیم.

وی ادامه داد: زیرساخت های بنادر به گونه ای برنامه ریزی شده که پهلوگیری کشتی های بزرگ دنیا در این بنادر به سختی صورت می گیرد که باید این اصلاحات اتفاق بیفتد.

معاون اول رییس جمهور اظهار داشت: ما در بخش صنعت هوایی نیز نیازمند به کار جدی هستیم و با لغو تحریم ها حتما امنیت پروازها بیشتر می شود و به همین دلیل حتما پروازهای ایران از وضع اقتصادی بهتری برخوردار می شوند.

جهانگیری متذکر شد: همچنین گردشگری جزو اولویت هایی است که در دولت به آن توجه داریم و ایران در دو سال اخیر به صورت جدی مورد توجه گردشگران خارجی قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: در کنار این، صنعتی که به صورت جدی باید متحول شود، صنعت هوایی است. برای نوسازی ناوگان هوایی باید برنامه ریزی جدی داشته باشیم و امیدواریم مردم ایران به زودی شاهد این باشند که ناوگان هوایی مطمئن و مناسب به پرواز در آید.

معاون اول رییس جمهور با بیان این‌که این بخش های اقتصادی، نقاطی است که به سرمایه گذاران داخلی و خارجی پیشنهاد می شود، گفت: ما برای کار با خارج نیازمند جذب فناوری های نوین و نیز توسعه بازارهای صادراتی هستیم.

جهانگیری افزود: کسانی که به ایران نگاه می کنند، باید به عنوان شریک نگاه کنند، نه به عنوان بازار مصرفی.

وی با بیان این که ما به دنبال جذب منابع برای کار با خارج هستیم و در اولویت اول ما، سرمایه گذاری مستقیم قرار داریم، اظهار داشت: به همه شرکت های خارجی که علاقه مند به کار با ایران هستند، این هشدار را می دهیم که با دستگاه های رسمی کار کنند و دوران دلالی گذشته است. ما شفاف و روشن با طرف های خارجی کار می کنیم.

معاون اول رییس جمهور تاکید کرد: شرکت خارجی که به صورت غیرشفاف کار کنند، حتما در لیست سیاه قرار می گیرد. ما نیز خود را متعهد می دانیم که موانع پیش روی سرمایه گذاران را برداریم.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
فرهاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۸
لطفا ابتدا با طرفهای داخلی شفاف و روشن کار کنید و سپس برای طرفهای خارجی طاقچه بالا بگذارید، در غیر این صورت به تهدید شما فقط میخندند! آیا شما با سرمایه گذاران بورس شفاف کار میکنید؟! ایا اقای زنگنه با پالایشیها و پتروییها شفاف کار میکند؟ آیا وقتی مثلا پالایشیها را به بخش خصوصی واگذار کردید و پول سهامشان را در جیب گذاشتید واقعا پالایشیها خصوصی شده اند و سود سهامشان متعلق به سهامدارانشان است؟! بعنوان مثال یک نگاه به پالایشگاه لاوان و کاری که با سهامدارنش کردید بیاندازید؟!! ایا فکر میکنید خارجیها در مورد سرمایه گذاری در بورس شما چه فکر میکنند؟!!!
علی
GERMANY
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۷
آقا با تفکرات دهه 60 اقتصاد را ازبین می برید.بورس چراغ رشد اقنصاده با رباخواری سیستماتیک رشد 8درصدی نمی رسه