بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۹
کد خبر : ۱۵۵۳۲۸
جانشین معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی از رسیدگی به درخواست تعقیب 125 مجرم ایرانی خارج از کشور در شش ماهه امسال خبر داد و افزود: در این مدت 70 مجرم و متهم متواری نیز با پیگیری‌های پلیس بین‌الملل تحت ردیابی قرار گرفته‌اند.

سردار محمدجواد زاده‌کمند صبح امروز در دومین روز از هفته نیروی انتظامی با حضور در چهارمین نشست تخصصی پلیس بین‌الملل با قضات و کارشناسان قضایی ضمن تسلیت فاجعه منا، اظهار کرد: هفته ناجا فرصتی است برای برقراری ارتباط با افکار عمومی و ظرفیت‌سازی برای تولید امنیت و آرامش بیشتر در جامعه است.

وی با بیان اینکه امنیت و آرامش امروز نشان می‌دهد که نظام جمهوری اسلامی روز به روز در مسیر رشد حرکت کرده است، گفت: امروز امنیت جمهوری اسلامی در جهان مثال‌زدنی است و گرچه در نقطه آرمانی قرار نداریم اما در شرایط امنیتی منطقه و حتی جهان وضعیت خوبی داریم.

جانشین معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی با بیان اینکه امروز در کشف جرایم و برخورد با مجرمان وضعیت بهتری داریم، خاطرنشان کرد: به عنوان مثال پلیس سایبری ما قدرت کشف بیش از 90 درصد جرایم را دارد.

زاده‌کمند در بیان مثال دیگری افزود: در سال 85 علی‌رغم وجود 14 میلیون خودرو در کشور، 27 هزار نفر کشته داشتیم و این درحالیست که سال 93 با وجود افزایش تعداد خودروها به 28 میلیون دستگاه، تعداد کشته‌شدگان به 16 هزار نفر کاهش یافته که این یک توفیق بزرگ است.

وی اضافه کرد: در برخورد با موادمخدر نیز 2500 باند موادمخدر منهدم شده و همکاران من بیش از 500 تن انواع موادمخدر را کشف کرده‌اند.

به گفته جانشین معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی، سال گذشته پلیس بیش از 89 میلیون خدمت انتظامی و امنیتی را نیز به شهروندان ارائه داده و در مجموع بیش از 70 درصد پرونده‌هایی که به کلانتری‌ها ارجاع شده نیز منجر به صلح و سازش شده است.

پوشش 85 هزار مسجد و مدرسه از سوی پلیس
زاده‌کمند از پوشش بیش از 85 هزار مسجد، مدرسه و کانون از سوی پلیس خبر داد و گفت: امروزه جامعه بیش از هر زمان دیگری درگیر پدیده‌های شوم قاچاق موادمخدر، جعل اسناد و... است که امنیت روانی شهروندان را به خطر می‌اندازد و همین موضوع مسوولیت دولت‌ها را سنگین‌تر خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه رویکرد ما در پلیس بین‌الملل تقویت تعامل با سازمان‌ها و کشورهای بین‌المللی است خاطرنشان کرد: پلیس بین‌الملل ما از چند سال گذشته اقدامات قابل توجهی انجام داده و دستاوردهای خوبی نیز داشته است. در شش ماه گذشته رسیدگی به درخواست تعقیب 125 مجرم ایرانی در خارج از کشور از سوی پلیس بین‌الملل انجام شده است.

جانشین معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی با بیان اینکه در این مدت 70 مجرم و متهم متواری نیز با پیگیری‌های پلیس بین‌الملل تحت ردیابی قرار گرفته‌اند، خاطرنشان کرد: در شش ماهه امسال 10 مورد استرداد مجرمان در خارج از کشور انجام شده است و 31 متهم فراری در کشورهای جهان نیز با پیگیری‌های پلیس بین‌الملل استرداد شده‌اند. همچنین به درخواست جمهوری اسلامی 66 مورد اعلان بین‌المللی برای متهمان صادر شده که 51 مورد آن اعلان قرمز بوده است.

افزایش اقدامات پلیس بین‌الملل در 3 سال گذشته
زاده‌کمند با بیان اینکه آمارهای پلیس بین‌الملل در 2، 3 سال گذشته رو به افزایش بوده است، خاطرنشان کرد: این آمارها رشد قابل توجهی را نشان می‌دهد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر ضرورت ارتباط و تعامل سازنده میان پلیس و قوه قضاییه خاطرنشان کرد: امروز دارای تعاملی سازنده و تاثیرگذار با کشورهای مختلف هستیم و بسیاری از کشورها خواستار تعامل با پلیس ایران هستند. از طرفی دیگر ما نیازمند تعامل جدی میان ناجا و قوه قضاییه هستیم و البته تاکنون نیز تعامل خوبی وجود داشته است.

جانشین معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی ابراز آمادگی کرد که پلیس ایران دستاوردها و تجربیات خود در حوزه‌های مختلف را به دیگر کشورها منتقل کند.

زاده‌کمند در خاتمه با اشاره به ضرورت همکاری قضات با نیروی انتظامی و پلیس بین‌الملل، اظهار کرد: برای استرداد مجرمان بین‌المللی باید احکام قضایی را به پلیس بین‌الملل بدهیم تا بتوانیم آنها را به کشور برگردانیم.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر