بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۹
در گفتگو با یک کارشناس بازار سرمایه عنوان شد:

موافقت نمایندگان مجلس با برجام تأثیری بر بورس نخواهد داشت

هیچ دلیلی برای افت قیمت سهام موجود در بورس با وجود این همه اخبار مثبت که از گوشه و کنار به گوش می رسد، وجود ندارد و به نظر من علت این روند نزولی تنها تغییر دیدگاه سرمایه گذاران به نوسانگیری و سفته بازی می باشد که سازمان بورس به عنوان نهاد ناظر باید این سفته بازان و دستکاری های قیمتی را شناسایی و از آنها جلوگیری کند.
کد خبر : ۱۵۵۳۵۶
نویسنده :
یارمحمدی
روز گذشته کمیسیون ویژه بررسی برجام که گزارشی نهایی را به هیأت رئیسه مجلس ارائه کرده بود با موافقت یک فوریت طرح اقدام متناسب و متقابل ایران در اجرای برجام همراه شد، اما بازار سرمایه نسبت به این اخبار مثبت واکنشی نشان نداد و به روند نزولی خود ادامه داد.

در همین ارتباط یک کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: به نظر من این خبر در مقایسه با اخبار مثبتی که در روزهای گذشته در رابطه با توافق هسته ای منتشر شده بود وزن و اثر گذاری زیادی نداشت اما بازار سرمایه می توانست حداقل در کوتاه مدت تحت تأثیر آن قرار گیرد اما با توجه به روند قیمتی سهام به نوسانگیران و سفته بازانی که در بازار فعال هستند، نمی گذارند بورس واکنش صحیحی نسبت به این اخبار مثبت نشان دهد.

خواجویی در ادامه افزود: هیچ دلیلی برای افت قیمت سهام موجود در بورس با وجود این همه اخبار مثبت که از گوشه و کنار به گوش می رسد، وجود ندارد و به نظر من علت این روند نزولی تنها تغییر دیدگاه سرمایه گذاران به نوسانگیری و سفته بازی می باشد که سازمان بورس به عنوان نهاد ناظر باید این سفته بازان و دستکاری های قیمتی را شناسایی و از آنها جلوگیری کند.

وی تأکید کرد: سفته بازان با بالا بردن قیمت سهامشان حتی با حجم معاملات اندک، سود می برند و از عدم حضور برخی سرمایه گذاران که از رکود بازار بورس ضربه دیده و از بازار خارج شده اند، استفاده می کنند و این روند نزولی را برای سهام و بورس ایجاد کرده اند.

خواجویی در تشریح سخنان خود گفت: اگر سفته بازی و نوسانگیری در کار نیست پس چطور سهام شرکت هایی که از تولید، فروش، عملکرد و سودسازی مناسبی برخوردارند با افت قیمت مواجهند؟ و یا سهامی که عملکرد مناسبی ندارند در برخی موارد با رشد قیمتی کوتاه مدت همراه شده اند؟

این کارشناس بازار سرمایه در خاتمه افزود: در حال حاضر پیش بینی زمان بازگشت بازار سرمایه بسیار سخت می باشد چرا که به نظر من برنامه بورس و نوسانگیران آن هنوز مشخص نیست و اخبار مثبتی مثل موافقت نمایندگان مجلس شورای اسلامی با برجام هم تأثیری برآن نخواهد داشت و بورس به همان روند نوسانی خود ادامه خواهد داد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۰
پس چه خبری بر این مملکت و اقتصاد و بورس اون تاثیر داره .اگه توافق هسته ای تاثیر نداره چرا نزدیک به ده سال مردم را جوری عادت دادید که اگه این مشکل حل شود ایران گلستان میشود .نکنه برنامه هسته ای فقط سرپوشی بود بر روی بیکفایتی های مسولین.چه کسی میخواد پاسخ زجر کشیدن مردم از رکود اقتصادی را در این کشور بدهد.چه کسی میخواد جواب جوانان بیکار این مملکت را بدهد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۹
با شرایط امروز بازار به شدت سقوط میکنه خیلی از لیدر های مهم حمایت شون رو از دست دادن و این یعنی سقوط بیشتر.

والبته تدبیر های اقایون هم بیشترش میکنه مثل عرضه اولیه هفته آآینده
جواد
ROMANIA
دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۰
چرا برا حقوقیها سقف خرید و فروش تعیین نمیکنن؟امروز تو سهام ثنوسا حقوقی 1200 تا سهم خرید!!! 430000 تا فروخت! این خجالت آور نیست؟
اشکان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۷
بورس خوب میشه از این بعد شک نکنید
حسینی
ROMANIA
سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۵
با این نامه ، وزیران فاتحه ی بورس را خواندند و تقصیر را از گردن خودشان هم باز کردند