بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۸
کد خبر : ۱۵۵۴۸۶
امیر حمیدنژاد در خصوص نامه چهار وزیر دولت یازدهم به رئیس جمهور در خصوص اوضاع اقتصادی و بورس کشور گفت: این که اقتصاد کشور دچار رکود است و اثر آن در بورس اوراق بهادار به عنوان نبض اقتصاد دیده می شود موضوعی روشن است و بهتر بود در این نامه راه حل هایی توسط این چهار وزیر برای خروج از رکود و حل مشکلات بورس عنوان می شود.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: از ابتدای روی کار آمدن دولت یازدهم تاکنون، قوه مجریه تنها به فکر تحقق شعار کنترل تورم خود به هر قیمتی بوده است و کسانی که با الفبای علم اقتصاد سروکار دارند می دانند کنترل تورم بدون برنامه در کشور مساوی با رکود سنگین در اقتصاد است.

وی ادامه داد: شرایط بورس برگرفته از وضعیت اقتصادی است و هر گاه اقتصاد یک کشور رونق داشته باشد بدین مفهوم است که بنگاههای تولیدی در وضعیت خوب و سودآوری قرار دارند و سودآوری شرکتها نیز موجب رونق بازار سرمایه می شود.

این کارشناس بازار سرمایه در خصوص تاثیر رسیدن به توافق و رفع تحریم ها بر اقتصاد و بورس گفت: نکته کلیدی در این خصوص اینست که نباید فکر کنیم که توافق هسته‌ای کلید حل همه مشکلاتی است که اقتصاد و بورس به آن نیاز دارد؛ و بهتر است دولتمردان به دنبال دلایل بوجود آمدن رکود اقتصادی در کشور باشند تا نوشتن نامه و ابراز دل نگرانی از رکود.

وی تصریح کرد: بنظر می رسد برای حل مشکلات اقتصاد و بازار سرمایه دولت باید دست از قیمتگذاری برای صنایع بردارد؛ چرا که سنگ اندازی پیش پای صنایع و شرکتهای تولیدی هیچ دستآوردی برای اقتصاد ندارد.

این کارشناس بازار سرمایه در خصوص نرخ سود بانکی نیز گفت: نرخ بالای سود بانکی، افزایش نرخ تسهیلات ارائه شده به بنگاهها را در پی دارد و این موضوع موجب بالا رفتن هزینه تامین مواد اولیه و قیمت نهایی محصولات شرکتها می شود.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶
باسلام
یک راه حل خوب برای ایجاد رونق در صنعت اعطای مجوز صادرات برنامه ریزی شده است تا ضمن تامین نقدینگی شرکتها تورم هم افزایش نیابد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۵
اقای روحانی توان ندارد شرکت پارس الکتریک را راه اندازی کند

"پارس الکتریک لانه کبوتر شده "این جمله تبلیغاتی رئیس جمهور بود

شما انتظار حرکت بورس و اقتصاد کشور را داری