بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۸
همانطور که مستحضرید از دی ماه ۱۳۹۲ تاکنون بازار سرمایه متاثر از تحولات و متغیرهای کلان بین المللی و داخلی از جمله کاهش بهای نفت و کالای اساسی از جمله فلزات و همچنین تحریم‌ها و برخی تصمیمات و سیاست‌های ناهماهنگ دستگاه‌ها در داخل کشور شاهد افتی کم سابقه گردیده است به نحوی که از دی ماه سال ۱۳۹۲ تاکنون ظرف مدت ۱۹ ماه ارزش بازار بر اساس شاخص قیمت ۴۲ درصد کاهش یافته
کد خبر : ۱۵۵۳۰۱


وزرای اقتصاد،صنعت،کار و دفاع در نامه‌ای مشترک به رئیس جمهور با انتقاد از برخی تصمیمات و سیاست‌های ناهماهنگ دستگاه‌ها، هشدار دادند اگر تصمیم ضرب‌الاجل اقتصادی گرفته نشود، رکود تبدیل به بحران خواهد شد.

به گزارش بورس نیوز ، در نامه مشترک علی طیب نیا، محمدرضا نعمت زاده، علی ربیعی و حسین دهقان وزرای اقتصاد، صنعت، کار و دفاع به حسن روحانی رئیس جمهور آمده است: «همانطور که مستحضرید از دی ماه ۱۳۹۲ تاکنون بازار سرمایه متاثر از تحولات و متغیرهای کلان بین المللی و داخلی از جمله کاهش بهای نفت و کالای اساسی از جمله فلزات و همچنین تحریم‌ها و برخی تصمیمات و سیاست‌های ناهماهنگ دستگاه‌ها در داخل کشور شاهد افتی کم سابقه گردیده است به نحوی که از دی ماه سال ۱۳۹۲ تاکنون ظرف مدت ۱۹ ماه ارزش بازار بر اساس شاخص قیمت ۴۲ درصد کاهش یافته و به لحاظ افت ارزش، بازار کاهشی معادل ۱۸۰ هزار میلیارد تومان را شاهد است. (ارزش بازار از ۵۱۱ هزار میلیارد تومان در دی ماه ۱۳۹۲ امروز به عدد ۳۳۰ هزار میلیارد تومان رسیده است) و امروز در پی دستاورد بسیار ارزشمند و بزرگ هسته ای ملت ایران و در عین وجود پی آمدهای مثبت اقتصادی فراوان آن ابهاماتی نیز در بازار ایجاد شده که باید سریعا واکنش نشان داد.»

در این نامه می‌خوانیم: «براساس پیش بینی های بودجه ای شرکت‌ها که در بازار سرمایه موجود است و واقعیت‌های موجود در عملیات صنایع مختلف بورسی در برهه کنونی اگر به صورت ضرب الاجل و براساس قواعد حاکم در شرایط بحران اتخاذ تصمیم نگردد، بیم آن می رود که این رکود تبدیل به بحران و آنگاه بی اعتمادی شود که برای زدودن آثار آن شاید مدت‌ها وقت لازم لاشد.»

در ادامه نامه مشترک چهار وزیر کابینه یازدهم به رئیس جمهور، عوامل اصلی افت بازار سرمایه کشور مورد اشاره قرار گرفته و به شرح ذیل آمده است: « ۱) جدول زیر سهم هر یک از صنایع مهم و اثر گذار را در کاهش حدود ۱۸۰ هزار میلیارد تومانی نشان می دهد.

از دی ماه ۱۳۹۲ لغایت پایان مردادماه ۱۳۹۴

صنایع

کاهش ارزش بازار – میلیارد تومان

محصولات شیمیایی (شامل صنایع پتروشیمی)

۴۲.۵۳۰

فلزات اساسی (شامل صنعت فولاد، سرب، روی، مس و الومینیوم)

۳۴.۷۶۰

فراورده های نفتی (شامل صنایع پالایشگاهی و روانکارها)

۳۰.۱۲۰

استخراج کانه های فلزی (شامل سنگ آهن، سرب و روی)

۲۲.۳۹۰

بانکها و موسسات اعتباری

۱۵.۱۷۴

شرکتهای چند رشته ای صنعتی (غدیر، امید، صندوق بازنشستگی و گروه توسعه ملی)

۱۳.۴۰۷

مخابرات (شامل مخابرات و همراه)

۵.۹۵۰

سیمان، اهک و گچ

۵.۵۵۱

خدمات فنی و مهندسی (شامل مپنا و ...)

۴.۷۵۶

سایر صنایع

۴.۷۹۲

جمع کاهش ارزش بازار سرمایه

۱۷۹.۴۲۹

توجه به این نکته ضروری است که ۳۵ درصد ارزش بازار مربوط به محصولات شیمیایی و فرآورده های نفتی و ۱۴ درصد ارزش بازار مربوط به فلزات اساسی و استخراج کانه های فلزی و ۱۳ درصد ارزش بازار نیز مربوط به بانک‌ها و موسسات اعتباری می باشد. لذا پنج ردیف اول جدول فوق ۶۲ درصد ارزش بازار سرمایه کشور را شامل می شود.

۲ ـ جهت تحلیل علل این کاهش باید به دو دسته عوامل بین المللی و عوامل داخلی اشاره نمود، در حوزه عوامل بین المللی باید به روند کاهشی قیمت‌های جهانی کالاهای پایه ای و نفت اشاره نمود که اعداد جدول زیر بیانگر کاهش شدید در دوره مورد بررسی می باشد.

شرح کالا

واحد

دی ماه ۹۲

پایان سال ۹۳

مردادماه ۹۴

میزان کاهش قیمت در مرداد ۹۴ نسبت به دی ماه ۹۲- درصد

نفت

دلار- هر بشکه

۱۰۶

۵۰

۴۲

۶۰%

فولاد

دلار- هر تن

۳۰۰

۲۹۰

۱۴۰

۵۳%

مس

دلار- هر تن

۷۴۰۰

۵۹۰۰

۵۱۰۰

۳۱%

آلومینیوم

دلار- هر تن

۱۷۵۰

۱۷۵۰

۱۵۰۰

۱۴%

۳) افزایش قیمت دلار مبادله ای از ۲۷۹۹ تومان در پایان سال ۱۳۹۳ به ۲۹۹۶ تومان، هم اکنون افزایشی معادل ۲۰۰ تومان به ازای هر دلار موجب افزایش بهای تمام شده محصولات در داخل کشور شده است که در پیش بینی شرکت‌ها ملحوظ نیست و در آینده آثار آن در تعدیل سودآوری شرکت‌ها خواهد آمد.

۴) باتوجه به نقش بانک‌ها و موسسات اعتباری در هدایت جریان‌های نقدی و ایجاد تحرک در صنایع توجه به ارقام و اطلاعات مالی این گروه اهمیت ویژه ای دارد. مزید استحضار حضرتعالی سود تقسیمی این گروه از ۶۷۰۰ میلیارد تومان سال قبل به ۱۹۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۳ رسیده است و با توجه به روند عملیات بانک‌ها و الزامات بانک مرکزی جهت جبران کسری ذخایر تا ۵ سال آتی بازار بهبود مناسبی در این حوزه را پیش بینی نمی نماید.

۵) در بعد عوامل داخلی کاهش ارزش بازار شرکت‌های فعال در بازار سرمایه، می توان به نبود تقاضای کافی برای محصولات، مشکل حاکم بر فعالیت‌های اقتصادی و افزایش انباشت موجودی و حساب‌ای دریافتنی صنایع مختلف اشاره نمود. به عنوان نمونه در صنعت خودرو صورت‌های مالی زیان انباشته ای معادل ۴.۲۰۰ میلیارد تومان را نشان می دهد و این در حالی است که به دلیل بحران نقدینگی، صنعت مزبور در معرض توقف است و موجودی انبار محصول خودروسازان به متجاوز از ۱۰۰.۰۰۰ خودرو کف کارخانه رسیده است.

وضعیت مشابهی در صنعت فولاد، صنعت مس، مسکن، سیمان، کاشی و سرامیک و معدنی ها به عینه مشهود است. در صنعت پتروشیمی که بیش از ۳۵ درصد از ارزش بازار سرمایه را تشکیل می دهد، سیاست‌های نامعلوم تعیین نرخ خوراک گاز و همچنین افزایش قیمت دلار مبادله‌ای که موجب افزایش بهای تمام شده آنها شده است، به رکود این بخش دامن می زند، همچنین کنترل قیمت محصولات تولیدی بعضی از شرکت‌های بورسی مانع از تعدیل متناسب درآمدها و هزینه ها گردیده است.

۶) دستاوردهای بزرگ هسته ای اگر چه موقعیت بسیار ممتازی برای کشور شده است و پیامدهای اقتصادی مثبت فراوانی در آتی به همراه خواهد داشت لیکن کاهش تقاضا در بازار به دلیل انتظار در کاهش قیمت کالاها مشهود است. ضمن اینکه توقع در بازار سرمایه ورود رقبای جدید خارجی برای شرکت های بورسی است و این نکته خود صنایع داخلی را با چالش مواجه نموده و می بایست برای آن سیاست شفافی اتخاذ و اعلام گردد.

۷) برخی از نمادهای معاملاتی شرکت ها هم اکنون در بازار سرمایه بسته است. از جمله این نهادها، فولاد مبارکه، فولاد خوزستان، پالایشگاه بندرعباس، پالایشگاه لاوان، پالایشگاه شیراز، سنگ آهن چادرملو، سنگ آهن گل گهر، بانک پارسارگاد، بانک پارسیان، بانک سرمایه و بانک ایران زمین است که پیش بینی می شود بازگشایی نمادهای مزبور ظرف یک هفته آتی بین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ واحد شاخصهای بورس را کاهش دهد.

۸) نگاهی به اعداد و ارقام محقق شده طبق صورت‌های مالی ۹۳ نسبت به ۹۲ و پیش بینی شرکت‌ها برای سال ۹۴ نشان می دهد: مالیات ابزاری شرکت‌ها در سال ۹۳ نسبت به ۹۲ از ۴۲۵۲ میلیارد تومان با ۳۷ درصد کاهش به ۲۶۸۲ میلیارد تومان رسیده است.

تسهیلات مالی در سه ماهه اول ۹۴ نسبت به سال ۹۲ از مبلغ ۴۰۶۳۳ میلیارد تومان با افزایش ۱۷ درصد به مبلغ ۴۷۳۶۲ میلیارد تومان رسیده ولی هزینه مالی شرکت‌ها در سال ۱۳۹۲ مبلغ ۶.۶۰۰ میلیارد تومان بوده است در حالی که این عدد در سال ۱۳۹۳ به ۸.۱۰۰ میلیارد تومان رسیده است که این افزایش نشان دهنده افزایش نرخ سود تسهیلات اعطایی در سال ۱۳۹۳ می باشد. قابل توجه اینکه بخشی از افزایش رقم تسهیلات به میزان هزینه مالی پرداخت شده شرکت می باشد این در حالی است که مانده تسهیلات نظام بانکی متجاوز از ۷۰۰.۰۰۰ میلیارد تومان و سهم شرکت های معظم بورسی از این رقم کمتر از ۷ درصد می باشد.»

به گزارش مهر، نامه مشترک علی طیب نیا، محمدرضا نعمت زاده، علی ربیعی و حسین دهقان وزرای اقتصاد، صنعت، کار و دفاع به حسن روحانی رئیس جمهور در نیمه دوم شهریورماه نوشته شده و هنوز از پاسخ حسن روحانی به این نامه خبری در دست نیست.

    منبع : مهر 
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
reza
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۳
ساعت خواب
به سلامتی خوب خوابیدید؟؟؟ داشتیم دلواپس میشدیم خوابتون یه کم زیادی طول کشید
ضربه ای که برخی سیاستها در این 2 ساله به کشور زد کم از دوران سیاه اوس محمود نبود
ناشناس
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷
اقا رضای عزیز به خدا این نامه هم مثل بقیه کاراشون فقط صرفا جهت فریبکاری مردم هست و لا غیر!!!! به خدا قسم همین اقایان وزیر اقتصاد و وزیر صنعت با همکاری رییس بانک مرکزی تیشه به ریشه اقتصاد زدند و الان دارن به اقای روحانی لایی میکشن؟؟؟ اقتصاد مملکت ما از چندین ماه پیش به کما رفته و حالا حالاها با نامه نگاری و تحلیل ریکاوری نیمیشه مگر اینکه سر و کله سرمایه گذاران خارجی به اقتصاد ایران باز بشه .
جلال
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۱
من واقا خندم میگیره از این نامه؟اصلا مگه این وزار خارج از دولتن؟مگه اینا هر هفته دور هم نیستن؟واقعا ملت رو چی فرض کردن؟هر کی باور کنه واقعا ساده هستش به بهانه تورم جیب ملت رو خالی کردن الان دنبال رونق هم هستن
ناشناس
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۴
نه خریداشون داره کامل میشه باید بازارو تکون بدن دیگه فقط ما بیچاره شدیم
ناشناس
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۲
دولت احمدی نژاد محصور دروغ پراکنی آدم های دولت فعلی در آن زمان شد. ضمن اینکه انتخابات مجلس در پیش روست آنوقت معلوم میشود که آقای روحانی چه کارنامه ای داشته است
مهدی
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۴
همه انتقادهایی که دوستان به وزرا و دولت دارند قبول! ولی چرا ما اگر یک کار مثبت، هرچند کوچک. حتی در حد همین نامه هم انجام میشود باز هم جبهه میگیریم؟؟!! انگار دوستان انتظار دارند همین وضع ادامه یابد و روز به روز هم بدتر شود. ما باید انتظار کارهای اساسی تر و بیشتر از دولت را داشته باشیم نه اینکه کار کوچکی هم انجام میدهند آن را هم مسخره کنیم!!!!!!!!
ناشناس
دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۸
یک پیشنهاد ارزنده.... لطفا برای تصمیمات اقتصادی از بقال سر کوچه مشورت بگیرید یا اینکه کاملا اقتصاد مملکت را به بقال سر کوچه بسپارید. بقالها بهتر از اقایون به اصطلاح درس خوانده می توانند مملکت را اداره کنند.
ناشناس
دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۳
همه عمرم سرکار بودم ازهمان لحظه تولد.من متولد 1357 هستم.امار بی کاری بعد از انقلاب صفر است چراکه ما برای کار افغانیها را به ایران دعوت کردیم.الان هم همگی سرکاریم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۰
روحانی فعلا فقط کسب کرسی طرفدارانش در مجلس را در نظر داره
ناشناس
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵
این گروه آنقدر بیشرم هستند که خواهیم دید حتی تا انتخابات مجلس هم ملاحظه بورس را در عمل نخواهند کرد! و ریزش سهام و تعمیق رکود ادامه خواهد داشت... این عزیزان زیادی خیالشون به خاطر توافق هسته ای جمعه در حالی که آمار درستی از افکار عمومی ندارند. شاید هم خودشان میدانند به دلیل روی کار آمدن جمهوری خواهان در آمریکا، اینها اولین دولت 4 ساله نظام هستند.
آرش
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۲
دل ميخواد يه چيزي به آدماي اين دولت تذوير و ريا بگم كه جيگرم حال بياد، اما الان نمي دونم چه بگم. خسته شديم از بس توي اين 36سال بي كفاتي و ... ديديم.

شما راهنمايي كنيد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۳
در شرایط کنونی قیمت سهم به سود شرکت ها (پی بر ای) حوالی سه یا چهار مناسب است. دولت باید کاری کند که سود آوری شرکت ها بالا رود تا شاخص رشد کند.
آرش
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۳
اين نامه ها كه براي ماه گذشته است. تصميم ضرب الاجلي ايشان را ديديم. بازار ريخت.
مغانلو
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۵
همش عوام فریبی هست

دولت خودش نوسانگیر شده تو بازار
كلاه قرمزي
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۶
من در حيرانم كه چگونه اينها مملكت داري ميكنند!
دو نفر از اين وزرا كه عبارتند از وزير صنعت و وزير اقتصاد بدون شك خودشان از عوامل سقوط بازار سهام هستند حالا چگونه به رييس جمهور نامه نگاري ميكنند جاي تعجب دارد.!!!!!پيدا كنيد پرتقال فروش را!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۹
و بی خیالی روحانی
fgr
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۱
بی خیالی یک طرف بیسوادی غیرمتخصص ها یک طرف درکل توان مملکت داری راندارن
محمد
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۴
این وزرا خودشان این بلا را سر اقتصاد اوردن حالا نامه می نویسند به رییس جمهور اگر رییس جمهور همه کارها را انجام میده پس این این وزرا را برای چی میخواهد با حقوق چندین ده میلیون
میری
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۴
یک کلام ورشکستگی کامل در تمام امور حالا باید گفت دلواپسان کجایند اگر شما هم تاریخ را دروغ بگوید هستند راست گویان قلم به دست که آیندگان خواهند خواند اگر آخرتی باشد کسی به دادتان نمی رسد چون سرمایه ساخت 5 تا ایران را به باد دادید .
ورشکسته بورس
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۸
دولت تا به کی می تواند اعتماد را به بورس برگرداند؟ سال 95 سال 96 سال 97 ...
زمانی که شبندر 1400 بود و الان شده 350 تومن
و شاوان 3800 بود و الان شده 600 تومن
و اخابر 320 بود و الان شده 200 تومن
و فملی 380 تومن بود و الان شده 120 تومن
شما مجلسی ها کجا بودید؟؟ چرا دغدغه نماینده ما باید بشه دست دادن ظریف و اوباما...
چرا کلاهبردای 40 میلیاردی از صرافان استانبول هزاران بار رسانه ای می شود و برای محض خدا یکبار گفته نمی شود که سقوط بورس از 89 هزارواحدی به مدار 61 هزار واحدی *تازه با کلی فرمول شاخص بندی من درآوردی که بیست ماهه داره سقوط میکنه این عدد را نشون میده و درواقع ابعاد فاجعه بیشتر از اینهاست*
ثمره ی سرمایه گذاری در این دو سال ضرر 80 درصدی از اصل سرمایه بود، روحانی متاسفم...
ناشناس
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲
یادتون رفته اول قیمت ها کجا بود ؟
شبندر زمانی که عرضه شد چند بود؟
همون طور که بالا رفته، پایین میاد
ورشکسته بورس
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۸
جناب ناشناس،
عرض به محضر مبارکتون که زمانی که ما آمدیم بورس تمامی قیمتها سر به فلک کشیده بود ما که از رشد عجیب و غریب قیمتها متنعم نشدیم شاید شما متنعم شده اید و همسایه اتان را مورد شماتت قرار می دهید.
سهامدار بدبخت
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳
جناب وزیر قسم حضرت ابوالفضل باور کنیم یا دم خروس!!!
مهدی
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰
معلوم شد متهم اصلی این فاجعه اقتصادی که بیش از همه دامن بورس و سرمایه گذاران بینوا را گرفت متاسفانه سیاستهای شخص حسن روحانی است ، آقای روحانی با این فضاحت اقتصادی میهمان همین 4 سال است .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۲
حالا چه عجله ای بود؟! راستی شماها چه کاره اید؟
ناشناس
دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۲
بنده ی خدا راست میگه اگر شما کاره ای بودید وضع .... از این بهتر بود
سلام
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۲
ارزش سهام اومده پایین هیچ . سود سهام سال93 رو بعضی شرکتها نمیدن یکیش شرکت وصنا 7ماه از مجمع گذشته .هنوزاز سودش خبری نیست
ناشناس
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۳
کطبس سود 92 رو هم نمیده
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴
ببین چقدر اوضاع وخیم و امنیتی شده که وزیر دفاع هم اومده جلو.
آقای روحانی میفهمی داری چه بلایی سر مردم میاری؟
دیگه پشت دستم رو داغ کردم که به شما و هم گروهاتون در مجلس رای بدم چه برسه به ریاست جمهوری.
دم انتخابات مجلس شده و اینا نامه میزنن به رییس جمهور که به عنوان رابین هود وارد صحنه بشه و همه چیز از این وضعیت اسفبار بیرون بیاره!کور خوندید.
ناشناس
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲
بعضی از شرکتهای سرمایه گذاری مثل موسسه مالی کوثر و صندوق بازنشستگی نیروهای مسلح متعلق به وزارت دفاع هست که اونا هم مثل بقیه حقوقیها ضرر کردن. فکر کنم پاسخ سوالتو گرفته باشی.
ناشناس
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۶
برادر سود شرکتها در بهترین حالت نصف و در بدترین حالت برخی شرکتها به مرز صفر و زیان کشیده شدن.کسی به بورس کاری نداره.مهم صنعت و اشتغال و در یک کلام رونق اقتصادی هست که باید شرکتها رو سودآور کنه تا حقوق این وزارت خونه ها و سازمانها در بیاد.
تجربه دار
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۶
باسلام
آقای روحانی به انتخابات مجلس می اندیشد اما باید بداند با عملکردش ناک اوت خواهد شد............
و حادثه سال 1384 تکرار خواهد شد... مگر انکه از خواب بیدارش کنند...
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰
یعنی بعضیها اینقدر تا حالا خواب تشریف داشتند که فکر میکنند تازه بعد از این ممکن است رکود تبدیل به بحران و بی اعتمادی شود؟!!!!!!!! صحبت از کدام اعتماد میکنید؟ و ایا تا حالا بحران را تشخیص نداده اید؟ بعد از دوسال انتظار سهامدارن متضرر شاهد آب شدن تهمانده سرمایه شان در بازار سرمایه هستند، و آن هم به دلیل تصمیمات غلط و بیکفایتی برخی مسئولینی که فقط با وعده های پوچ و شایعه و شعار سعی در بهبود وضعیت اقتصاد و بازار سرمایه دارند. آیا انتظار دارید که مردم باور کنند که توافق هسته ای واقعا برای بهبود وضعیت اقتصادی صورت گرفته؟!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۳
موقعي كه همه داد ميزنند كه در پالايشي ها جريان قيمت گذاري خريد و فروش در انحصار دولته و در نتيجه جريان سود هم بطرف دولت قرار داره در حالي كه پالايشگاهها حق العمل كار و با حداكثر توان در حال كارند چرا بايد سود ده نباشند؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶
وزیر دفاع این وسط چی میگن؟؟؟
ناشناس
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۵
کل پتروشیما واسه وزارت دفاعه!! ساتا و غدیر
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸
ای اقای روحانی!! موقع انتقام ما پای صندوقهای رای میرسد !!!
ناشناس
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰
امسال بهره ها رو حدود 2 درصد میارن پایین , گوشت کیلویی 40 تومن که تو زود پزم نمی پزه !! مرغ هورمونی کیلویی 7600 !! و نون سنگک 1500 و ابو برق وگاز و بنزین هم که اتوماتیک در حال صعودن و الی اخر ....
واقعا" ما زنده می مونیم که بریم پای صندوق ؟؟؟؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰
طیب نیا خودش بورسو نابود کرده حالا نامه به ریسش مینویسه جالبه.از معجزات ...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰
به وزیر نفت هم که اصلاً ربطی نداره!!! آقای نوبخت هم که شدیداً سرگرم قطع کردن یارانه مردم هستند و اختصاصش به خودروسازان گردن کلفت و همیشه طلبکار....
pipi
South Africa
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰
فعلا ریس جمهور درگیر حل مسئله هسته ایه و داخل کشور به امان خدا رها شده اونهم بعد از خسارت به سهامداران مظلوم که سرمایه های خود را برای توسعه کشور گذاشته اند ولی دولت این سرمایه ها را آتیش زد تا تورم را کنترل کند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱
بعله نزدیک انتخابات شده دوباره اقدامات ضربتی و نه ریشه ای انجام میشه چند بازار مثبت پول تو جیب دلالان که خارج از بازار هستند و بعد دوباره سهامداران می مانند با گزارشات ضعیف شرکت و نگرفتن سود.
علی
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳
معلوم نیست شاخص رو با چه مبنایی حساب میکنند که 42درصد کاهش داشته درصورتی که اکثر سهم ها از یک سوم تا یک هفتم پایین اومده!! این بورس که شباهت زیادی به قمار خونه داره منو بیچاره کرد. گفتند باید دید بلند مدت داشته باشی! دیگه بیشتر از دو سال؟؟ دارو ندارم به یغما رفت
حسین
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴
دوستان این حرفا همش دروغه برای اروم کردن ما هستش هفتاد درصد تو ضرر هستیم دیگه چیزی برای از دست دادن نداریم
علی
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶
جه عجب صدای آقایون دراومد
رضا
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶
یعنی هر چی دارید بفروشید
کارشناس
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۷
اگر دولت فکری به وضع اقتصادی و معیشتی ملت نکند کمپین قدرتمندی روی میز ملت قرار دارد که اجرا خواهد کرد .
سورن
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱
شب خوش،بخش بزرگی از این مشکلات با تصمیمات نسنجیده مجلس وموافقت وزرای محترم به اجرا درآمده حالا دوستان دست پیش را گرفته اند،کما اینکه مشاور آقای رئیس جمهور اصلا بورس ایران را قبول ندارد و آن را دماسنج اقتصاد به حساب نمی آورد؟!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵
اهای دولت !!
کجاست تدبیرت !؟
کجاست امیدت !؟
کجاست کلیدت!؟
این بورس خراب حق الناس به گردن شما دارد
چرا کاری نمیکنید !؟
چرا منتظرید خارجیها برای ما کاری بکنند !؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶
بعله نزدیک انتخابات شده دوباره اقدامات ضربتی و نه ریشه ای انجام میشه چند بازار مثبت پول تو جیب دلالان که خارج از بازار هستند و بعد دوباره سهامداران می مانند با گزارشات ضعیف شرکت و نگرفتن سود.
مردمي
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷
با سلام عامل همه اين گرفتاريها وزير نفت است بايد بركنار شود تا بازار روي خوش نشان دهد .
محمد
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۴
ضربه ای که زنگنه به بازار زد.تحریمها به اقتصاد نزد.
احمد
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱
از کرامات شیخ ما این است شیره را خورد و گفت شیرین است کسی به این اقایان نیست بگه شما برای چی وزیر هستید و حقوق میگیرید ؟؟؟؟ حالا که بازار بحرانی شده میخواهید روی گذشته عملکردتون ماله بکشید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ در ایران تولید یعنی یک عجوزه ای که میشود هر بلائی سرش اورد دوبرابر قیمت جهانی بهش ماده اولیه داد هرروشی بخواهند مالیات میگیرند و بیمه هم هرجور خودشون صلاح بدونند و تازه طلبش از دولت هم باید روی یخ بنویسه هیچ مرجع و پناهی هم نداره قوه قضائیه که اصلا اجازه طرح شکایت نمیده مدیران دولتی فاسد بی لیاقت و بی تجربه هر بلائی میتونند سرش بیارند ونه اجازه ناره دم بزنه به جائی برای توسل و پناه بردن و گرفتن حقش بعد با اینهمه میشه معنی اقتصاد مقاومتی یعنی مقاومت تولید به همه این بلاهای ریز و درشتی که سرش میارند و دم نزدن این بهترین تعبیر برای اقتصاد وقاومتی است گویا تو کشور ما
ناشناس
United States
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲
این نامه مصداق فرار به جلو آقای وزیر اقتصاد است.
آب که سر بالا بره ...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۳
اکثر قریب به اتفاق کارشناسان و آحاد جامعه معتقدند " اگر تصمیمی نگیرند و دخالتی نکنند " بهتر است .میایند ابرو را درست کنند چشم را کور میکنند.........
فعلا که طبق نظر بخش اقتصادی دولت کاهش نرخ سود بانکی تنها راه نجات بورس است ؟؟...........
به چنین تفکری به کجا خواهیم رسید ؟ حتی یک آمار از میزان سپرده ها در بانکها و مبالغ در گردش بورس ندارند ....که اگر هم داشته باشند مورد توجه و تجزیه و تحلیل فرار نمیگیرد .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۳
وقتی وزیرهای مملکت اینهاهستند برای بازار باید مشکلی ببپوشیم مگه رئیس جمهور دارای قدرت معجزه است که اینها نامه بهش می نویسند شما ها
باید راهکار بدید اون بنده خدا تصمیم بگیره زحمت کشیدید چیزی رو که هر بچه ای می دونه نوشتید که چی بابا اگه نمی تونید برید کنار یه کسیکه کاربلده بیاد
پدر دارو نداره مارو درآوردید
خدا از سر تقصیراتتون نگذره
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۸
اگر اقای ریس جمهور اصلا بدانند اقتصاد چیست
با تشکر
ناشناس
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶
ایشان حقوقدان هستند نه اقتصاددان :)))
ناشناس
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷
مطمئنی ایشون حقوق هستند؟!!!!!!!!
کاظم
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲
خنده داره وزیری که دم از حباب در بورس میزد حالا بعد از ویران کردن بازار سرمایه تازه فهمیده چه .... زده.
مهدی
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۸
معلوم شد متهم اصلی این فاجعه اقتصادی که بیش از همه دامن بورس و سرمایه گذاران بینوا را گرفت متاسفانه سیاستهای شخص حسن روحانی است ، آقای روحانی با این فضاحت اقتصادی میهمان همین 4 سال است .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۵
از خود دولت به خودشون نامه نوشتن! !!!!!

وزیر صنعت همین چند وقت پیش دستور کاهش گندله رو داده هااااااااااااااااااااا!
نجات
Germany
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳
بهترین کار برای دولت استعفای دسته جمعی و برگزاری انتخابات زودرس ریاست جمهوری هست.چون این دولت اصلا اقتصاد نمیداند و الان کشور به اقتصاد نیاز دارد .
ناشناس
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۵
هیچ کدامشان نمیدانند.
احمد
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۵
برای اینکه پولم حلال و ربا نباشد به جای سپرده گذاری در بانک به سمت تولید و بورس امدم نزدیک به 80 در صد از سرمایه ام از بین رفت
ولی از این به بعد با بقیه سرمایه ام پول نزول می دهم و بهره سالیانه 80% از مردم میگیرم و برای تضمین هم سند ملک میگیرم
بعد از چند سال میلیار در میشوم بدون دردسر و بدون استرس
اگر هم بهره من را نتوانست بدهد حکم تخلیه میگیرم و اسبابش میریزم بیرون و خانه را میفروشم و پولم را با بهره دوبل بر میدارم
این دولت به من یاد داد که ربا خواری بهترین راه است و در دادگاهها هم از رباخوران حمایت میشود
ناشناس
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۴
اصلا کل دنیا برای شما با وجدانت چیکار میکنی ؟
ماهان
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳
اینها همه نمایش است!
همین وزرا تیم اقتصادی دولت هستند و وضعیت بورس را به اینجا رساندند! مگر همین اقایان طیب نیا و نعمت زاده نرخ خوراک پتروشیمی ها را تعیین نمی کنند(اگر راست می گوئید نرخ را اصلاح کنید) یا اقای نعمت زاده سنگ اهنی ها را به این روز نشاندند! اقای طیب نیا شما مسئول این وضع بازار هستید چرا نرخ سود سپرده بانکی و سود تسهیلات را کاهش نمی دهید!؟؟
و اگر نه رئیس جمهور که تصمیم گیر اقتصادی نیست و این اقایان به ایشان مشاوره می دهند؟!
ناشناس
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۳
نرخ خوراک پتروشیمی ها با پیشنهاد زنگنه و همکاری و هماهنگی مجلسی ها تصویب شد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱
بابا هیچ عجله نکنید سهامدارو انداختید به گدایی تازه نامه نگاری میکنید
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۷
ایننامه باید به زنگنه داده میشد نه روحانی چرا که تصمیم گیر کل اقتصاد فعلا ایشونند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۸
جالبه واقعا!! به نظر میاد داخل دولت دعوا شده که اینو انتشار دادن ، به نظر میاد زنگنه و نوبخت طرف دعوا باشن . چون نتیجه نگرفتن و روحانی هم کاری نکرده منتشر کردن که مردم هم بدونن.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۳
به شما رای دادیم واقعا وضعیت خرابتر از دوره قبل شده هستیمونو گرفتین چرخ صنایع هم که به حمد خدا داره وایمیسته البته اشکال از شما نیست از ساده لوحی ماست که فکر میکردیم حرفاتون راسته اگر نه با این وزیر صنعت و نفت و اقتصاد کاملا معلومه چی میخواد بشه ولی این بار دیگه چیزی نداریم از دست بدیم جوابتونو پای صندوقای رای میدیم .
کریم
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳
وزرای عزیز این نامه شما فرار به جلو است . وضع موجود که دست پخت خود شما ست ( مسولیت دست جمعی وزیران ) . گویا اکنون نویسندگان این نامه از ریس جمهور توقع دزیافت پاداش برای خراب کردن مملکت و اماده سازی برای ورود شرکت های خارجی دارند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۵
بابا هیچ عجله نکنید سهامدارو انداختید به گدایی تازه نامه نگاری میکنید
حسن
Spain
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۲
خوب مثلا این آقای وزرا نامه دادند که اوس حسن کارو درس کنه خوب حسنم به اونا میگه من شما رو آوردم که شما یه کاری ککنید میگید من چی کار کنم .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۳
با توجه به کاهش قیمت نفت و فولاد و سنگ اهن و مس و پتروسیمی نباید از جناب ریس جمهور انتظار معجزه داشته باشیم

اقتصاد ما بر اساس فروش نفت و پتروشیمی و سنگ اهن و مس اداره میشود که ان هم فعلا همه بازارهای جهانی در رکود است

فعلا نامه کارساز نیست بلکه ورود دلار به کشور است که میتواند مرهمی بر تن اقتصاد بیمار ما باشد
که ان هم همچنان با ابهام مواجه است
ناشناس
Germany
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۵
خود این وزرا مسول این گرفتاری اند .
نیما
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷
فقط میتونم بگم متاسفم!!! شما برای این کار ساخته نشدین لطفا کنار بکشین! شما باعت
ضرر هفتاد درصدی همه ما شدین
مهران محبتی هیبت لر
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۲
بسمه تعالی
آقای رئیس جمهور آقای وزیر اقتصاد واقای رئیس سازمان بورس کشور
احتراما خدمت جنابان عالی میرسانم که با توجه به سیاستی که در زمینه مهار تورم اتخاذ نموده آید و در زمینه سرکوب تورم قدیم برداشته آید نهایت تشکر و قدردانی را از جنابان عالی رتبه کشور دارم اما آیا توجه کرده اید که بسیاری از بنگاه های اقتصادی کشور د به خاطر مهار تورم در حال تعطیلی و ورشکستگیه آیا میدانید سرمایه قشر ضعیف جامعه در بورس اقتصاد کشور سرمایه گزاری
شده و همه آنها شاهد از بین رفتن سرمایه خود هستند آیا میدانید حمایت نکردن دولت از سرمایه گزار و تزریق نکردن نقدینگی به بنگاه های اقتصادی بحران بوجود خواهد آورد اگر واقعا قرار بر این بود که اینگونه بازار نوظهور بورس کشور از از سرمایه گزاران اینگونه استقبال کند پس چرا فرصت را به دلالان دادید تا از مذاکرات هسته سواستفاده کرد و بازار و در دست بگیرد و هرزمان دلشان خواست روند بازار رو صعودی و یا نزولی کنند آیا فکر نمیکنید تنها زمانی اقتصاد کشور شکوفا میشود که در آن سرمایه ملی دخالت داشته
باشد من به عنوان یک سرمایه گزار ایران و به نمایندگی از طرف همه سرمایه گزاران از جنابان عالی رتبه کشور درخواست داریم که به این وضعیت بحران ساز رسیدگی کنید .
با تشکر
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۵
بورس کیلو چنده به جای نگرانی به برای یه عده دلال به فکر مردم بیچاره روستایی و شهرستانی باشید...
ناشناس
دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۲
همه وام ها رو دارن میدن به روستایی ها دیگه چیزی برای کلان شهر ها نمانده
امیر
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰
سرکاریم همهa
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۱
ببینید که کار به کجا رسده که وزیر اقتصاد که باید مشکلات اقتصاد را حل کنه به رییس جمهور حقوقدان نامه می نویسد و کمک می خواهد
خامنه
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۵
بنده به این وزرا می گویم بی خود نامه نویسی نکنند چراکه مشکل این مملکت در درجه اول خود اقایان وزیر سو مدیریت جناح بندی های سیاسی و مشکل دخالت در امور دیگر کشورها از طرف ایران است که قیمت نفت را به خاطر ادب کردن ایران پایین اورده اند
و این هم حال و روز اقتصاد و بورس
ایینستین
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۸
اقایان وزرای محترم تو را به خدا لجبازی را کنار بگذارید و مملکت را به افرا باسواد و تحصیلکرده و میهنی بسپارید تا و ضع اقتصاد و مردم رو به راه شود
با تشکر
ناشناس
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۳
اگه بخوان این کا رو کنن که باید کل مدیران دولتی رو با بولدوز بریزن بیرون. تو همین وزارت اقتصاد تعداد کارمندانی که دانشگاه سراسری مدرک گرفتند شاید یک درصد کل کارمندان هم نیست. مدیران که جای خود. همه مدارک سفارشی .... مملکت همین می شود.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۹
خود وزرای اقتصاد و صنعت مسبب رکود اقتصادی هستند. یعنی دارن به خودشون نامه مینویسن؟!! :)))
یعنی اوضاع اقتصادی اونقدر داغون شده که صدای خودشون هم دراومده و با این نامه دارن نشون میدن برنامه ریزیهاشون واسه کاهش تورم به بهای رکود اقتصادی غلط بوده چون داره منجر به بحران اقتصادی میشه. این همه کارشناسا گفتند واسه کاهش تورم باید از تولید و افزایش عرضه کالا حمایت کرد تا قیمتها بشکنه و تورم کاهش پیدا کنه، نه اینکه با کنترل دستوری قیمتها و به قیمت ضرر و توقف تولید، تورم رو کاهش داد، ولی کسی گوش نکرد. حالا که نتیجه نشون داده محاسباتشون اشتباه بوده، آقایان وزرا و مسوولین صداشون دراومده. اینجا ما همیشه بجای تدبیر و تجزیه و تحلیل علمی باید با سعی و خطا و مثل آدمای بیسواد با خسارت زیاد و تلف کردن فرصتها و زمان زیاد مسائل رو حل کنیم، حتی در سطح تصمیمات ملی و کشوری.
شهرام
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۰
خندیدیم چه شود
هاشم سهیلی
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۱
شرط می بندم اگه قیمت کل شرکت های بازار سرمایه صفر بشه شاخص کل تازه رسیده به ۴۰ هزار واحدی این شاخصشون هم سیاهکاری
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰
این دولت می خواهد به هرشکلی که شده نقدینگی راجمع کند(یعنی به آتش کشیدن پولهای مردم)امابازهم کاری ازپیش نخواهنند برد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۶
اینم یه بازی جدیده از دولت برای اینکه دل شما سهامدارا رو خوش کنه تا شاید بتونه به این بازار مرده شوک بده دریغ از اینکه بقول یکی از دوستانی که کامنت میزاره بورس مرد دیگه شوک اثری نداره اخه مگه میشه وزیر
اقتصادخودش مجری وتصمیم گیرنده ایجاداین رکود نباشه واز رئیس جمهور بخواد، اینم بازی جدیده برای اینکه باز بتونن یه کم دیگه این بازار رو نگه دارن تا هردم فرو نریزه سرشون (البته سر سهامدارای بدبخت) اینا که براشون خیالی نیست دولت و وزیر اقتصاد خودشون بوجود اورنده این رکود هستن بسه از بس مردم رو رنگ کردین با این تزویرتون البته امید داریم برگرده به خودتون
کریم
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۷
هر روز مردم از شما بیشتر متنفر میشند
همه رو به خاک سیاه نشوندید
جالبه مردمی که عقیده دارند بورس باعث رونق اقتصاد هستش رو داری فراری میدید ....
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۹
احتمالا نامه زدن از وزیر نفت که همه رو به خاک سیاه نشونده تشکر کنن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۲
.... دلش به حال اقتصاد و بورس ایران نسوخته بلکه نگران ورشکستگی شرکت هایی در بورس است که خودش مالکیت این شرکت ها را به عهده دارد, یک میلیاردر مرفه و بی درد و سهامدار چندین شرکت بزرگ دولتی و خصوصی
محسن
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۵
حاصل چند سال زحمتو ریختم تو بورس الان 10 ملیون ضرر و حدود 15 ملیون ضرر بابت خواب پول یعنی 25 ملیون ضرر به کی بگم حاصل اعتمادم به دولتو نیتم برای کمک به اقتصاد مملکتم حاصلش شده 2 سال اعصاب خوردی و شب نخوابی و از دست دادن معادل یک سال خقوقم توی کار دولتی
احمد
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۹
همه ما با پذیرش ریسک وارد بازار سرمایه شدیم . ولی اقایان دولت مرد بخدا ما مردم دراز گوش نیستیم.سیاه بازی تا کی!
عباس
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۶
این آقایان خارج از این سیستیم بوده اند والان دارند انتقاد از دولت میکنند خیلی جالبه که دوباره با این حرف ها سر ملت را شیره میمالند خوش به حال ملت که چنین وزرای بی قید ونا توانی داریم.
رضا
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۷
سلام سرمایه مردم نابود شد تازه از خواب گران بیدار شدید ان هم نصف ونیمه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۳
سهام داران عزیز. ابوسفیان در یک دیالوگ ماندگار به ولید که او را برای جنگ با پیامبر در منطقه ی بدر دعوت کرده بود پاسخ منفی داد.ولید به ابوسفیان گفت اگر نمیجنگی پس شرفت کجاست! ابو سفیان گفت شرف؟! شرف من پشت شترهامه و نه جنگ با محمد! در انتخابات من به روحانی و همفکرانش در مجلس رای نخواهم داد.چون شرف من و امثال من که سهام هایم بود نصف شده است.جوری که در جلوی خانواده فقط شرمنده ام.فقط شرمنده و سرافکنده.لبخند رفته و غم مانده
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۵
هر ا چند گاهی به بازار یک استارت می زنند تا مردم بگندحالا وقتش است که وارد شویم تا سرمایه ها را از دست مردم در اورند
مبهوت
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۱
این آقایون وزرا و دولت دارن سیاه بازی میکنند . خودشون طبق یک برنامه حساب شده این بلا را سر بورس آوردند و الان میگن نگرانیم . وزیر اقتصاد و وزیر نفت بازیگران این سیاست بودند . ما سهامداران همه چیز را خوب میفهمیم . لطفا دست از سیاه بازی و دروغکویی بردارید .
حميد
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۳
واسه پيشرفت ورزش درتمامي رشته ها ازاقصي نقاط جهان مربي خارجي ميارن وميليارد ميليارد پول بهشون ميدن!
خوب واسه پيشرفت اقتصاد چرا نبايد ازمشاور وكارشناس خارجي استفاده نميشه؟؟؟!!!
لااقل هم باسواد ومتخصص به معني واقعي كلمه هستن وهم اهل خيانت ودزدي واختلاس نيستن!!!
ناشناس
Slovakia
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۷
اقاي طيب نيا تمام مشكلات بورس از شخص جنابعالي مي باشد چرا براي اينكه شما 3 كارت زرد از مجلس دريافت كرديد اين نشان مي دهد كه شما وزير نيستي و امروز بازار سرمايه را به اين روز انداخته ايد ايا شما مي دانيد مردم سرمايه شان را با چه زحمتي به دست اورده اند ايا شما مي دانيد چند نفر از سهامداران در اين مدت به انواع بيماريها مبتلا شده اند يا بر اثر سكته از بين رفته اندشما چگونه در روز قيامت جوابگو خواهي بود .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۲
يكي از دلايل واقعي افت ارزش بازار تصميمات همين آقايان است كه الان ميخوان با اين نامه اين ضرب المثل را تداعي كنن (من نبودم دستم بود تقصير آستينم بود)به هر حال زماني كه كشور ما دچار نوعي خود تحريمي توسط علماي اقتصاد و وزيران كاردان كابينه شده است چر تقصير را گردن تحريم هاي خارجي بيندازيم ،زماني كه گاز پتروشيمي را به چهارونيم برابر افزايش ميدهيم ،زماني كه نرخ بهره مالكانه معادن را همه ساله افزايش داده وسياست سركوب قيمتي را پيش ميگيريم چه انتظاري از بازار داريم با اين همه آلارم هاي منفي كه به بازار صادر ميكنيم آيا انتظار رشد هم داريم يا بايد همانند كشورهاي كمونيستي كه همه چيزشان دستوري از سوي نهاد حاكميت صادر ميشود عمل كنيم يا نبايد اين همه ژست اقتصاد بازاري به خود بگيريم در حالي كه هيچ گونه اعتقادي بر آن نداريم به هر حال برابر كتب معتبر اقتصادي غربي واسلامي با رونق دادن به توليد ثبات در نرخ ارز وتصميم گيريهاي ريشه اي و بنيادي نه خلق الساعه بايد اقتصاد خود را شكوفا و پويا سازيم
رضا
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۱
اگه صیانت ازسرمایه های مردم براشون مهم بوداین همه قانونهای بچه گانه وناعادلانه نمی گذراندندوبعدبادیدن این وضع اسف باربران پافشاری نمی کردنددوم اینکه چقدراقدام عاجل زنگ خطربورس دردیماه 92به صدادراومدمگه یک مریض سکته ای چقدرمی تونه بااهمال کاری وتاخیردوام بیاره سوم درسته که جلوضررراهرجابگیری نفعه امااونهایی که درفلزیهایی مثل فملی پالایشیهایی مثل شبندر80درصددرضررندتازه اگه به فرض محال سهمشون بعدازیک سال5برابربشه به خانه اول سه سال قبل برمی گردندومرض نداشتندکه اومدندسرمایه گذاری کردندکه بعدسه سال تازه به اصل پولشون برسنددرحالیکه جاهای دیگه می تونست این سرمایه دوبرابربشه بعدمگه این وزیرهاودولت یکی نیست که اینهانامه نگاری می کنندنکته دیگه اگه شاخص رابرمبنای خیلی ازاین سهمهابسنجیم20تا25هزاره حالااونهایی که نمی دونم خباثت دارنددیاهمین جوری می خواهندچیزی بگویندمنتظرشاخص 55هزاروکمترندمثلاسهمهایی که 75و80درصدافت کردندمیخواند90درصدافت کننداقایی که نوشت شبندروپالایشیهاخیلی بالارفته بودنداولا سهمای دیگه چی فملی که بادلار800تومنی 950روهم دیده والان بادلار3500تومنی 125تومنه حرفی برای گفتن باقی نمی گذاره یاهمین پالایشی شسپاکه 1800عرضه شدویک روزخوب ندیدوبعدنزدیک یک سال ونیم الان 750هست به علاوه شبندرزمانی عرضه شدکه هنوزشوک اولیه به ارزش پول ملی واردشده بودوقیمت دلاردربازارازاد1600تا1700بودوچندماهی ازدلار1000تومنی بیشترفاصله نگرفته بودیم وارزمرجع 1000تومنی هنوزحاکم بودچندماه بعددرمهرماه 91ظرف دوسه روزقیمت دلارتا3800بالارفت حالاشمازمان عرضه شبندرقیمت روبرمبنای دلاراون موقع حساب کنیدبعدرشدقیمت دلاروسودبانکی هم که درسه سال ونیم خواب پول می تونه داشته باشه لحاظ کنیدمی بینیداگربه فرض کسی باقیمتهای عرضه اولیه هم این سهم روداشته سودی نبرده حال انکه فکرمی کنم بیشترسهام دارهای فعلی از1000تا1750خریدندوبین 50تا80درصددرضررندازجمله خودمن که 16هزارشبندر1500تومانی دارم
علی
United States
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۳
به نظر من این آقایون روشون نمی شه بگن اشتباه کردیم بهره مالکانه ونرخ خوراکو بالا بردیم حالا پای وزیر دفاع ورییس جمهورو به این قضیه باز کردن تا با دستور رییس جمهور بهره مالکانه ونرخ خوراک به وضعیت سابقش بر گرده بیچاره ما سهامدارا که شدیم موش آزمایشگاهی این جماعت
فضول
France
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۵
درست است که بورس واقتصاد رانتی وکارینوئی پدر مردم ما ودنبا را در آورده وتمام ابن بحران ها را ایجاد کرده و بورس بازان گرامی را ناراحت نموده که نکند کسی بفکر راه جاره بیفتد. من که در این نامه خبر ناجوری برای بورس بازان عزیز پیدا نکردم . شما عزیزان که وارد هستید برایم توضیح دهید که کجای نامه شما را ناراحت کرده؟ البته انتظار بی جائی دارم می دانم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۱
تمام مشکلات بورس زیر سر زنگنه است که این وزرا مجبور شدند از او به رییس جمهور شکایت کنند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۴
به خدا قسم اگر شاخص بورس 3برابر بشه سرمایه گذاران بورس هرگز به دولت فعلی رای نخواهند داد و برای اولین بار ربیس جمهور 4ساله میشه
در مجلس هم طیف روحانی از طرف فعالان اقتصادی و سهامداران بورس ضربه سنگینی میخوره
تا درس عبرتی بشه برای مسولین آینده که با فریب سرمایه میلیونها سهامدار رو از بین نبرند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۸
لطفا پیگیر باشید. شاید فشار شما چهار وزیر یه کمکی کرد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۶
هر وقت این نامه ها را می دن چند روز بازار مثبته بعد از چند روز منقی باید وقتی یه نماینده هر کاری تو مملکت می خواد می تونه بکنه شما هی بگید دولت فلان وبهمان چراکسی به مجلس چیزی نمیگه دقت کردیدکه مجلسم قدرت داره یه شبه بورس روبالا ببره یا نابود کنه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۹
به وزیر دفاع چه ربطی دارد/ یکی توضیح دهد
farhad
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۰
نوش دارو پس از مرگ سهراب خودتون سرمایه 7 میلیون سهامدار بازار سرمایه را دود کردید حالا که تصمیم گرفتند بر علیه روحانی رای بدن ننه من غریبم راه انداختید بازار سرمایه آماده رای دادن به رقیب است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۲
بزرگترین اشتباه روحانی قدرت دادن به زنگنه بود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۴
دولت سهامداران رو ... فرض کرده
اینبار مثل دفعه قبل نیست که سهامداران بیان به روحانی رای بدن
همون بار اول کافی بود که سرمایه مردم رو نابود کردید با وعده های کذب
علی
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۳
وزیر اقتصاد که فرافکنی کرده است. وزیر دفاع هم معلوم نیست چکار به بورس دارد. اختلاف وزیر اقتصاد با دولت هم علنی شد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۵
انتخابات نزدیک است وپیش بینی این سیاه بازیها میشد،مردم هوشیارند ودر انتخابشان به جناح روحانی رأی نمیدهند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۷
خدا نکنه کسی خودشو به خواب بزنه.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۹
اقا درسته اقای سیف قراره عوض بشه اگر حتمیه اطلاع رسانی کنید وایا تغییر ایشان پایانی برسیاستهای انقباضی میباشد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳
دولت سهامداران رو ... فرض کرده
اینبار مثل دفعه قبل نیست که سهامداران بیان به روحانی رای بدن
همون بار اول کافی بود که سرمایه مردم رو نابود کردید با وعده های کذب
بهزادی
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۸
اقتصاد یعنی توجه به بورس توجه به اخبار خوب شرکتها بورسی توجه به گره بورسی توجه به حق سرمایه گذار و...... بعضی از سهامداران سهام بعضی از شرکتها را مدت 4تا 26 سال است خریداری کردند برای رشد برای اخبار شرکت برای افزایش تولید برای ارزیابی دارایی ها برای سود شرکت و..... نگاه وحمایت بورس لازم است 3 سال است که گره در شرکتهای خوب بورسی دیده نمی شود چرا؟ اخبار خوب شرکتها در گذشته نزدیک با گره منطقی همراه می بود پس چرا امروز حق سهامدار با افت وسکون نگه داشتن قیمت ها رقم می خورد؟ اهمیت دادن باعث رونق اقتصادی می شود بانکها توجه به حقوق مشتریان خود دارند ولی بورس کمتر توجه دارد بخصوص چندماه اخیر امیدواریم بازار روز به روز بهتر شود
محمد
Iran, Islamic Republic of
سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۲
بدبختمون کردن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۴
تمام این نامه نگاری ها برای برگردوندون رانت به صنعت
پتروشیمی مطرح شده و فشار به وزیر نفت ، هر چهار وزیر هم این وسط ذینفع میشن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۲
کمپین نه به دولت روحانی باید شکل بگیرد
پلی اصفهانی
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۶
سالها به صنعت نساجی وحقوق سهامداران توجه نشده است از سال 56 تا کنون بعضی از سهام شرکتهای بورسی در اراک واصفهان ارزیابی دارایی نشده اند حق سهامداران این شرکتها سالها تضییع شده وهر وقت نوبت این گروه شده حق انان یک جور خورده شده است نگاه لازم است توجه خوب ومثبت وعادلانه لازم است و...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۵
توافق بود . فاجعه بود نمی دانم . فقط سرمایه ام در بورس ذوب شد. نمی دونم کی اون را خورده . هر کی خورده بگه . والله بگه . کاریش ندارم