بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۳
کد خبر : ۱۵۵۴۵۷
اگرچه شوراي پول و اعتبار طبق وعده قبلي بازبيني نرخ سود را هر سه ماه يكبار در دستور كار دارد اما به دليل تفاوت نرخ‌هاي مصوب با آنچه در نظام بانكي اتفاق مي افتد، كاهش دوباره نرخ سود نيز اقدامي نمايشي خواهد بود.

اگرچه شوراي پول و اعتبار طبق وعده قبلي بازبيني نرخ سود را هر سه ماه يكبار در دستور كار دارد اما به دليل تفاوت نرخ‌هاي مصوب با آنچه در نظام بانكي اتفاق مي افتد، كاهش دوباره نرخ سود نيز اقدامي نمايشي خواهد بود.

به گزارش خبرنگارتابناک اقتصادی، كاهش نرخ سود بانكي در حالي دوباره در دستور كار شوراي پول و اعتبار قرار گرفت كه عملا كاهش دو درصدي كه ابتداي سال تصويب شده بود نيز اجرا نشد.

از يك سو بانك‌ها مي گويند اصولا منابعي براي پرداخت تسهيلات ندارند كه تعيين نرخ سود براي آن مهم باشد و از سوي ديگر منقدان به عملكرد نظام بانكي مي گويند تسهيلات همچنان ارايه مي‌شود اما با نرخ‌هاي دلخواه بانك‌ها. به اين ترتيب كاهش نرخ سود بانكي، كاري نمايشي خواهد بود.

احمد پورفلاح رئيس كميسيون صنايع اتاق بازرگاني ايران متذكر شد: آنچه بيش از نرخ سود اهميت دارد دسترسي به تسهيلات بانكي است. در چند سال گذشته توليد از منابع مورد نياز خود محروم بود حتي با نرخ هايي بسيار بالاتر از آنچه امروز عنوان مي‌شود. عموما آن بخشي از صنايع هم كه توانستند از تسهيلات استفاده كنند؛ نرخ‌هايي بسيار بيشتر از نرخ مصوب را پرداخت كردند كه اين مساله موجب بالا رفتن قيمت‌هاي تمام شده توليد شد.

مشاور وزير صنعت، معدن و تجارت افزود: اگر بانك‌ها اگر نگوييم با گشاده دستي دستكم با صميمت بيشتري با توليد برخورد كنند، مي‌توان اميد به رافع بودن نرخ‌هاي مصوب فعلي براي مشكلات موجود بود.

وي متذكر شد: در سال‌هاي گذشته علاوه بر تشديد تحريم‌ها آنچه بيش از مشكلات بين‌المللي اقتصاد ايران را آزرد سوءمديريت‌ها بود، بنابراين حتي با رفع تحريم‌ها و كاهش نرخ سود بانكي و بسياري تسهيل كننده‌هاي ديگر، مادامي كه زيرساخت‌ها مهيا نشود و مديريت‌ها اصلاح نشود نمي‌توان به بهبود اوضاع اميدوار بود.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۸
همش نمایشیه... فوقش نیم درصر کم میکنن. مهاجرت بهترین راهه... آزموده را دوباره آزمودن خطاست
مسلمانی کجاست
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۲
من فقط اینا میفهم که در قدیم پدرانمان از سود و نزول خیلی خیلی بدشان میامد و میگفتند کسانی که اینکار را میکنند هم گیرند ه و هم دهنده زندگیش را نجس و ازبین میبرد و پدر بزرگ خدابیامرزم میگفت پیامبر ص میگوید خداوند هیچ جا و مکانی را از بین نمیبرد مگه در ان ربا افزایش پیدا کند حالا این کشور اسلامی و سودهای بانکی سود خرید فلان سود اقساط فلان چه ها که با زندگی مردم نمیکند انوقت جالب است در امریکا ژاپن و ..... که دین درانها معنی ندارد اصلا سود نمیگیرند و یا در حد هزینه ی بانک که نیم درصد میباشد پس ما که مسلمانیم با انها کدام اصل دین را اجرا میکنند پس مسلمان واقعی انها هستند نه ما که از دین فقط شعار دادن و مداحی کردن را بلدیم خدا به دادمان برسد از خشم خدا بترسید.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۰
الکی...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۹
بانک آینده 27درصد داره سود میده.خدا بده برکت.این بانک مرکزی و اینا هم واسه سرگرمی مردم نمایش کاهش سود راه بندازه ..خوبه شما سرگرم کنید بچه زرنگها خوب میدونن کجا پول بزارن که سود 27درصد بگیرن.
بانک ملی و صادرات و یا تجارت و موسسه کوثر و بانک مسکن همون با نرخ بانک مرکزی کار کنند تا بزودی ورشکست بشن.چون اصلا کسی دیگه پول به اون بانکها نمیبره.