بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۶
شب گذشته وزیر امور اقتصادی و دارایی در برنامه گفتگوی ویژه خبری حاضر شد تا علاوه بر اعلام برنامه های دولت برای دوران پس از اجرای برجام، پاسخ منتقدین به نامه 4 وزیر به رییس جمهور را بدهد.
کد خبر : ۱۵۵۴۵۸
نویسنده :
بابک آموخته
با اتمام ساعات معاملات روز سه شنبه 94.07.14 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 65 واحد کاهش به رقم 42391 واحد رسيد. عکس این وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 223 واحد افزایش عدد 136396 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 9 واحد کاهش به رقم 23977 واحد رسيد.

همچنین در این روز "حکشتی" با 24 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "خودرو" با 23 واحد کاهش بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 4 واحد افزایش به رقم 663 واحد رسید.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 867 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 412 میلیارد ریال رسید.

شاخص بورس در معاملات روز جاری مجدداً با همت 4 نماد از لبه پرتگاه 60 هزار واحدی نجات یافت تا همچنان به تأخیر افتادن نزول شاخص کل به این مدار ادامه یابد البته کاهش اندک شاخص بورس در شرایطی اتفاق افتاد که اغلب نمادهای فعال بازار با روندی نزولی و افت قیمت مواجه بودند.

بر اساس گزارش بورس نیوز، شب گذشته وزیر امور اقتصادی و دارایی در برنامه گفتگوی ویژه خبری حاضر شد تا علاوه بر اعلام برنامه های دولت برای دوران پس از اجرای برجام، پاسخ منتقدین به نامه 4 وزیر به رییس جمهور را بدهد.

چرا که روز گذشته و امروز برخی رسانه های وابسته به جناح های دلواپس و یک رسانه به اصطلاح حامی دولت زودتر از رییس جمهور ضرب الاجل را در دستور کار خود قرار دادند و قبل از هر گونه بررسی و تحقیقی با سعی بر نشان دادن دو دستگی در تیم اقتصادی دولت، فرصت را برای گرفتن ماهی از آب گل آلود مغتنم شمردند و 4 وزیر نگارنده نامه به رییس جمهور را سیبل اهداف خود قرار دادند.

بر این اساس، اینکه چرا نامه مذکور رسانه ای شده و آیا این عمل درست بوده یا نادرست، موضوعی درون سازمانی است و اصلاً مورد بحث نیست اما اینکه چرا این رسانه ها و در رأس آنها روزنامه حامی دولت با انتقادهای تند و جوسازی سعی در کم رنگ کردن موضوع مورد اشاره در نامه داشتند مقوله ای است که بسیار مهم بوده و باید مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

از همین رو با بررسی اغلب اخبار ماه های گذشته این رسانه ها آنچه که مشخص است انتقاد صریح و چند باره آنها به تیم اقتصادی دولت در نحوه برخورد با بازار سرمایه و بیان مشکلاتی است که منجر به ایجاد بحران و چالش های فراوان برای بازار سرمایه و اهالی آن شده است، عواملی که اینبار عیناً در نامه چهار وزیر به رییس جمهور نوشته شده بود و دقیقاً همان حرف ها و آمارهایی بود که پیش تر توسط خود این رسانه ها عنوان شده بود. حال چه اتفاقی افتاده که بیان این مشکلات از زبان رسانه های دلواپس و منتقد شرح حال اقتصادی است و اگر از زبان وزرا بیان شود مبدل به سیاه نمایی و اتهام می شود؟ جالب اینجاست که به گفته وزیر اقتصاد این نامه بنا به درخواست رییس جمهور تهیه شده بود و بسته پیشنهادی که راهکارهای برون رفت از شرایط ایجاد شده در آن نوشته شده باشد نیز به رییس جمهور ارایه شده است.

البته ما و اغلب اهالی تالار که طی دو روز گذشته با آنها صحبت کرده ایم هم به این 4 وزیر انتقاد داریم اما انتقاد ما به نوشتن نامه نیست بلکه به دیر نوشتن این نامه است چرا که اگر این نامه زودتر نوشته می شد قطعاً می توانست تأثیر گذار باشد و از رسیدن بورس به نقطه ای که امروز در آن قرار گرفته جلوگیری شود.

به هر حال هر چه بود گذشت و شب گذشته طیب نیا تکلیف را روشن کرد ما هم قصد نداریم همچون برخی رسانه ها کاسه داغ تر از آش باشیم اما درخواست ما از رسانه های رسمی و بعضاً مورد وثوق سهامداران اینست که اخلاق حرفه ای را رعایت کرده و مصالح اقتصادی، سرمایه مردم را بازیچه سیاسی بازی های خود نکنند چرا که در شرایط فعلی اولویت اول کمک برای رفع موانع و شرایط نامطلوب ایجاد شده در بازار سرمایه است.

قطعاً سهامداران و مردم جامعه می دانند رسانه هایی که امروز در برابر نامه 4 وزیر بانگ وا اقتصاد برآورده اند همان هایی هستند که در دولت گذشته در مقابل آن کاغذ پاره هایی که همچون پوست موز پیش پای اقتصاد این کشور انداخته می شد سکوت رضایت به کام گرفته بودند و امروز پس از ناکام ماندن سیاست های خود در وارد کردن ضربه به دولت یازدهم از طریق استیضاح برخی وزرا همچون وزیر اقتصاد به دنبال جوسازی به جهت فرآهم کردن فضای دوگانگی و تفرقه در بین اعضاء کابینه دولت یازدهم هستند.

اگر چه متوجه نشدیم که علی رغم هشدارهای کارشناسان و تحلیلگران اقتصادی چرا دولت اینقدر دیر درد اقتصاد و بازار سرمایه را شناسایی کرد اما خوب می دانیم که چرا برخی نمایندگان و رسانه های دلواپس از شناسایی این درد به درد آمده اند.

بر این اساس اگر چه باور داریم که برای علاج بیماری بازار سرمایه زمان زیادی از دست داده ایم اما قبول نداریم که نوش دارو پس از مرگ سهراب رسیده است.

هنوز هم می شود بازار سرمایه و بخش تولید کشور را از مرداب رکود نجات داد اگر پای نامه 4 وزیر را وزراء دیگر همچون وزیر نفت، وزیر راه، رییس کل بانک مرکزی و معاونان رییس جمهور امضاء کنند. قطعاً این اقدام نه تنها امید تازه ای را به سرمایه گذاران و بخش تولید و صنایع باز می گرداند بلکه تو دهنی محکمی خواهد بود به آنان که به اسم مردم سنگ خوشان را به سینه می زنند و در بدترین شرایط اقتصادی و بستر سازی برای انباشت تحریم های خصمانه زبان سکوت به کام گرفته بودند.

کاری به صحبت های شب گذشته وزیر اقتصاد و وعده های وی برای بازگشت رونق به بورس و اقتصاد نداریم چرا که بازار سرمایه تغییر جهت نخواهد داد مگر در نحوه برخورد با صنایع و بخش تولید تغییر رویه ایجاد گردد که این نیز قطعاً تا اجرای برجام به طول خواهد انجامید اما اهالی تالار خوشحال و امیدوار از این موضوع هستند که سرانجام حرفشان که مشکلات اصلی بازار سرمایه بود به گوش مسئولین رسید و درد بازار سرمایه و اقتصاد کشور آنگونه که باید شناسایی شد.

در پایان از کابینه دولت یازدهم و شخص رییس جمهور تقاضا داریم با حمایت از نامه 4 وزیر و دستور ویژه برای اتخاذ تصمیم درست در سریع ترین زمان ممکن، توطئه جدید دلواپسان برای ایجاد تفرقه افکنی در دولت را ناکام گذارند.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۹
البته شخص رئیس دولت هیچ اعتقادی به بورس ندارد. وگرنه مگر میشود قبول کرد که ایشان از ریزش بی حد و حساب شاخص و بیچاره شدن سهامداران مطلع نباشند.
صددرصد همه چیز را میدانند. ولی عجیب اینکه چرا هیچ اقدامی نمیکنند.
در هر صورت اکثر قریب به اتفاق سهامداران حدود 60-70 درصد از سرمایه خود را طی یکسال گذشته از دست داده اند.
اگر فعالان بورس را 5 میلیون نفر در نظر بگیریم با خانواده انان حدود 15-20 میلیون نفر چشم امیدشان به اقدامی از سوی روحانی است.
پس آقای رئیس تا سکته ها بیشتر نشده یا علی بگو!
ناشناس
سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۱
سال گذشته با تشویق وزیر اقتصاد روحانی حدود 140 میلیون سرمایه یک عمرم را وارد بورس کردم.
به خدا قسم الان چیزی حدود 60 میلیون آن باقی مانده. کاش از روز اول به هیچکسی اعتماد نمیکردم.
در اصل فریب اینها را خوردم. حاضرم به قرآن قسم بخورم که اینها میدانستند که وضع بورس اینگونه میشود.
علی
سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۰
فکر می کنم شما خواب نما شدید این بورس ...
ناشناس
سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۵
کارشناس محترم مابورسیها اصلا علاقه ای به پرداختن به مسایل سیاسی وداخل شدن در ان را نداریم
کار ما فقط اقتصادی است و بس
اما وقتی که سیاستمداران بابورس بازی سیاسی میکنند نه اقتصادی حالا این انتقاد می خواهد از جناح چپ باشد یا راست باید حرف حق را گوش کنیم
وان این است که دولت در باره بازار سرمایه کوتاهی کرده است
متین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۳
هیچکس در هیچ دوره رییس جمهوری به بورس اعتماد نمیکنه وسلام
ورشکسته بورس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۳
اصلن گیریم که حق با تیم اقتصادی آقای روحانی باشه، چه چیزی میتواند دعوتهای مکرر آقای وزیر اقتصاد به بورس را انکار کنه. ماکه تو این دو سال چندبار از وزیر و رئیس جمهور شنیدیم قیمت ها به کف رسیده و فرصت برای خرید مناسبه و اتفاقن تو گفتگوی ویژه خبری دیشب باز هم تاکید کردند. آیا آنها نمی دانستند که سپردن مدیریت و برونسپاری سهام شرکتهای دولتی به بخش خصوصی دولت را با کلی خسارت مواجه و بدهکار کرده است و قطعا با بخش خصوصی طرف دعوای سیاسی خواهند شد چرا بی اخلاقی کردند و مردم رو به بورس دعوت کردند. چرا رشد شدید بورس در ابتدای دوره ی آقای روحانی بوقوع پیوست. آیا نمی دانستند کارشناسان صدها بار نامه نوشتند که آقای روحانی سیاست اقتصاد انقباضی بیماری است که کشوری همانند یونان رو بدبخت و فلج کرده است.چرا باز هم اعتنا نکردندو الان که کار از کار گذشته و ضرر از اصل سرمایه سهامداران به 80 درصد رسید و سود این سهام پیشکش...
همه ی تقصیرها که گردن دولت قبل نیست و از همه سهامداران خواهش دارم که بیش از این خام حرفهای تیم اقتصادی آقای روحانی نشوید، چرا که تقصیر از روحانی ها و احمدی نژادها هم نیست. از ماست که برماست و خانه از پای بست ویران است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۱
دقیقا زمان انتشار نامه به موقع بوده وبا هماهنگی قبلی برای تصویب هرچه سریعتر برجام توسط مجلس و توجیح اون-این مطلب رو عبدالمجید شیخی کارشناس اقتصادی هم تایید کرد و خواهید دید بعد از تایید مجلس اوضاع چگونه عوض خواهد شد و همه اینها فقط بازی سیاسی دولت بوده تا به اهداف چندگانه خودش اعم از کنترل نقدینگی و توجیح برجام برسه و الا دلیلی نداشت در آستانه رای گیری مجلس این نامه منتشر بشه -در هر صورت دولت یکشنبه هفته بعد به هدف خودش میرسه و دست از سر سهامداران بر میداره
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۲
ما تو این بورس هم سرمایه مون را از دست دادیم و هم سلامتیمون را .
در ضمن مشکل این بورس نه با نامه حل میشه نه با حرف .مشکل این بورس بااقدام عملی در جهت تعین منصفانه نرخ خوراک پتروشیمی.بهره مالکانه و نرخ سود بانکی و...تعین میشه در ضمن دیگه حنای این دولت برای ما رنگ نداره واین را تو انتخابات ثابات میکنیم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۹
بورس نیوز چی میگی؟ یعنی رئیس جمهور اوضاع رو 21ماهه نفهمیده بعد گفته برین گزارش تهیه کنید؟ پارسال که دم در تالار شلوغ شد چی بازم نفهمید؟ همه دلواپسا مقصرن اما نوبخت و زنگنه و روحانی مقصر نیستند؟ بابا ما از تو یه ذره انصاف توقع داریم که فکر می کردم داری. اصلا زد و برجام اجرایی شد و مثل ژنو خیلی از تحریما باقی موند اونوقت چی ؟ اون موقع می خواهی تقصیر رو گردن کی بیاندازی؟ یه ذره فکر لازمه این همه مدته که پالایشگاهها رو هوا هستند. پتروشیمی ها هنوز کمر راست نکردند و فولادی ها و سیمانی ها دارند می میرند بانکها به سپرده گذاراشون سود 25 درصد می دن بعد به سهامدارا سود نمی دن خودرویی ها دارن ورشکست میشن اونوقت تو دم از دلواپسا می زنی و میگی دولت بی تقصیره دمت گرم تو دیگه کی هستی؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۵
جناب ریس جمهور برای شروع و تحریک کل اقتصاد ابتدا بهره مالکانه و قیمت خوراک پتروشیمی ها را تجدید نظر بفرمایید جای که درد رکود بازار از انجا کلید خورد

و در ادامه سود بانکی متناسب با تورم تا مجددا نبض اقتصاد عادی شود
جلال
GERMANY
سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۵
مگه نماینده ماها اونجا تو مجلس به فکر مردم هستند اونا همش به دنبال تامین منافع حزبی خودشون هستند مردم این وسط همیشه قربانی میشن واقعا مردم خیلی خیلی ساده هستند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۱
متاسفانه دولت اعتبار و حیثیتشو گره زده به توافق هسته ای و بجای حمایت از بازار سرمایه و تولید داره به اون ضربه میزنه تا مخافان داخلی کوتاه بیان و عملکرد سیاست خارجیه خودش رو توجیح کنه و مطمئنا چون انتخابات پی رو هست در کوتاه مدت برای جذب آرائ زیاندیده ها وضعیت بازار رو عوض میکنه و متاسفانه دولت به مردم و سرمایه دارا با دید ابزار سیاسی برای رسیدن به اهداف خودش استفاده میکنه و هیچ اعتمادی به این دولت نیست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۹
کاش شما اخلاق حرفه ای را رعایت میکردید...و از این دولتی که سرمایه ما حقیقی ها رو دود کرد حمایت الکی نمیکردید..وجدان داشته باشید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۵
شما هم با دلواپسان فرقی نمکنید چون اصلا معلوم نیست چه کمکی تا حالا به بورس کردید

این همه وزیر اقتصاد وعده و وعید داد وعمل نکرد . این هفته ام که جلسه و لغو جلسه رو ببین با ما چه کار کرد
جواد
GERMANY
سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۸
موضوع کاملا واضح هست، چه کسی بعد از لوزان دستور خالی کردن سهم را در صفهای میلیونی داد؟؟ چرا سه ماهه پیش نامه رو نفرستادن؟؟ یک حرکت کاملا مشخص هست الان نامه را فرستادن تا اینکه بازار را برگردانند و به نام دولت تمام شود ان هم الان نه منظورم اواسط دی هست تا اینجوری بگویند دولت همه چیز رو درست کرد و رای به نمایندگان دولت باید برسد کسی دلش برای ما نمیسوزد ضرر هنگفتی در این مدت متحمل شدیم فقط کافی هست شما همین شش ماه اخیر بعد از لوزان را در نظر بگیرید ببینید سهام تقریبا قیمتشان نصف شده چه خودرویی چه سهام بنیاد دار و عالی اما روحانی با این کارش با بورس، قطعا بخش اعظمی از رای دهندگان میلیونی به خودش را از دست داده، موضوع اینست که بر فرض که دی ماه بازار بخواهد برگردد یعنی سهم باید 100% مثبت بخورد تازه به پول اولیه بعد از یکسال(از بعد از لوزان تا ان موقع) برسیم وقطعا با سیاست بسیار غلط دولت در بورس بسیار آهسته و با صرف یکسال دیگر به پول اولیه میرسی برای مثال 2 سال 500 میلیون سودش میشود250 میلیون در بانک با خیالی آسوده، که یعنی بعد از دوسال تازه به پولت میرسی با این همه ضرر سود بانکی که نگرفتی، اونوقت روحانی چه انتظاری دارد؟؟ واقعا با چه رویی میتواند بیاید و از مردم رای بخواهد و اینکه مردم دوباره رکب نمیخورن
هموطن
GERMANY
سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۴
سلام-این بلایی بوده که گروه اقتصادی دولت بر سر بازار سرمایه نازل کردند از خاطرمان نخواهد رفت صحبت آقای طیب نیا را که میگفت "بورس حبابی است"حال چه شده است که دم از حمایت از بازار سرمایه میزنند؟
منوچهر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۸
بخدا چند روزی هست که با شروع معاملات قلبم درد میگرد نه فقط برای سرمایه ام که دود شد برای کسانی که زندگی خانوادگی خود رو نیز در پی بحران بورس از دست داده اند خیلی برایم مشکل است که دختر 15 ساله ام میگوید پدرم هرکاری میخوای برای کسب درامد بکن ولی از این بورس لعنتی بیا بیرون منم هم قبلا در همین سایت هشدار داده بود کاری نکنید اقای روحانی که این خانواده 20 میلونی بورس از شما نارضی شوند
سهامدار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۷
به عنوان سهامدار در ضرر شدید از تحلیل خوب و آگاهانه شما تشکر می کنم. دوستان سهامدار می دانند که دلواپسان اگر به فکر بازار سرمایه بودند در تصویب برجام بازی در نمی آوردند. البته به فضل خدا تلاشهای صادقانه ضریف به ثمر می نشیند و همه سهامداران صبور امیدوار باشند که صبر و ظفر قرین هم هستند. آینده باقتصاد ایران روشن و امیدوار کننده است. فقط باید مراقب مزاحمت های شیطان های داخلی و منطقه ای بود که نمی خواهند مردم روی آرامش ببینند.
ناشناس
پنجشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸
شما واقعا متوجه نیستی یا وانمود میکنی که متوجه نیستی؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۳
تو ایران از وزیر گرفته تا نماینده ومدیران میانی و کارشناسان و اساتید و ....همه وهمه فقط خوب بلدن حرف بزنن ولی نه میخوان و نه توان حل مشکلات را دارن اگر خودشون مشکل درست نکنند ....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۶
از وضعیت بد اقتصادی خبر داشتند بخاطر کاغذ پاره های دولت قبل پس چرا مردم را به بورس دعوت کردید ؟ این عذر بدتر از گناه است . شما از وضعیت بد اقتصادی خبر داشتید بعد مردم را به بازار سرمایه دعوت کردید !!! اجب
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۷
توهم دارید دلواپس کجا بود ؟ یا دارید فرار به جلو میکنید
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۴
باز هم دزدی در حراج حق تقدم در حال وقوعه ، بورس نیوز اینبار قبل از جنایت این خبر رو بررسی و منتشر کنید ، فاراک ح که در زمان معاملات تا 250 تومان هم معامله شد بعد با ریزشی که تا همین امروز ادامه دارد سهم ریخت حق تقدم ها رو یک بار در زمان معاملات تمدید کردن بعد اومدن استفاده نشده یک ماه روی تابلو خریداری نکردن سهام دار عمده متهد هم خریداری نکرد و حالا دارن به یک سوم قیمت میرسونند ، چرا سازمان باید با تمدید ش موافقت کنه همه میدونن دلیلی نداره جز پاینتر کشیدن قیمت ، درسته بورس نزولی هست اما انصاف هم خوب چیزیه ما چه گناهی کردیم که حق تقدم این سهم رو داریم و الان نصف قیمت هم راضی به خریداری نیمشن خدا میدونه به چه قیمت پاینیی خریداری کنند و بعد از اون هم چه فیلم سیانسی سر پول دادن و . .. در بیارن

شما را بخدا پیگیری کنید خفه شدیم از بس ضرر خوردیم ، این سهام دارهای عمده هم که دل سنگ دارن تا میتونن از جیب سهام دار خرد میزنند خدایا خودت به دادما برس اینجا که قانونی برای حمایت از ما نیست :((
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۳
وزیر اقتصاد مسوول بورس و اقتصاده اونوقت میگه مواظب بورس باشین! این یعنی چی؟آیا کس دیگری برنامه ریزی میکند؟آیا مرکز دیگری برای برنامه ریزی اقتصادی وجود دارد؟ ارزان شدن سهام به نفع کیست؟آیا قرار است کسی سهام شرکتهای ایرانی را به ثمن بخس بخرد؟ او کیست؟ چرا وزیر با این نامه دست به افشاگری می زند؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۵
از دشمنان برند شکایت به دوستان
چون دوست دشمن است شکایت کجا بریم
اندک سرمایه ای هم که داشتیم در این دو سال و چند ماه به علت بیخیالی آقایان دود شد و رفت.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۴
بورس نیوز از تو بعیده است!من ارادت کامل به دولت شیخ تدبیر و دانایی دارم اما مطمین هستم که وزیر اقتصاد در سقوط بورس و چپاول سرمایه سهامداران دست دارد و سبب بد بینی مردم به دولت و از دست رفتن اعتماد مردم شد
pipi
SOUTH AFRICA
سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۳
زنده باد روحانی که بعد از دوسال هنوز از بورس یک کلمه هم حرف نزده ولی تا دلتون بخواد به موضوعات بی اهمیت اهمیت داده است موید باشند
فاضل مدینه فاضله
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۰
باسلام یعنی هنوز فکر می کنید ازدولت امید به تدبیر امیدی است که تدبیری به خرج دهد تا کنون که امید به واشنگتن بسته بود تا بعد چه شود ...
حمید
ROMANIA
سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۵
ازاینکه مسئولیت بازار سرمایه وکل کشور به عهده دولت است شکی نیست ولی اگر بخواهیم تمام مشکلات رو به عهده دولت بندازیم .اشتباه است بی شک کسانی هستند که به خاطر منافع حزبی وجناحی و با توجه به اینکه منابع مالی عظیمی در اختیار دارند کارشکنی هایی میکنند که دید عموم مردم رو نسبت به دولت خراب کننند در حال حاضر هم تنش بین ایران وعربستان هم غوز بالا غوز شده که دولت هم در ایجاد آن نقش نداشته/ در کل با بد بیراه گفتن به دولت مشگلی حل نمیشود بغیراز اینکه آن عده مرد نظر رو خوشحال وتشویق به ادامه راه میکنه لطفا نظر بنده رو منشر کنید بورس نیوز با تشکر
ناشناس
پنجشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۱
اون موقع که احمدی نژاد میگفت جناح مخالف کارشکنی میکنه شما میگفتی بهانه میاره. حالا روحانی چی؟ اون بهونه نمیاره؟
بهرام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۷
بورس نيوز ممنون - تنها سايت و رسانه حامي واقعي سهامدارن بورس نيوز است . اكثر سايتها با كارگزاريها همدست بوده و به خاطر منافع خود و نوسانگيري صنايع را باب ميل خود تحليل ميكنند و عامل بيچارگي سهامداران جزء شده اند .و خدا ازشون نگذره - ممنون بورس نيوز.
amir
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۵
من هیچ انتظاری از دولت ندارم. دیوانه نیستم که انتظاری از کسانی که .... داشته باشم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۷
شما که از وضعیت بد اقتصادی کشور به علت کاغذ پاره های دولت قبل و مدیریت نا صحیح (به گفته خودتان) خبر داشتید پس چرا مردم را به سرمایه گذاری در بازار سرمایه دعوت کردید در تلوزیون و رسانه های زنجیره ای تان ؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۹
بورس نیوز جان!
این طرز جانبداری همه ی ما رو دلواپس میکنه:
کاری نداریم که وزرای محترم اقتصادی دولت دیر مشکل رو فهمیدن ولی مشت محکمی بود به دلواپسان ...!!!
کاری نداریم وزرا دیر نامه دادن ولی پاسخ محکمی بود به ...!!!
کاری نداریم که اصلا نیازی به نامه نوشتن بود یا نه ولی به به و چه چه که ...!!!
کاری نداریم که اقتصاد هلاک شده ولی به کوری چشم طرفدارای دولت قبلی ...!!!
کاری نداریم که بقیه وزرا امضا نکردن ولی ...!!!
کاری نداریم که چرا نامه رسانه ای شد ولی ...!!!

بابا! همین کاری نداریم ها دولت قبلی رو به تباهی کشید لطفا به این مسایل بزرگ کاری داشته باشید
بخدا کمی دلواپسی برای همه همیشه لازمه .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۲
این وزیر اقتصاد همه سهامدارها را بدبخت کرده و حالا نامه هم مینویسه. اگر راست می گویی جلو نوسانگیری حقوقی ها را بگیر . جون بچت اگه راست میگی این کار را بکن. این کار را که روحانی نباید انجام دهد. راستی یادم رفت بگم . نامه 4 وزیر رمز گشایی شد. بحران واقعی : ورشکستگی برخی از بانکها و موسسات و عدم پرداخت اصل پول و سپرده های مردم . اینطور می خوان بورس را بالا بکشن.
صادق
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۲
همچین می گن شخص رئیس جمهور چرا اقدامی نمی کند انگار روحانی یک چراغ جادو دارد و لی فوت نمی کند؟! بابا همین نوشتار بالا هم که اشاره کرده با دستور نمی توان وضع بورس را تغییر داد. بنیادها باید اصلاح شوند.
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴
.







بورس نیوز تمومش کن دیگه !


چرا یک بار تیتر نمیزنی :


اقای روحانی شما که سال 92 مردم رو به بورس دعوت کردید چرا زیر پای همه رو خالی کردی !


چرا همش دنبال توطئه از طرف دیگرانی ؟

چرا یکبار نمی گی شاید توطئه از این ور بوده ؟
حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۶
بورس نیوزجان!لطفا اززبان سهامداران زیاندیده حرف بزن ونه ازروی حمایت ازدولت فعلی!!درطی 2سال65درصدسرمایه ی زندگیم ازدست رفت-
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۱
رکود ناشی از بالا بودن سود بانکی در حال تبدیل شدن به پاشنه آشیل دولت!!
بهروز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۱
با سلام به دوستان.بنده چند سالی است که در بورس سرمایه گذاری کردم و این بازار را همواره زیر نظر داشتم آقایان دولت مردان اگر واقعا" در فکر بورس بعنوان نبض و دماسنج اقتصاد کشور می باشید با چند حرکت بسیار ، بسیار ساده و کمی گذشت از منافع کوتاه مدت می توان بورس را از این منجلاب نجات داد . و اما توصیه ها : 1- پایین آوردن سود بانکی در اولین فرصت و برابر کردن آن با نرخ تورم ( آقایان عزیز این سودی که بانکی ها می دهند اگر نرخ تورمی که دولت اعلام کرده درست باشد که آخرش ورشکستگی بانک ها می باشد )
2- آوردن نرخ خوراک پتروشیمی ها به 8 سنت .
3- فروش سهام یک خودرو ساز داخلی به خارجی های جهت شکستن انحصار در این بازار و به فکر افتادن دیگر خودرو سازها در بازار رقابتی .
آقای رئیس جمهور این سه حرکت را انجام بده تا نتایج شگرفش را بر بازار سرمایه ببینی .
ناشناس
ROMANIA
جمعه ۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۰
ماهی به دمش رسیده . یکشنبه یقیننابرجام تصویب
میشه و کم کم اوضاع بورس بهتر میشه ومیبینید که همه اینها با برنامه ازقبل تعیین شده هست این بازی جناحی برای گرفتن امتیاز از جناح مقابله.
به نظر من دیگه نه تنها وقت فروش سهام نیست بلکه وقت خریده چرا که از قدیم گفتن وقتی همه فرشنده هستنن خریدار باش وقتی همه خریدارن فروشنده باش