بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳
شاخص کل بورس امروز به مدد رشد قیمتی و روند صعودی قیمت سهام اغلب گروه ها بویژه بانک، خودرو و پالایشی با افزایش هر چند اندک همراه شد و با اعمال اثر مثبت نمادهایی همچون "شبندر"، "وپاسار"، "وبصادر"، "شپنا"، "فولاد" و "وبملت" با رشد بیش از 101 واحدی همراه شد.
کد خبر : ۱۵۵۳۸۲
نویسنده :
جمشیدی
رییس جمهور دیروز در پی انتشار نامه مشترک چهار وزیر کابینه دولت یازدهم به وی در رسانه های مختلف مبنی بر شرایط نابسامان بازار سرمایه و افت ارزش سهام شرکت ها، شاخص ها و نیز کاهش ارزش بازار طی 19 ماه اخیر نسبت به پیگیری نامه مذکور دستور داد که در پی آن فعالان بازار سرمایه طی معاملات روز جاری شاهد شکل گیری جوی مثبت و اندکی امیدواری برای ایجاد رونق در بورس هستند.

بر اساس گزارش بورس نیوز، شاخص کل بورس امروز به مدد رشد قیمتی و روند صعودی قیمت سهام اغلب گروه ها بویژه بانک، خودرو و پالایشی با افزایش هر چند اندک همراه شد و با اعمال اثر مثبت نمادهایی همچون "شبندر"، "وپاسار"، "وبصادر"، "شپنا"، "فولاد" و "وبملت" با رشد بیش از 101 واحدی همراه شد.

بر اساس این گزارش، امروز در حالی رنگ تابلوی معاملات بازار سرمایه طی ساعات ابتدایی تمام قد سبز رنگ شده بود که در شرایطی که کمتر از یک ساعت به پایان معاملات روزانه بورس باقی مانده است، حجم و ارزش معاملات بسیار اندک و ناچیز است. به گونه ای که تا لحظه تنظیم این گزارش ارزش معاملات بورس با داد و ستد بیش از 175 میلیون سهم تنها 27 میلیارد و 100میلیون تومان محاسبه می شود که این امر نشان از عدم وجود نقدینگی کافی در بازار سرمایه ناشی از تداوم جو بی اعتمادی در بازار سرمایه است و به نظر می رسد سهامداران فعلاً برای تزریق نقدینگی و سرمایه گذاری در بورس رقبتی ندارند.

علاوه بر این، در اغلب نمادهای پر بیننده بورس شاهد حضور کمرنگ سهامداران حقوقی در روند معاملات هستیم به گونه ای که بعضاً در برخی از مواد حقوقی ها هیچ دخالتی در روند معاملات ندارند و هیچ معامله ای از سوی این گروه از سهامداران ثبت نشده است.

به نظر می رسد بزرگان بازار سرمایه نیز همچون سهامداران خرد و حقیقی هنوز به آینده بازار سرمایه و اقدام اساسی دولت برای حمایت از آن بی اعتمادند و فعلاً نظاره گر معاملات هستند تا نتایج اقدامات اخیر وزرا به طور کامل مشخص شود و افق روشنی پیش روی بازار سرمایه قرار گیرد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷
بعنوان کسی که بیشتر از 20 سال سابقه بورسی دارم هیچ اعتمادی به این دولت در مورد بورس ندارم و میدوتم که این دولت هیچ اعتقادی به بورس ندارد.
جلال
RUSSIAN FEDERATION
دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰
خداروشکر دروغ های دولتی ها داره رو میشه و 2 ساله مارو بدبخت کردن تو بورس تا اینکه ورشکستگی به خودرو ساز ها رسید دارن به جنب و جوش میفن خدا کنه ورشکست بشن همون طور که ما رو ورشکست کردن این مملکت با حرف درست نمیشه مرد عمل میخواد که نیست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲
عملکرد امروز بورس نوید بخش افق روشن در آینده نزدیک است و هر کس که تا الان صبر کرده اگر تو این قیمتها فروشنده باشه متحمل ضرر بزرگی خواهد شد. امکان نداره قیمتها از این پایینتر بیاد.
من کارشناس نیستم ولی تجربه چندین و چند ساله من این رو میگه.
پس اندکی صبر سحر نزدیک است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵
بالاخره مشاور عالی بورس پرده از حقایق برداشت پایین نگه داشتن دستوری بورس جهت ایجاد جذابیت برای سرمایه گذاران خارجی در بین کشورهای خارجی تنها یک کشور، آن هم انگلستان به شدت به دنبال ورود در بازارهای مالی ایران از جمله بورس است. در دیدار اخیر وزیر امور خارجه انگلستان با آقای سیف، انگلیسی ها رسما علاقه خود به سرمایه گذاری در بورس ایران را اعلام نمودند. چند روز پیش نیز "شارما"، کاردار انگلستان در ایران، در دیدار با رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ایران بر انگیزه انگلستان در سرمایه گذاری در بورس ایران تاکید نمود. اینکه چرا انگلیسی ها به شدت به دنبال بورس ایران هستند سوال مهمی است. در این خصوص چند نکته قابل تامل است : اول آنکه مسلما کشور انگلستان قبل از هر اقدامی، به طور دقیق موضوع را بررسی می کند و صد در صد در صورت کسب منافع بالا، مبادرت به انجام آن می کند. لذا قطعا سرمایه گذاری در بورس ایران دارای منفعت بالایی برای انگلیسی ها است . دوم آنکه بهترین سیاست در بورس، خرید سهام در پایین ترین قیمت و فروش در بالاترین قیمت است. به طور حتم دولت این اصل بدیهی اقتصاد را می داند. با توجه به اینکه در حال حاضر در بورس، قیمت به پایین ترین سطح ممکن کاهش یافته است، این سوال مطرح می شود که چرا دولت با علم به این موضوع نه تنها اقدام مثبتی در جهت افزایش شاخص صورت نمی دهد بلکه با استفاده از تکنیک هایی، باعث کاهش شاخص بورس شده است. یقینا برنده اصلی در این میدان انگلستان است و در این بین دولت، خدمت بزرگی به سرمایه گذاران انگلیسی می نماید . * کارشناس ارشد اقتصاد
ناشناس
دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۸
درحال حاضر سرمايه گذار خارجي در سرمايه گذاري مستقيم در پرو‍ژه ها هم مردد است
آن وقت چطور حاضر ميشه پولش را دست يك شركت ورشكسته با مديريت ضعيف بسپارد
امین
ROMANIA
دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۰
بخرید تا ضرر کنید....
اصفهانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۷
اقتصاد هر کشوری به بورس ارتبا ط دارد وقتی که سرمایه وحقوق سرمایه گذار کوچک می شود ودر طی 3 سال افت وضرر به سهامداران شرکتها وارد می گردد دیگر سهام خوب هم مشتری ندارد بایستی به فکر حق مردم (سهامداران) باشیم تا روزی زیاد شود وکارها به پیش رود در بورس هنوز بعضی از شرکتهای نساجی وتولید نخ هنوز هستند که 35 سال ارزیابی دارایی نشده اند و سهام این شرکتها سالها در کف بوده و امروز هم در کف است وقتی که دارایی این شرکتها 15 برابر می شود ایا بایستی قیمت سهم ثابت وسکون اداره شود؟ امیدواریم به حق سرمایه گذار با توجه به سرمایه گذاری توجه بیشتری شود انشا ا.....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۳
انگلستان مانند زمان قاجار به فکر تاراج این ملت است یادتون باشه انتخابات نزدیکه . زودتر شاخص و بازار را مثبت کن. صبر هم حدی داره. نکنه می خواهی 80 درصد ضرر را به 90 درصد برسونی. دیگه پولی نداریم .