بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶
کد خبر : ۱۵۵۳۷۶
با تصویب شورای اقتصاد، نرخ آب برای مصارف مختلف از 10 تا 30 درصد گران شد.

به گزارش تسنیم، بر اساس مصوبه شورای اقتصاد، نرخ تعرفه های آب شرب شهری در کاربری های خانگی به ازای هر واحد مسکونی برای بازه مصارف کمتر از 15 متر مکعب در ماه به میزان 10 درصد، برای بازه مصارف از 15 تا 20 متر مکعب در ماه به میزان 15 درصد، برای مصارف بیش از 20 تا 40 متر مکعب در ماه به میزان 20 درصد، برای مصارف بیش از 40 متر مکعب در ماه به میزان 30 درصد و برای کاربری های غیرخانگی به میزان 20 درصد افزایش می یابد.
 
پیش از این قائم مقام وزیر نیرو از احتمال افزایش 20 درصدی قیمت آب طی یک هفته آینده خبر داده بود.
 
بر اساس این مصوبه که نوبخت ابلاغ کرده است، نرخ فروش آب تولیدی آب شیرین کن در ایستگاه های توزیع آب در محل و در ظروف خریداران برای هر لیتر حداکثر 25 ریال تعیین می شود. همچنین نرخ فروش آب شیرین تولیدی بخش خصوصی (آب شیرین کن) که از طریق شبکه توزیع در اختیار مشترکین قرار می گیرد به ازای هر واحد مسکونی تا مصرف 10 متر مکعب در ماه براساس تعرفه آب بهای خانگی محاسبه و برای مصارف مازاد بر آن به ازای هر متر مکعب تا سقف قیمت قرارداد با بخش خصوصی محاسبه و اخذ می گردد.
 
کارمزد دفع فاضلاب برای مشترکین خانگی 70 درصد و غیر خانگی 100 درصد آب بهای مصرفی تعیین می شود. همچنین در ماه های گرم سال (خرداد، تیر، مرداد و شهریور)، برای مصارف غیرخانگی و برای مصارف خانگی طبقه مصرف بالاتر از 25 متر مکعب در ماه، 20 درصد به نرخ آب مصرفی اضافه می شود.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳
قیمت آب دوباره گران شد پس قیمت کالاهای اساسی هم گران خواهد شد و تورم به شدت افزایش می یابد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰
با این روندی که دولت روحانی در پیش گرفته قطعا در انتخابات ریاست جمهوری بعدی رای نمی آورد, آخه چند بار افزایش قیمت آب در یکسال ؟
ناشناس
ROMANIA
دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴
به اين ميگن كنترل تورم يا هدايت جريان نقد از دست مردم به جيب دولت .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۳
این بی قانونی از کجا نشات میگیرد که برای بار دوم از اغاز سال ۹۴ ، قیمت آب افزایش می یابد و آن هم به میزان ۳۰ درصد, در حالیکه طبق اعلام رسمی مرکز آمار ایران نرخ تورم ۱۳.۸ بوده است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴
فقط میتونم بگم روحانی مچکریم.حتی اگر شمش طلا هم بیاری بدی به ملت من یکی دیگه یک درصد هم قبولت ندارم.
حق گو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۳
آب هست ولی کم هست.. برنامه خندوانه. برنامه پایتخت اینها همه برنامه ای بود برای امادگی ذهن مردم برای گران کردن آب.....درحالی که فقط 4 درصد از مصرف آب صرف مصارف خانگی میشود***بازی خوبی است
فرهاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳
بنابر این دولت روحانی بر این اساس کار میکند : هر چیزی پولش به جیب دولت برود گران شدنش حلال و هر چیزی پولش به جیب دولت نمیرود گران شدنش حرام است، مگر آنکه مالیات گزاف به دولت پرداخت کند!!! اسم این نوع اقتصادگردانی را چه میگذارید؟ آیا واقعا شما برای بهبود وضعیت معیشت مردم سر کار آمدید؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۷
اگر هدف دولت, صرفه جویی در مصرف آب است باید بگویم که بیشترین مصرف آب در بخش صنعتی و فضای سبز شهرداری ها است, چمن فضای سبز و پالایشگاه و پتروشیمی ها به اندازه یک دریا آب مصرف میکنند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۰
نیروگاه حرارتی با حفر چاه هایی به عمق ۱۲۰۰ متر کل آب مناطق روستایی را خشکانده است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۸
ثبات اقتصادی , آرامش اقتصادی
مهتاب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۴
اگر مشکل صرفه جویی در مصرف آت هست .چرا مردم باید تاوان هدر رفت آب در سیستم توزیع را بدهند.
چرا با واحد های مسکونی در شمیران و سعادت آباد و شهرک غرب و ... که اکثرا" با حفر جاه آب استخرشان را تامین میکنند برخورد نمیکنید .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۷
اقای روحانی درمناظرات فرمودند /نرخ واقعی تورم جیب مردمه /حالافهمیدیم بسیاری از اینگونه جمله بندیها فقط بازی باکلمات بوده وسرکارگذاشتن مردم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۳
به دشمن لبخند به ملت سیلی!!!!!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹
این دولت همونیه که تو اسفند اعلام کرد سال آینده افزایش قیمت حاملهای انرژی و آب را نداریم . هم بنزین را گران کرد هم اب و برق را و با روی باز و بیخیال اعلام میکنه میخوایم