بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۲
طی برگزاری نشست خبری

آقای فرش معرفی شد

ایران در رتبه اول تولید فرش دستباف و رتبه دوم تولیدکنندگان فرش ماشینی جهان قرار دارد که در این میان استان کاشان در صدر تولید کننده های داخلی این محصول به حساب می آید
کد خبر : ۱۵۵۴۱۳

به گزارش خبرنگار بورس نیوز ؛ علي فرهي عضو هيأت مديره انجمن صنايع نساجي ايران صبح امروز در نشست خبري با اشاره به اينکه فرش دستباف شناسنامه فرش ايراني است افزود : در سال‌هاي تحريم به علت برخي نامهرباني‌ ها شاهد کاهش صادرات فرش دستباف بوديم اما با وجود تلاش برخي کشورها مثل چين و هند هنوز فرش دستباف ايران در دنيا حرف اول را مي‌زند .


وی در خصوص وضعیت صادرات فرش ماشینی کشور گفت : میزان صادرات فرش ماشینی بطور سالانه 500 میلیون دلار است که این رقم 50 درصد از صادرات صنعت نساجی کشور را تشکیل می‌دهد و در بین کشورهای خریدار این محصول، بزرگترین مشتری فرش ایرانی کشور چین می باشد این در حالی است که ترکیه یکی از رقبای صادراتی فرش ماشینی ایران به شمار می‌رود .

فرهي در ادامه صحبت‌ هاي خود به قدمت 40 ساله فرش ماشيني در کشور اشاره کرد و اظهار داشت : امروزه بيش از هزار شرکت در کاشان در حوزه فرش فعال هستند و بيش از 75 درصد از توليد فرش ماشيني کشور در این استان است.

وی افزود : ایران در رتبه اول تولید فرش دستباف و رتبه دوم تولیدکنندگان فرش ماشینی جهان قرار دارد که در این میان استان کاشان در صدر تولید کننده های داخلی این محصول به حساب می آید که این صنعت در کاشان حدود 38 هزار فرصت شغلی به طور مستقیم ایجاد کرده است .

این عضو هیات مدیره انجمن نساجی ایران درباره آمار تولید فرش ماشینی در کشور تصریح کرد : تولیدکنندگان به خاطر ملاحظات تجاری آمار دقیقی از تولید و فروش محصولات خود ارایه نمی دهند، اما بر اساس پروانه‌ های بهره ‌برداری صادر شده سالانه 120 میلیون متر مربع فرش ماشینی در کشور تولید می‌شود.

عضو اتحاديه توليدکنندگان و صادرکنندگان نساجي ايران به تفاوت ‌هاي فرش ماشيني و فرش دستباف نيز اشاره کرد و گفت: از جمله تفاوت های دو فرش مذکور این است که در فرش ماشینی از 10 رنگ استفاده شده ولی در فرش دستباف از 15 تا 30 رنگ استفاده می شود .


وي از دیگر تفاوت های این دو فرش گفت : در فرش ماشيني گره وجود ندارد و همچنين براي استحکام بيشتر به فرش ماشيني آهار زده مي‌شود در حالي که در فرش دستباف اين طور نيست.

فرهی ادامه داد : در فرش دستباف ضایعات وجود ندارد این در حالی است که ضایعات فرش ماشینی در خود فرش بافته می شود و به همین خاطر است که فرش ماشيني با قيمت مناسب تر براي عموم توليد مي‌شود اما فرش دستباف بیشتر ارزش هنري داشته و هزينه آن نیز به مراتب گران تر است.

فرهی بنیانگذاری برند "فرش ماشینی فرهی" را نیز در کارنامه خود دارد و برای اولین بار فرش پلی استر ضد لک و ضد حساسیت را وارد ایران کرده ‌است و هم اکنون قصد دارد در اقدامی بی سابقه در ایران یک هایپر مارکت فرش را به نام "آقای فرش" راه اندازی کند .

وی در ادامه سخنان خود افزود : در فروشگاه آقای فرش،‌ حدود 20 برند از فرش ‌های دستباف و ماشینی ایران حضور دارند که البته بنا به نیاز مشتریان، ‌فرش‌های ترکیه‌ ای نیز در این فروشگاه عرضه خواهد شد و قرار است تا پایان سال یک شعبه ای نیز در تهران افتتاح نماید و پس از آن توسعه شعب در کلان شهرها و مراکز استان های کشور را مد نظر قرار دارد.

فرش های آقای فرش با خدمات پس فروش ارایه می شود به طوریکه خریداران تهران و استان البرز تحویل رایگان فرش درب منزل خریدار بعهده این مجموعه می باشد همچنین این شرکت خدمات ویژه ای دیگری را نیز برای مشتریان خود در نظر گرفته که این خدمات برای اولین بار در این صنعت به مشتریان عرضه خواهد شد.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
حمید
ROMANIA
سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۴
استاد استان کاشان نه شهرستان کاشان
ناشناس
ROMANIA
سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷
1- من با کلمه استان کاشان موافقم .ما کاشانی ها سالهاست منتظر این تغییر هستیم 2-فکری به حال فرش دستباف کنید که ما بافندگان از فرش رانده واز بورس مانده شدیم
سمیرا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۲
من برای جهیزیم خرید کردم از آقای فرش،
امکانات رفاهیش عالی بود
رفتار پرسنلش باید سرلوحه شهر فرش باشه
مرتضوي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۱۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۹
خيلي محيط شيك و خوبي داره. باعث افتخار كه همچنين فروشگاههاي بزرگ و شيك و با امكانات خوبي در كشور عزيزمون هست . برخورد پرسنلشون هم فوق العاده عالي بود . من چند تخته فرش خريد كردم هم به موفع تحويل دادن و هم برخورد راننده هاشون هم خوب بود.
زهره
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۵
اقاي فرش جاي فو ق العاده ايه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۸
از آقاي فرش ديدن كردم، بسيار جاي زيباييه، خوبه كه چنين تفكري همراه با احترام به مشتري راه اندازي شده
از مدير جوان و نمونه بيشتر از اين انتظار نميره ...
معتمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۳
خيلي فروشگاه لوكس و بزگي بود.همه چي عالي بود.ممنون آقاي فرش از اين همه احترام
مطهري
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۴
خيلي خو ب بود.من كه راضي بودم
شبستر نژاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۵
از آقاي فرش بازديد كردم بخش تابلو فرش ها واقعا خوب بود
عباس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۹
قيمت تابلو فرشها .... سه برابر قيمت تابلوهاي آقاي فرشه
من موندم .... چقدر روي تابلوها ميخوره
همون طوري پولدار شده
مرسي آقاي فرش
باقری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۵
می خواستم بدونم فرش رو پس میگیره