بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۱
قیمت تیرآهن از 2400 تومان به 1300 تومان رسیده است اما قیمت شکر که با قوت مردم سروکار دارد از 1800 تومان به 2400 تومان رسید. چرا ؟ مگر قیمت جهانی شکر بیش از 50 درصد کاهش نیافته است ؟ چرا عوارض واردات شکر طی دوسال گذشته از 9 درصد به 35 درصد رسیده است اما عوارض واردات آهن آلات بی تغییر مانده است ؟
کد خبر : ۱۵۵۵۰۶

آقای نوبخت در اظهار نظری عجیب نامه چهار وزیر را معطوف به بازار سرمایه دانست و گفتند این نامه به کلیت اقتصاد ایران مربوط نیست و تنها به بازار سرمایه معطوف می باشد و چهار وزیر امضا کننده نیز به دلیل این که در بورس سرمایه گذاری کرده اند پای این نامه را امضاء نموده اند !!!

به بیان دیگر اقتصاد ایران خیلی خوب و شکوفاست و تنها بورس است که مشکل دارد!

باید خدمت آقای نوبخت عرض کنم بازار سرمایه تعریف ساده ای دارد. بهترین شرکتها از صنایع مختلف کشور وارد بورس می شوند، یعنی شرکت های تولیدی، خدماتی، پیمانکاری و مالی اگر بتوانند خوب عمل کنند و به مدارج بالایی برسند می توانند مجوز حضور در بورس را دریافت کنند و اصطلاحاً در بورس پذیرفته خواهند شد.

آقای نوبخت بعید می دانم شما ندانید که بورس به تنهایی و بدون شرکتهای پذیرفته شده، هیچ نیست به قول آقای رییس سابق باید بگوییم بورس علت نیست معلول است!

وقتی شما نرخ خوراک پتروشیمی ها را بالاتر از زمانی تعیین کرده اید که نفت 100 دلار بود نتیجه آن می شود که سود واحدهای پتروشیمی افت خواهد کرد و این افت زمانی تندتر شد که نفت به 40 دلار رسید و شما بر دریافت نرخ خوراک گاز قبلی پافشاری کردید.

وقتی شما حق بهره برداری از معادن را افزایش دادید در حالی که قیمت های جهانی محصولات پایه در سراشیبی نزول افتاده بود و قیمت ها به نصف آنچه در 2 سال پیش بود رسید، آن زمان است که گروه معادن و استخراج کانه های فلزی دچار مشکل شدند.

شما فرمول محاسبه خوراک پالایشگاه ها را تغییر دادید و سودهای بالای هزار میلیارد تومان این صنعت به زیان تبدیل شد ! بگذریم که هنوز تکلیفشان روشن نیست و ابهام در قیمت گذاری نرخ خوراک دارند. وقتی با وجود رکود داخلی عوارض صادرات وضع گردید وبه قولی خود تحریمی را انجام دادید آن زمان بود که شرکتهایی که صادر کننده بودند در کنار مشکلات ناشی از انتقال وجوه حاصل از صادرات و مشکلات ناشی از حمل کالاها به دلیل تحریم ها با هزینه تازه به نام عوارض صادرات درگیر شدند.

زمانی که تعرفه واردات مواد غذایی را بالا بردید حتماً به آن فکر می کردید که مواد غذایی باید گرانتر به دست مردم برسد اما آهن آلات بهتر است تعرفه واردات نداشته باشندتا صنعت فولاد که چشم انداز خودکفایی برای آن ترسیم کرده اید به هدف نرسد. قیمت تیرآهن از 2400 تومان به 1300 تومان رسیده است اما قیمت شکر که با قوت مردم سروکار دارد از 1800 تومان به 2400 تومان رسید. چرا ؟ مگر قیمت جهانی شکر بیش از 50 درصد کاهش نیافته است ؟ چرا عوارض واردات شکر طی دوسال گذشته از 9 درصد به 35 درصد رسیده است اما عوارض واردات آهن آلات بی تغییر مانده است ؟! قیمت شیر در سال دو بار و بیشتر گران می شود در حالیکه قیمت خوراک دام در دنیا کاهش یافته است.

زمانی که خودرو سازهای داخلی در هزینه های تولید مانده اند و بدهکاری بانکی بیش از 10 هزار میلیارد تومان دارند و زیان انباشته این صنعت بالغ بر 4 هزار میلیارد تومان شده است چرا عوارض واردات خودرو نصف شد ؟ آیا الآن زمان اصلاح این تعرفه بود ؟ در زمان تحریم ها و در زمانی که خودروسازها امکان ارایه محصول به روز و مورد استقبال مصرف کننده را ندارند ؟

صنعت مسکن کشور دچار رکود است و آمار گواه برکاهش میزان خرید و فروش در این بازار می باشد. پروانه های صادر شده در سال جاری ، 4 برابر کمتر از 2 سال قبل است. کارخانه های مرتبط با صنعت ساختمان همانند کاشی سازها و سیمانی ها در معرض تعطیلی کامل کارخانه و افت تولید قرار گرفته اند.

صنعت بانکداری مجبور است سودی را به سپرده گذاران پرداخت کندکه وجود ندارد. بانک پول را از سپرده گذار می گیرد و در اختیار سرمایه گذار قرار می دهد تا در کاری سرمایه گذاری کند و بعد از کسر حق الوکاله بانک سهم سپرده گذار را پرداخت می کند. اگر شما نگاهی به صنایع و بازارهای اقتصادی ایران بیندازید متوجه خواهید شد که در دو سال گذشته هیچ صنعتی بازده برابر با سود بانکی را نداشته است. شما جواب بدهید ؛ وقتی بهترین کار اقتصادی در کشور سپرده گذاری در بانکها بوده است، بانکها از کجا سود آورده اند؟ آنها پول مردم را در کجا سرمایه گذاری کرده اند ؟ ترازنامه و صورت های مالی بانکها جواب این سوال ها را می دهد. سود عملیاتی بانکها منفی بود ! شما هم دیدید ؟

ترازنامه بانکها از محل درآمدهای غیرعملیاتی که بیشتر مربوط به فروش یک دارایی است مثبت شده بود.

آقای نوبخت بورس یعنی دماسنج اقتصاد . بورس آینه تمام نمای آنچه است که در اقتصاد کشور در حال رخ دادن است. بورس به تنهایی چیزی نیست و زمانی مفهوم پیدا می کند و ارزشمند می شود که بهترین شرکت های یک کشور را وارد آن می کنیم. وقتی بورس منفی است یعنی شرایط بهترین های اقتصادکشور منفی است.

کلام آخر قبل از آن که دیر شود باید کاری کرد.


معتضدی کارشناس ارشد بازار سرمایه 
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۸
اقای نوبخت

بورس 5% اقتصاد نیست

سرمایه گزاران بورس 8 میلیون نفر هستند که با خانواده شان تعداد هنگفت و اکثریت بزرگی از ایرانیان را شامل میشود

حداقل 20% مردم کشور با بورس سر و کار دارند

شما در انتخابات آتی متوجه میشوید که اجحاف در حق سهامداران بورس کلید نابودی محبوبیت خودتان و حزب و دولتتان است.

اکنون که نیمی از عمر دولت شما گذشته برای جبران این اشتباه بسیار دیر شده

خواهید دید
خواهید دید

انشاا... مجلس ,پر شود از نمایندگان با جراتی که حداقل هر ماه یکی از وزرای مخالف بورس و در نهایت رئیس جمهور مخالف بورس را استیضاح کند
ناشناس
شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴
همه اینها هیچ کاره هستن. به خدا تنها راه نجات بورس خود سهامدارا هستند و بس.
اگر همگی با هم باشند و همبستگی داشته باشند با نفروختن سهام همه مشکلات را حل میکنند.
اینجوری دست دلالان بی... و واسطه ها و نوسان گیران هم بسته خواهد شد.
به خدا قسم بعضی وقتا یه نفر با عرضه فقط یک سهم 100 تومانی آن سهم را به قهقرا میبره. اون هم بخاطر ترس ما سهامدارا و جوگیر شدنمون
ناشناس
شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳
اقا اینها برای کتاب های درسی هم بازار سیاه درست کردن. دانش اموز باید کتاب درسی ش رو با چند برابر قیمت تهیه کنه. بعد این سخنگو میاد میگه دولت ما ضد دلال بازی و سفته بازی تو بورسه . اخه بدتر از این دو رنگی و ریا
مهدی
يکشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۱
ههههه.اینا همش دعوای زرگریه ،همشون یکی هستن دلسوز نداریم. و باز هم ترفند جدید برای رای دادن!!!
matin
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۱
دیگر همه اظهارات دروغ و واهی اقای نوبخت را میشناسند. مردم را ........فرض میکند و فکر میکند با بچه سرو کار دارد والله بچه هم متوجه بی اساس بودن صحبتهاش میشه.
افشین
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۲:۲۱
همشون میدونند بورس چیه از جمله همین اقا ولی چون درستیو صداقتو ورونق اقتصادو فدای منافع شخصی و سازمانی میکنند این شده که هست..تو انتخابات بعد همو میبینیم.
رمضان سیفایی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۳:۳۶
به نظرت اینهمه سخنرانی کردی خودش نمیدونه ؟ به نظرت بابا اینا برای مردم کارررررررررررررررررررر می کنن ؟ برای یک عده خاص دارن کار مکنن!!!
شایان
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۳
این اقا وزنگنه جا پای احمدب نزاد می زارن اونم از این حرفها وامارها زیاد می داد اخرشهم معلوم شد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۶
ول کنید اقا مملکت بجه بازی
ایینستین
شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۸
واقعا هم بچه بازی
شهلا
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۴
به مردم دروغ نگویید . همه از اوضاع اقتصادی باخبرند . حتی بیشتر از مسئولین
ناشناس
شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۳
دروغ؟!! دولت روحانی و دروغ؟!!! هرگز!

الان که %3+ رشد اقتصادی داریم! تولید،کسب و کار همه چیز زیر سایه آزادسازی سود بانکی و ول کردن نرخ همه چیز گل و بلبل است.
دروغ فقط مال احمدی نژاد بود که رفت.
حامد
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۶
متاسفانه خودشون رو زدن به نفهمي وگرنه پر واضح است كه وضعيت اقتصادي فقط بواسطه غرض ورزي دولت در ركود شديد است.
رحیم
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۹
با درود و ارزوی بهترین ها برای همگی شما من قبلا کم و بیش در این موارد ایمیل خدمت شما عزیزان فرستاده ام و با تمام نظرات این کارشناس عزیز موافقم با تشکر و تقدیم احترامات.
محسن
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۰
بعید میدونم متوجه بشن اما خب متن نامه ساده نوشته شده شاید کسی بتونه درکش کنه. خدایا شکرت که توی این مملکت هستند آدمایی که میفهمن.
شهرام
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۱
بورس نیوز جیگر ذوب آهن داری یا فولاد یا فخاس رو کن نزن تو سر شکر خخخخخخخخخخخ
کریم
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۰
یک مقایسه قیمت بکنید بعد متوجه قیمت مواد خوراکی پوشاک لوزم خانگی میشوید و دورغ کنترل تورم فاش خواهد شد .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۲
آقای نوبخت مسئول توجیه و ماست مالی صحبتها و اشتباهات اعضاء هیئت دولت هستن و خودشون هم به چیزایی که میگن چندان اعتقادی ندارن ، جدی نگیرید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۳
وقت مردم ایران فقط این اواخر صرف تشییع جنازه و تسلیت گفتن شده.بگذریم.اما واقعا افسوس .
اکبری
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۵
قیمت جهانی شکر در یک ماهه اخیر بیش از 30 درصد افزایش داشته نکنه خودتم میخواهی قندی بخری
ناشناس
Germany
شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۸
احسنت به بورس نیوز
ناشناس
شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۸
ما همگی از بورس نیوز به عنوان تنها رسانه ای که واقعیات را منعکس می کند متشکریم
علی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۶
سلام-بعضی نظرات اینجانب چاپ نشده وحذف میشود.اززمان آمدن روحانی پانصدمیلیون ضررکرده ام.بابی تدبیری وحرکات اقصادکمونیستی اسلامی هدفی جزنابود سرمایه مانکردند.رکودهمه جاراگرفته است مالیات های صنوف رازیادکرده وتنهامیخواندرانت های دوجناح رانگه دارند.اگربرای مردم فکرمیکنند بیایندبورس راجهانی کنند.درآن صورت سرمایه گذاران خارجی کنترل بربورس راازدست دولت خارج وکنترل راغیررانتی خواهندکرد.من هم نمی روم درشرکت هایی سرمایه گذاری کنم که دولت بخواهدباسرمایه من بازی کند.این مقاله خوبی بود دست روی نقاط گذاشته بودکه دروغگویی مسئولان اقصادی راروشن کرد.دستتان دردنکند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۸
بخدا احمدی نژاد این مدیر رامیشناخت که خودش و جاشو منحل کرد
مردمي
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۰
با سلام وقتي همه جيز فداي انتخابات پيش رو ميشود تا مردم طرفداران دولت را راهي مجلس كنند تازه كاش اين پايان كار بود نه بعد از ان اين فنر فشرده را كه اسم ان را كنترل تورم گذاشته اند رها ميكنند و ميگويند رشد اقتصادي شروع شده و انوقت باز هم گراني و گرفتاري مردم و البته خداوند از سر مقصرين نگذرد كه به نظر بنده اقايان تركان زنگنه و نوبخت عامل گرفتاري و نابودي اقتصاد ايران هستند خدايا روزگار غريبيست . درود بر دكتر احمدي نژاد ياور سهامداران خرد بازار .
شهرام
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰
آخه یکی نیست بگه آقای دانشمند شرکت های بورسی درواقع آینه تمام نمای اقتصادوصنعت کشورهستن ازشماچنین حرفهائی بعیده یکی نیست بگه دوب آهن گل گهرسیرجان وامثالهم چی هستن اینا جزواقتصادوصنعت کشورمانیستن که همین گل گهر باموضوع طرح بهره مالکانه از1500تومان شده 190 تومان
سلام
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۴
دروغ گفتن هم مهارت می خواد .اون هم به مردمی که می فهمند
هادی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۶
سخنور بی تد بیر.فکر میکند هر چه میگوید درست است. شما باعث نابودی ما شدید .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۹
با سودهای بانکی روزشکار 20% و بالاتر آنهم در این رکود اقتصادی کسی به سمت تولید و بازار بورس نمیاد!!!!
از بانک بدون زحمت ماهانه 2% و سالانه 24% سود بدون استرس میکیره.
hamed
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۸
هرچی دلت میخواد مصاحبه کن و شعار بده و از وضعیت این روزای بازارهای مالی دلالی کن و جیبت رو پر کن ولی احتمال اینکه دولت تو و هم کیش هات اولین دولت 4 ساله لقب بگیرید خیلی زیاده پس عجله کن
کارشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۳
دولت پا در هوا .....شما اهل عمل نبودید از اول فقط وعده داده اید و تا حال هیچ وعده شما اجرایی نشده .دیگر مجالی باقی نمانده و پشتتان خالیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۵
برای خودمون متاسفم معاونت برنامه ریزی ریاست جمهوری این برداشت را از اقتصاد دارد . با این برداشت چگونه می خواهد برای رشد و شکوفایی کشور برنامه ریزی کند . خالا معلوم مبشه چرا در رکود هستیم و پیشرفت نمی کنیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۱
درود بر بورس نیوز . اقای نوبخت برای مملکتی اسلامی که شما معاونت برنامه ریزی ان هستید واقعا متاسفم شما و همه دولت خودتان را به خواب زده اید و کسی که خودش را به خواب زده نمیشه بیدار کرد . متاسفم برای خودم که گول حرف های روحانی را خوردم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۱
ایشون دقیقا نقش اقای الهام در دولت احمدی نژاد رو داره .


اون اقا کارش ماست مالی کردن دروغ های احمدی نژاد بود .


ایشون هم کارش ماست مالی کردن بدبختی هایی است که روحانی با تدبیر بر علیه مردم ایجاد کرد .
محمد
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶
سلام
واقعا اینها حقیقت است و بحث من و شما نیست اقتصاد و کشور و کارگزان و سرمایه گزاران و در یک کلام مردم مشکل دارند.
آقای دکتر ادیب حرف درستی می زد می گفت آقایان آمار می دهند تورم 15 درصد است این آمار 15 درصد مربوط به مواد غذایی است که مردم می خورند که هر سال داره گران و گرانتر میشه .اگر بخواند آمار تورم کل کشور را بدهند الان منفی است .مردم بیش از 80 درصد ثروتشان در اموال غیر منقول است یعنی همین خونه ها که الان خریدار ندارند و قیمتشان نصف شده
52 درصد کل ثروت کشور در همین خونه و آپارتمانهاست که تا 10 سال دیگه میشه نخاله ساختمانی و محیط زیست ما رو نابود میکنه و خودش یک معضل ه
ناشناس
پنجشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۲
عالی گفتی .
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰
هیچ فرقی بین روحانی و احمدی نژاد نیست !!!!




این ها همه یکی هستند .

و گناه روحانی بزرگتره !!

چون مردم از اول احمدی نژاد رو نمی خواستند ولی روحانی از اعتماد مردم بر علیه خودشون استفاده کرد .


و مردم رو به بورس کشوند تا همه رو بدبخت کنه .



جالبه ایشون فکر می کرد که ظریف هم جایزه نوبل رو می بره . !!!!

و به خیال خودشون با این کار بساط نمایش مردمی بودن رو 6 ماه دیگه هم قرار بود ادامه بدن .



ولی مسئولین جایزه نوبل بسیار افراد فهمیده ای هستند


و بر خلاف ما ملت ساده لوح !!!


از اول می دونستند که فرقی بین روحانی و ظریف با احمدی نژاد و منوچهر متکی نیست .

هر دو - دو روی یک سکه اند !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶
عزیزان طبق آخرین قول آقای روحانی و عقبه، قراره در حرکتی گاز عنبری و در مدت کمتر از 100 روز از رکود که هیچ، از بحران نیز عبور کنیم.
می گی نه ببین.
علی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲
سلام-همانطورکه دیگردوستان گفتند بورس تمام نمای اقتصاد جامعه رانشان میدهد.بی کفایتی مدیران ودادن حقوق های کلان به مدیران وکارمندان بی سواد تحمیلی ودزدی های چندهزارمیلیاردی هفتگی مدیران دوران قبل حتی مدیران کنونی رانیز جری کرده وراه سوء استفاده رابه آنهانشان داده است .سودندادن سال گذشته ازهمین جا قوت گرفت تابتوانند اختلاص های خودرا زیادترکنند.خدابدادهمه برسد.
سلام
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۹
زور بانکها از دولت بیشتره ؟حالا خوبه اکثر بانکها دولتی هستن. هی تورم ومیندازن گردن بانکهاچرا سود زیاد میدن.نمی تونین بدین مدیران بانکها مملکتو اداره کنن
حسن
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶
با شیب ملایم حقوق و اضافه میکنن با شیب تندقیمت هارووووووو
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۵
.



اصلا این چه کاریه که ما باید یک رئیس جمهور رو 8 سال بگذاریم . ؟؟؟



در یونان نخست وزیر سه ماه بعد عوض شد !!!


چرا ما باید از ترس امدن امثال جلیلی و احمدی نژاد بیایم و 4 سال دیگه روحانی رو تحمل کنیم ؟؟؟


به یک نفر دیگه رای بدین تا دیگه اینجوری با مردم بازی نکنه .
آقای روحانی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷
دلار شده 3500 به بالا کدام کنترل تورم روکود هم به مرور زمان سنگینتر و قدرت خرید هم هر روز کمتر و تا صفر برسد مردم اگر بنوانند شکم خود را سیر کنند ، بله همه قیمت دلار را میبیندد هر وقت دلار شد 2500 تومان بعد با مردم صحبت کنید دور بعد عمرا انتخاب نخواهبد شد .
ناشناس
پنجشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۵
چرا 2500 !!! باید برگرده به 1200 .
علی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۱
ظاهرا" این آقا اصلا" تو باغ نیست !!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲
تقصیر ز احمدی نژاد است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰
مسوولینی که به امریکا دل خوش کرده اند خوب برن تو امریکا زندگی کنند چرا در ایران مسوولیت دارن اما به نفع امریکا کار می کنند؟/؟/؟/؟؟
كيان
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱
آقاي نوبخت دستورالعمل جديد بانكها ازجمله بانك ملت درخصوص سپرده گذاري با سود 24% چيه؟
و وقتي به بانك مراجعه ميكنيم، ميگن كه فعلا مشخص نيست!!!
چه كساني با اينچنين اخباري، قصد ضربه زدن به بورس را دارند؟
بانكها از كجا سود ميارن كه به سپرده گذاران ميدهند؟ نكنه سرمايه گذاري در كشورهاي ديگه؟ براي همينم قيمت ارزهاي غير دلار آمريكا و يورو افزايشي شده؟
شماها تا كي ميخواهيد با دروغگويي و تحميق مردم، خودتان را بالا نگه داريد؟
البته ما مردم هم مقصريم كه اينگونه خام شماها شده و باز هم فريب ميخوريم و همچنان ساكتيم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶
بورس نیوز جان؛ بعد از مدتها از خواندن مطلب کارشناسی شده و عالی و انتخاب صحیح ات لذت بردم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱
توتمام صحبتهاش بی تدبیری و ناامیدی موج میزنه . هنوز نفهمیده که بابا مردم خودشون الان با یک حساب سرانگشتی میفهمند که تو درونت مایه چی داری ؟
محمد
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۸
این وزیرها اینقدر بین خودشان اختلاف شدید دارند که اگر بودجه دستی هم بهشون بدند نمیتونند برای بورس کاری کنند
محمدرضا
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۹
باسلام گرانی در این دولت بیشتر ولی بی صداتر از تمامی دولتها می باشد مشکل اقتصاد وبورس زنگنه می باشد اگر هر دولتی که تن به خواسته های غرب می داد هم می توانست روابط خارجی بهتری داشته باشد وروحانی شق القمر انجام نداده است از همه دوستان می خواهم که با شرکت در انتخابات مجلس ورای دادن خود وخانواده شان به نمایندگان مخالف این دولت انتقام زیانهای کمر شکنمان را شاید بتوانیم بگیریم
hnr
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰
ما الان تورم منفی داریم اونوقت این سردمداران ربا خوار دارند سود بانکی می دهند و حرف از تورم زیر 10 درصد می زنند. اینا رو باید یه چرخ بدی دستشون با قالی بفروشند.
hnr
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۲
100 درصد محمد رضا جان . چون اینا بدتر از مموتی خوارند
داود
Germany
شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۲
بورس نیوز چراخالی میبندی کجا قیمت تیرآن شده 1300 تومان اگرداری به ماهم بده این دروغ ها بس است دیگر
سبزواری
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۵
بازار بورس در هر کشوری از نظر اقتصادی بسیار مهم هستند سرمایه گذار برای فردا واینده ورشد قیمت سهم سهام شرکت نساجی والیاف وپلی اکریل راخریداری کرده است متاسفانه سالها در این شرکت حق سهامدار خوب در نظر گرفته نشده است 30 سال می گذرد وهنوز به این سهم وحقوق سهامدار توجه نشده وهر بار که خواستند توجه کنند کاری پیش امد که نشد واز ان پس هر ساله با بی تفاوتی ......
hnr
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۸
دولت نان فقیر ببرها.داروغه های ناتینگهام
امید
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۴
پدرخوانده های اقتصاد ایران

نوبخت

زنگنه

ترکان
داوود
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۹
ای کاش اینا رو میبردن تو کشورای مثل چین تا یادشون بدن اقتصاد یعنی چه
خدایا به کی شکایت کنیم
ناشناس
Oman
شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۴
واقعا مملكت داري كار هر كس نيست .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۶
اقتصاد ایران شبیه قورباغه ای که آب پزشده ودلش می خواهد ازاین وضعیت نجات پیدا کند ولی خودش نمی داند فلج شده ودیگر نمی توان کاری کرد هست تحریم ها و سوءمدیریت کار خودش را کرد به سمت فروپاشی اقتصادی
اجتماعی و اخلاقی می رویم
جواد
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۲
به خداوندی خدا قسم این دولت چهره واقعیش از همه دولتها بدتر هست . ولی ای داد که باتلاق نرمی مردم را فرو برده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۴
كجا و كي سواره از پياده خبر داشته ؟؟؟؟؟
شاهین
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۴
چرااااااااااااا دروغ گفت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟


منظورم اوووووووووووووون آقاهه است که منو دعوت کرد سهام بخرم..

من پولامو میخوام...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۹
برای خو دم متاسفم که دراین دوره واین حکومتیان نابالغ وناشایست زندگی میکنم .درمقابل خانواده وفرزندانم همیشه شرمنده ام . فقط دروغ وسرمردم شیره مالیدن .والله /والله/والله هرچه میگذرد خرید مایحتاج خانواده ام تحلیل میرود .تا کی وتاکجادروغ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۶
این چه مقایسه ای است که شما کرده اید . قوت مردم نان است که هی گران می شود نه شکرکه شرکتها ی قندی با افزایش هزینه ها هی زیان اعلام میکنند و سرمایه ما به یک چهارم کاهش یافته و البته ما در حال رکود و کاهش قدرت خرید نیز هستیم . به نطر شما اگر قیت اهن 10 برابر شود کسی خریدار ان می شود ؟
کریم
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۹
آقای نوبخت خودت فهمیدی چی گفتی ؟؟
از شما بعید بود ، دکتر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۳
استیضاح حق اینهاست. نصف بیشتر پولم در بورس رفته است. فقط مسئولی که طرفدار بورس است باید بیاید
علی
Germany
يکشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۹
درجایی خواندم برای رفتن به کوه ملزوماتی لازم است و با کت و شلوار و کفش پاشنه بلند نمیشود کوه رفت!! با وزیر ۱۰۰۰ میلیاردی فعال در ۳۰ و چند حوزه اقتصادی! و سخنگویی فقط تکذیب میکند! و وزیر نفتی که میگوید اگر قیمت نفت نصف (در زمان افاضه وی قیمت نفت ۴۷ دلار بود) هم بشود ایران ضرر نخواهد کرد! و وزیر مسکنی که به مسکن مهر بمثابه طرح دشمن کشور نگاه میکند و با آن پدر کشتگی دارد! و افزایش نقدینگی دو برابری در طی ۲ سال و نیز با افزایش دو برابری هزینه جاری! و از همه بدتر با رئیسی که فقط منتظر لطف غربیهاست و گشایش و رونق اقتصاد را در تعامل با آنها می‌بیند! نمیتوان به مقابله با رکود رفت!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۳
در هیچ جا نوشته نشده که رییس جمهور 8 ساله باشد و مهمتر انتخاب نمایندگان مجلسه که قبل از ریاست جمهوری است.
اکبر
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۲
در این دولت اصلا گرانی نداریم. مخصوصا گرانی شب عید نداریم. بلکه گرانی ها بصورت شیب ملایم و با فاصله های زمانی متفاوت و تعداد دفعات مختلف در طی سال داریم که به مردم تحمیل می شوند. کجا؟ قبوض مصرفی مردم ازجمله آب و برق و گاز. نان و شیر و لبنیات. روغن و . . .