بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۵
کد خبر : ۱۵۵۴۶۸
وبلاگ>موسوی، سیدعبدالجواد -همه نگرانی من در ماجرای استیضاح وزیر راه و مسکن و شهرسازی این بود که اگر آقای آخوندی رای اعتماد نگیرد شعار عوام فریبانه قیام بی خانمان ها علیه اشرافیت کارساز شود. یعنی اگر چنین شعاری یخش می گرفت و آقای آخوندی به جرم این که به حقوق محرومین بی اعتنا است و به جای رسیدگی به آن ها در فکر تامین منافع طبقه اشرافی است از وزارت برکنار می شد در انتخابات پیش رو اوضاع اسفناکی در انتظارمان بود.

من نمی گویم آقای آخوندی به فکر طبقه محروم است اما در این که طرف مقابل هیچ اعتقادی به این حرف ها ندارد و از خشت خشت استخوان های طبقه محروم نردبانی خواهد ساخت برای بر شدن به بام قدرت، هیچ شک و تردیدی ندارم. هشت سال قوه مجریه به علاوه دیگر قوا در دست همین حضرات بود اما چیزی که همگان به عیان دیدند عمیق تر شدن شکاف طبقاتی بود.

پس از فجایعی که در آن سال ها به بار آمد و مردم به اعتدال و تدبیر رای دادند هنوز هم هستند کسانی که فکر می کنند شعارهایی که توانست یک دهه پیش خیلی هارا به خیال خام بیندازد باز هم می تواند معادلات سیاسی را به هم بزند و در عقول و نفوس مردم کارگر افتد.

نمی دانم حقیقتا نمایندگان مردم چه قدر آگاهانه با این شعارها مواجه شدند اما همین که این شعارها نتوانست منجر به عدم رای اعتماد به آقای آخوندی شود نشان امیدواری است. این امیدواری که نمایندگان برای رای آوردن در انتخابات پیش رو باید به شعارهایی صادقانه تر و معقول تر و واقعی تری روی بیاورند.

منظورم این نیست که دیگر کسی از مردم محروم و پابرهنه سخن نگوید، خیر. بلکه می خواهم بگویم امیدوارم به جایی برسیم که دیگر مردم تحت تاثیرحرف های عوامانه ای مثل این که من خانه ام صدوچهل متر است به کسی رای ندهند که اگر چنین شود کاری کرده ایم کارستان.

استیضاح دیروز اگرچه تلف کردن هزینه و وقت دولت بود و ظاهرا بعضی ها ماموریتی جز این ندارند که دولت را به امور بیهوده ای از این دست سرگرم کنند اما یک حسن داشت و آن هم این که نشان داد دوره شعارهای عوام فریبانه به سرآمده و نمایندگان محترم برای رای آوردن در انتخاباتی که در پیش روست باید از خودشان بیشتر مایه بگذارند.

ما دیرگاهی است که طمع شعله نمی بندیم و به همین خردک شررها قانعیم. تا بعد چه پیش آید.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۷
این چه تیتریه؟ اصلا مطلب رو خوندی که این تیتر رو زدی؟ تا دیدی نوشته 140 متر، فکر کردی منزل وزیر راه 140 متره؟
ناشناس
چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹
این قدر چند متره، چند متره؟ بگین تا وزیر هم شبیه اون آقای "خودروی داخلی از نوع مگان" سوار برگرده توی مصاحبش بگه: "توقع دارید منم مثل شماها تو خونه 65 متری زندگی کنم؟؟؟"
بابا رو اعصاب این آدمهای زحمتکش و پرمشغله و خدمتگذار کمتر راه برید خوب؛ اینها جوونیشون، زندگیشون، خانوادشون، آبروشون، همه چیزشون رو دارند فدای صواب خدمت به مردم میکنند خوب، اعصابشون کم کم بعد اینهمه سال خدمتگذاری ضعیف میشه، نمیتونن این وظیفه خدمتگذاری رو هم به کسی بسپارن چون هم کسی به این خوبی از عهدش بر نمیاد، هم اینکه دلشون نمیاد صوابش رو با کسی تقسیم کنند. بعد یک عده دلواپس معلوم الحال میان برای جوسازی علیه دولت تدبیر و امید فایل صحبتها و حرفهاشون رو منتشر میکنند تو فضای مجازی که خدمات این دو سال و 100 روزه رو زیر سوال ببرند.
خدمات مهمی مثل گزارش 100 روزه، توافق های مسقط، ژنو، وین، برجام، حذف یارانه مردم و ریختنش به جیب خودروسازان، نمایشگاه EXPO ، دست دادن با اوباما ، نامه چهار وزیر به رییس جمهور و هزاران خدمت دیگه که کم الکی نیستند.

ضمناً غیرقابل انتشار طبقه بندی کردن این نظر کمال بی انصافی و عملکرد غیرمنصفانه هستش بنظرم!!!
مجید آباد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۴
خب حالا نگفتی منزل وزیر چند متر شد ؟ بالکن و انباری و راه پله ها هم حسابه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۹
بازهم کسی نفهمید خانه وزیر چند متر است ، به نظر آقای موسوی خیلی دلهره داشت که عوام نفهمند که در طبقات بالای حکومت چه........
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲
آخر كجاي دنيا نماينده به دليل زندگي در 140 متر آپارتمان از وزير ميپرسد من كجا زندگي ميكنم شما كجا؟ اين شد حرف و دليل استيضاح؟يا ميخواهيد خودتان را پاك نشان دهيد؟ زرنگي تا كجا.
پيشنهاد دهنده برتر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰
چه كسي مي تواند نماينده مجلس را استيضاح يا توبيخ كند؟نماينده ايي كه كارش شده فقط كاغذ دست گرفتن و شعار هاي و عوام فريبانه دادن. در زماني كه منافع خودش به خطر مي افته ميشه حامي مردم.در زمان احمدي نژاد اين همه دزدي و گروني شد كجا بود؟
اقاي رسايي اگر خيلي به فكر مردم هستي، و اگر واقعا مومني ،خانه 140 متري را بفروش و يك خانه 50 متري بخر ودر آن زندگي كن و از باقيمانده پول خانه ايي براي مردم فقير (و يا جواني كه ميخواهد ازدواج كند )تهيه كن.وقتي ادعا مي كني كه 140 خانه براي شما ناچيز است معلومه كه فقط جهت سوء استفاده و سياسي بازي شعار ميدي
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۴
مرفه بی درد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶
راس میگی بورس نیوز؟ 6000 متر؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷
راس میگی بورس نیوز؟ 6000 متر؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۶
خدایا مستضعفین هم خونه ای مثل خونه ی آقا وزیر میخوان خودت براشون بساز
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۷
اقای رسایی به جای اینکه هر روز توی مجلس شعار مرگ بر امریکا سر بدی از تعداد سفرهاتون به امریکا کم کنید
ناشناس
جمعه ۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۱
نمیشه برادر چه انتظاراتی دارین شما !!!
ناشناس
GERMANY
شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۴
واقعا خونه رسایی 140 متره این پولو از کجا اورده کی خریده متری چند خریده پولشو از کجا اورده چند نفر از کارمندای دولت بعد 20 سال کار خونشون 140 متره
منتظر آقا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹
باسلام
من از حضرت آقا خامنه ای درخواست دارم بخدا ما جزو جامعه ایرانیم فقط بی پولیم وگرنه تو انقلاب بودیم تو هشت سال دفاع مقدس بودیم تو صحنه هم بودیم فقط نخواستیم مال کسی داخل مالامان شود آقا بحرف این مردم ضعیفت گوشدادی بارها هم به وزارت مسکن فرمودید بفکر این مردم باشند ومیلیونها نفر چشم انتظار این مسکن ها هستند ولی انگار پوستشون کلفت شده وجواب جنابعالی را با مزخرف خواندن طرح مسکن مهر میدهند آقا برای احقاق حقما دستوری مجدد صادر فرمائید اینها به حرف احدی گوش نداده ونمیدهند ولی از شما کمی حرف شنوی دارند
به همین وقت که اذان ظهر محرم است قسمت میدیم کمک مان فرمائید دست ما از همه چی خالیست
به حسین (ع) و به آقامون عباس بدادمان برسید