بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷
کد خبر : ۱۵۵۳۷۸
سيد مسعود علوي در سرمقاله رسالت نوشت:

چند نفر از آمريکايي ها اوايل انقلاب در لبنان در يک عمليات محيرالعقول انقلابي توسط حزب الله، به درک واصل شدند. اين عمليات ادامه داشت تا اينکه سرانجام، آمريکايي ها و اسرائيلي ها ترجيح دادند اشغالگري را پايان داده و جنوب لبنان را ترک کنند و مقاومت در اين برهه به پيروزي شگفت انگيزي رسيد.

حالا خانواده هاي معدومين عرض شکايت به دادگاه هاي آمريکا برده اند و غرامت مي خواهند! از چه کسي؟ از ايران! براي چه؟ استدلال مي کنند چون ايران حامي حزب الله است و حزب الله هم تروريست است، پس ايران بايد غرامت بدهد. قضات ابله آمريکايي هم پذيرفتند. حالا مي خواهند از ايران غرامت بگيرند! لذا در مجلس نمايندگان آمريکا طرحي تصويب شده که مبلغ 43 ميليارد دلار از پول هاي بلوکه شده ايران را بردارند و به آن خانواده ها بپردازند.

در اين زمينه چند سوال مطرح است؛
1- آنها جنازه اي چند حساب کرده اند که بايد 43 ميليارد دلار از پول هاي ايران را مصادره کنند؟!
2- اگر اين نرخ را قبول دارند، بايد در پرداخت غرامت سقوط هواپيماي مسافربري ايران با موشک ناو آمريکايي هم 200 ميليارد دلار به ايران غرامت بپردازند. آيا پرداخت اند؟

3- اگر اين منطق غرامت گيري را آمريکايي ها قبول دارند، آمريکا در حمله به افغانستان و عراق، صدها هزار نفر را قتل عام کرده است. بابت اين عمليات تروريستي دولتي چه قدر بايد غرامت به ملت و دولت افغانستان و عراق بدهند؟ خانواده هاي کشته شده و مجروح گشته در حملات وحشيانه هوايي و زميني و دريايي آمريکا به عراق و افغانستان، به کدام محکمه و دادگاه بايد مراجعه کنند و غرامت بگيرند؟

4- طي نيم قرن اخير، دولت جعلي اسرائيل با حمايت آمريکا و انگليس، صدها هزار نفر فلسطيني را به جرم دفاع از سرزمين شان با فجيع ترين عمليات تروريستي کشته اند، ميليون ها نفر را آواره نموده و خانه هاي آنها را بر سرشان خراب کرده اند. قضات آمريکايي اين اعمال وحشيانه را به لحاظ جرم نگاري چگونه تفسير و معنا مي کنند؟ خانواده هاي فلسطيني بابت اين اعمال تروريستي رژيم صهيونيستي، به کجا بايد شکايت ببرند و غرامت خود را از چه کسي بگيرند؟ نرخ اين غرامت چه قدر است؟

5- مردم مظلوم لبنان و به ويژه شيعيان جنوب اين کشور همواره مورد هجوم تروريستي ارتش صهيونيستي بوده اند. ده ها مبارز لبناني از رهبران حزب الله، بدون پنهان کاري، توسط سرويس هاي تروريستي رژيم اشغالگر قدس ترور شده اند. جنوب لبنان بارها توسط هواپيماهاي فوق مدرن اهدايي آمريکا به اسرائيل با بمب و موشک هاي هدايت شونده، شخم زده شده است. هزاران نفر در اين بمباران ها شهيد و مجروح شده اند. خانواده هاي شهداي لبنان براي گرفتن غرامت از آمريکا به عنوان اصلي ترين رژيم مدافع تروريسم دولتي اسرائيل، به کدامين دادگاه مراجعه کنند؟

قضات ابله آمريکايي بايد متوجه باشند اگر اين نوع قضاوت و غرامت گيري به عنوان يک رويه حقوقي باب شود، بايد کل بودجه سالانه آمريکا را بابت غرامت قربانيان عمليات تروريسيتي بپردازند و تمام دارايي هاي ثابت و جاري آمريکايي ها در پنج قاره جهان به نفع کشته شدگان حملات تروريستي آمريکا حد اقل در پنجاه سال اخير، مصادره شود. قضات آمريکايي اگر از کمترين عقلانيت حقوقي برخوردار باشند، خود را اين گونه مضحکه مردم جهان و مردم ايران نخواهند کرد. خوب است حالا که کار به اينجا رسيده، بنشينند يک بار ديگر اين واژگان را تعريف کنند؛ ترور چيست؟ تروريست کيست؟ نوع دولتي ترور کدام است؟ تا معلوم شود چه کسي بايد غرامت بدهد و چه کسي بايد غرامت بگيرد؟
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
ESTONIA
دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲
مرگ بر آمریکا و همه نوع حامیانش
ناشناس
دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۵
الحق که آمريکا شيطان بزرگ است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۶
یک نکته رو که هیچکس پاسخگو نیست اینه که ما بلاخره چقدر پول بلوکه شده داریم.اگر به قول دولت راستگویان 26 میلیارد داریم پس چطور اینها 43 میلیارد دلار خسارت از حسابها میخواستن برداشت کنن!!!واقعا عجیبه.البته هیچ اعتمادی به هیچ کدام از حرفهای این دولت نداشته و نخواهم داشت.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۱
اونجا واسه شهروندهاشون ارزش قایلن، اینجا ارزش جون آدم چه دکتر باشه، چه مهندس، چه معلم، چه استاد دانشگاه، چه ژنرال ارتش، چه معتاد توی جوب آب که هنوز داره نفس میکشه، چه 15 سالش باشه چه 75 سالش
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹
مرگ بر آمریکا...
مرگ بر قضات ابله امریکایی
قلی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۷
اقا صبح به خیر . بیدار شدی . ببخشید از غار خارح شدی . ایران رادیاتور .آخه عمو هنوز مزنه بازار دستت نیست. هنوز قیمت نئش خودت هم نمیدونی.؟
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲
آمریکا دست صهیونیست ها می چرخد.صهیونیست ها در کتاب تلمود نوشته اند که فقط نژاد برتر روی کره زمین نژاد یهود است و مابقی انسانها، حیواناتی هستند که به شکل انسان و برای خدمت به یهودیان خلق شده اند.همین کاری که یهودی زاده های آل سعود با حجاج کردند.یعنی ذره ای ارزش برای جان انسانهایی غیر از خودشان قائل نیستند.اگر 100 هزار حاجی هم در این حادثه می مردند برای اونها مهم نبود و پاسخگو هم نبودند و می گفتند اینها قضا و قدر هست و یا اینکه خود حجاج مقصرند.این تشابه در بین آل سعود و صهیونیست ها خیلی بارز است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۸
به نظرم پول را بردارن بهتره
اینجوری حداقل یک منت سرشون داریم
اگه پوله بیاد ایران که کلا خرج اقازاده است
naser
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۶
...آمريکا در حمله به افغانستان و عراق، صدها هزار نفر را قتل عام کرده است. بابت اين عمليات تروريستي دولتي چه قدر بايد غرامت به مل... )
آخه ابله تو حق خودت را نمتونی بگیری. چکار به افغانستان و عراق داری .
عراق بالای 100000 جوانان ایران را سلاخی کرد الان شدند بردران مان .خسارت جنگ را هم نگرفتیم که بماند . خرجشان را هم میدهیم .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۹
یاد فرمایشات ا. ن افتادم که میگفت پراید کیلویی چند؟ آقا جان آنها برای هم وطن خود ارزش قایل هستند نه مثل اینجا که بیمار بدبخت توی بیابان رها میشه کسی هم ککش نمی گزه. راستی از اسید پاش اصفهان چه خبر؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۰
اینهمه گفتی و گفتیم حالا باید بشنویم که وزارت امور خارجه چکارهایی را انجام داده و الا هرچه کنیم کف روی آب هم نیست
شهرام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۴
پولی که مردم ایران بهره ای ازاون نبرندچه فایده برای اومدنش بیادیاخرج فلسطینی هامیشه یالبنانی ها یاعراقی هاشایدم خرج الواتی بچه آقازاده هاوازمابهترون بشه پس بخورنش نوش جونشون