بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۸
کد خبر : ۱۵۵۴۴۶

به گزارش خبرنگار مهر، محمدباقر نوبخت در نشست خبری روز سه شنبه خود با رسانه ها با اشاره به نامه ۴ وزیر اقتصادی به رئیس جمهور گفت: این نامه یک متن و پیامی دارد و آنچه که از این نامه در روزهای گذشته در فضای رسانه ای مطرح شد، روی چند موضوع متمرکز بوده است.

وی ادامه داد: برخی از رسانه ها تحلیل کرده اند که این ۴ وزیر دولت در خصوص تبدیل رکود اقتصادی به یک بحران اعلام نگرانی کردند و نکته دیگری که رسانه ها جمع بندی کردند، این بود که اساسا همکاران دسترسی به رئیس جمهور ندارند، لذا مجبورند نقطه نظراتشان را مکتوب کنند.

نوبخت افزود: برخی از رسانه ها نیز اینطور تحلیل کردند که دولت برای شرایط خاص برنامه ندارد، لذا این موضوع جای نگرانی است.

نامه چهار وزیر صرفا در ارتباط با بازار سرمایه و بورس است نه کلیت اقتصاد ایران

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه این نامه به مساله کلیت اقتصاد ایران معطوف نیست، اضافه کرد: این نامه در ارتباط با بازار سرمایه و بورس است.

وی ادامه داد: همه بندها و استدلال هایی که در این نامه تجزیه و تحلیل شد، بازار سرمایه بود و وزرایی که این نامه را امضا کردند کسانی بودند که با بازار سرمایه مرتبط بودند. مثلا وزیر دفاع که مسئول شرکت سرمایه گذاری بازنشستگان نیروهای مسلح است، در جهت صیانت از کارکرد این شرکت در سرمایه گذاری بورس این نامه را امضا کرده است.

نوبخت تصریح کرد: وزیر رفاه نیز بخاطر شرکت های مختلفی که در شستا وجود دارد و وزیر اقتصاد به عنوان رئیس شورای عالی بورس این نامه را امضا کرده است.

دفاع از وعده رئیس جمهور

سخنگوی دولت همچنین در واکنش به اینکه گفته شده است این نامه متضاد با وعده رئیس جمهور مبنی بر خروج از رکود بود، عنوان کرد: این نامه معطوف به بازار سرمایه است و فعالیت دولت طی ۲ سال در خصوص رکود مثبت بوده که این موضوع نیز مورد تایید همین وزرای محترم و افکار عمومی نیز است و حتی مقام معظم رهبری در دیدارشان با هیات دولت این اقدام مثبت دولت را تایید کرده‌اند و در عین حال توصیه داشتند که باید گام های بلندتری در خصوص خروج از رکود برداشته شود.

وی گفت: سخنان رئیس جمهور در خصوص خروج از رکود درست است و حتی وزرا در این نامه نیز اذعان داشتند که تبدیل رشد اقتصادی منفی ۸ درصد به ۳ درصد حاکی از رشد اقتصادی مثبت است، البته برای رونق اقتصادی نیازمند رشد بالای ۱۰ درصد هستیم و ما این رشد اقتصادی را به عنوان رشد مطلوب قبول نداریم.

رشد مثبت اقتصادی در ۳ ماهه اول سال ۹۴

نوبخت همچنین تاکید کرد: گزارش مقدماتی سازمان برنامه و بودجه که بر مبنای آمار مرکز آمار بسته شده، حاکی از رشد مثبت اقتصادی در ۳ ماهه اول سال است.

سخنگوی دولت در واکنش به اینکه گفته شده وزرا به رئیس جمهور دسترسی ندارند، اذعان کرد: آیا رئیس جمهور اینقدر مشغله برجام و مسائل بین المللی دارد که از مسائل اصلی و داخلی کشور مغفول است؟

وی با بیان اینکه رئیس جمهور سه‌شنبه‌ها و پنجشنبه‌ها با تیم اقتصادی دولت جلسه دارد، گفت: رئیس جمهور از صبح تا ظهر در این جلسات حضور دارد و برنامه های ستاد اقتصادی را می شنود.

نوبخت با اشاره به توقعات رئیس جمهور از سازمان مدیریت و برنامه ریزی اظهار کرد: رئیس جمهور برای خروج از رکود و سیاست مهار تورم از ما انتظاراتی دارد که این انتظارات در دو مرحله قابل تقسیم‌بندی است. یکی اینکه برنامه درستی داشته باشیم و دیگر آنکه با تخصیص در پرداخت اعتبارات عمرانی نسبت به فعال کردن بخش های اقتصادی عمل کنیم.

سخنگوی دولت افزود: رئیس جمهور همچنین بعد از بازگشت از سفر به سازمان ملل آخرین گزارش را از این سازمان در مورد پرداخت عمرانی پرسید؛ چراکه گفت «من قول داده بودم که یک هزار میلیارد تومان به طرح های عمرانی تخصیص دهیم».

وی همچنین با اشاره به انتظارات رئیس جمهور از رئیس بانک مرکزی در این جلسات نیز توضیح داد: سوالی که رئیس جمهور همیشه در این جلسات از آقای سیف داشته، این بوده که سیاست های خروج از رکود آیا باعث بسط پایه پولی شده است یا خیر؟ آیا موجب افزایش نقدینگی نشده است؟ آیا ثبات لازم در بازار ارز وجود دارد؟ و همیشه آقای سیف باید پاسخگوی رئیس جمهور در این جلسات باشد.

نوبخت گفت: همچنین طیب‌نیا نیز در مورد برنامه های اقتصادی باید پاسخگو باشد، همچنین در ارتباط با بازار سرمایه و بورس.

سخنگوی دولت یادآور شد: کسی که مدعی حفظ و صیانت دارایی های مردم در بازار سرمایه است، رئیس جمهور است.

وی اضافه کرد: کدام یک از ما وزرا می توانیم ادعا کنیم که طرح و برنامه ای برای مهار تورم و خروج از رکود داشته ایم که رئیس جمهور وقت نداشته حرف ما را بشنود؟ هر هفته بیش از ۴ ساعت وقت داریم برنامه هایمان را به رئیس جمهور منعکس کنیم.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۵
آره بابا نوبخت راست میگه. ما از رکود در اومدیم... فقط هم اینا سواد دارن اقتصاد خوندن ما هم فقط وقتمون رو تو دانشگاه ها تلف کردیم.
چقدر دروغ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ خسته نشدین؟؟؟
ناشناس
چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۴
آره بابا راست میگه، فقط بورسمون خرابه بقیه جاها آباد آبادن!!! من خودم به شخصه که دارم میمیرم از خوشی.... اوضاع قطع کردن یارانه مردم چجوره آقای نوبخت؟؟؟ اونم از بخشهای اقتصادی فعال و خوبه مملکته دیگه انشاالله؟؟؟
مریم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰
سلام اگه بلایی سر این دولت بیاد و در انتخابات اینده رای نیاورد مصوب اصلی همین اقای نوبخت است که خودشو همکاره میدونه خدا به اقای روحانی رحم کنه که مرد اول دولتش این اقا هست .نوبخت که همه مردم رو کرد بدبخت
آرمان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۳
يعني بورس و بازار سرمايه اهميتي ندارند و ملت خيالشان راحت حالا ٣-٤ ميليون نفر سهامدار مستقيم و ٤٠ ميليون نفر سهامدار غيره مستقيم ٦٠٪ از ارزش داراييشون به باد رفته تو اين ٢ ساله طوري نشده كه مردم اصلا ناراحت نباشن اقتصاد رو به رشد هست اين سهامداران لوس بازي در ميارن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۷
خدا وکیلی اگر رئیس جمهور دو روز در هفته راجع بورس از وزیر سوال می کرد و وزیر جوابگو بود الان اوضاع اینگونه بود؟ ما از رکود کی خارج شدیم؟ این وسط یکی دروغ می گوید. چطور می شود هفته ای دو بار با رئیس جمهور راجع به بورس جلسه داشت و آنوقت این نامه را در رسانه ها با امضای 4 وزیر منتشر کرد.خدا نگذره از باعث و بانی بدبخت شدن ما در بورس..... میگه شخص رئیس جمهور مدعی صیانت از سرمایه مردم در بورس است . اگه اینجوریه چرا ماها از زمانی که این آقا دعوتمون کرد در بورس تا الان بیش از 80 درصد ضرر کردیم...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۲
ای کاش از دروغ خارج بشیم...
سهامداربدبخت وبيچاره شده
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۶
رئيس جمهوريااطلاع نداره ازوضع بورس نداره يارومانتيك بيخياله
شهلا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۴
نخیر ، مربوط به رکود مسکن و وضع خراب بانکها بود

اقای نوبخت حداقل یکبار بخوانید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۴
ورشکستگی صندوق های بازنشستگی
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۶
بورس سقوط کرد چون زنگنه خواست همین.این دیگه پیچوندن نداره
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۴
وقتی حرفهای این آقا رومیخونی فکر میکنی انگار دزدبازار بورس تو این مملکت فقط یک بازارخاصه برای خودش و شرکتهاش اسما تو این دزدبازار ثبت نام کرده اندتابتوانیم بگوئیم از قافله جهانی عقب نیستیم و ماهم بورس داریم . نه آقای نوبخت این دزد بازار دقیقا آئینه همان اقتصادیست که شما منکر رکود درآن هستید و به دروغ میگید داریم از رکود خارج میشیم ( حتما از نابودی کارخانجات تولیدی و عدم توانایی پوشش سوددهی آنها بیخبرید !!!!!!!)یعنی دقیقا پا جای پای معجزه همه هزاره ها تاقیامت در سند سازی و آمارسازی میگذارید. اگر تونستی یک طرح بدی واسه یکماه دیگه و تا آنموقع تغییر نکنه درست میگی - این بیحرمتی شما به عقل و شعورمان را روی صندوق تلافی میکنیم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۷
گرفتی دادا که آقای نوبخت چی چی گفت و همه مون را بدبخت کرد!!

دادا ایشون میگه نامه 4 وزیر مربوط به بازار سرمایه و بورس بوده و به کل اقتصاد ارتباطی نداشته است!!

یعنی بورس و بازار سرمایه مهم نیست شما نگران نباشید اقتصاد در امن و امان است

برادر نوبخت عزیزم شاخص و حال و روز بورس و بازار سرمایه هر کشور معرف دماسنج اقتصادی ان کشور محسوب میشه

وثتی قیمتهای در بورس سقوط میکند یعنی اقتصاد ان کشور بیمار است

البته از ما تبدیل به سرطان شده و از حالت یک بیماری معمولی خارج شده است

همه زندگیم در بورس دود شد رفت هوا با یک خانه و دو باب مغازه وارد بورس شدم

و با 80 میلیون تومان بدهکاری از بورس خارج و الان هم مستاجر هستم

خوشا روزی که ما هم خانمانی داشتیم

منتهی اومدیم تو بورس همه را زدیم زمین هوا رفت نمیدونی تا کجا رفت رفت رفت دسترنج 40 سال کار و تلاش دود شد دود شد دود شد.......................