بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱
کد خبر : ۱۵۵۵۱۳

رئیس هئیت مدیره اتحادیه سراسری مسکن کارکنان دولت با اشاره به اینکه مسکن اجتماعی به تعاونی‌ها واگذار شده است گفت:مسکن اجتماعی برای اقشار ضعیف، کم‌درآمد، جوانان در شرف ازدواج و زوج‌های تازه ازدواج کرده در نظر گرفته شده است.

علی خواجوی بجستانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،درباره آخرین اقدامات دولت در مسکن اجتماعی گفت: طرح مسکن اجتماعی توسط بخش تعاون را به وزیر پیشنهاد دادیم. این طرح مورد استقبال وزارت کار و راه قرار گرفت و دستور واگذاری آن از سوی وزیر داده شده است و در حال حاضر منتظر ابلاغ آیین نامه اجرای مسکن اجتماعی توسط بخش تعاون هستیم.

رئیس هئیت مدیره اتحادیه سراسری مسکن کارکنان دولت با بیان اینکه در حال حاضر تعاونی ها 33 درصد بخش مسکن کشور را بر عهده دارند افزود:بعد از توافق هسته ای ما به دنبال انجام کار تعاونی ها هستیم. ما امیدواریم در صورت عملیاتی شدن سند توسعه تعاون، بخش تعاون به 50 درصد برسد.

بجستانی گفت: موضوع واگذاری 50 درصد ساخت مسکن توسط بخش تعاونی تاکنون محقق نشده است. مسکن باید به بخش تعاون بر گردد چون تعاونی‌ها کارنامه پرباری در ساخت و ساز دارند و پروژه ها و شهرک‌های زیادی را ساخته‌اند. تعدادی زیادی از مردم که اکنون صاحب خانه هستند توسط تعاونی ها خانه دار شده‌اند. بر اساس سند چشم انداز توسعه، نیز بخش تعاون باید 50 درصد مسکن کشور را تأمین کند که نیازمند حمایت دولت است.

رئیس هئیت مدیره اتحادیه سراسری مسکن کارکنان دولت اظهار داشت: مسکن اجتماعی برای اقشار ضعیف، کم‌درآمد، زوج‌های در شرف ازدواج و زوج‌های تازه ازدواج کرده در نظر گرفته شده است.  کسی که بر اساس قانون کار  حداقل  درآمد دارد چگونه می‌تواند وارد بازار خرید مسکن شود. بنابراین باید برای این افراد مسکن اجتماعی را با اعتبارات کم بهره اجرا کرد.

 وی با بیان اینکه افراد باید به وزارت راه و شهرسازی مراجعه کنند افزود: در راستای مسکن اجتماعی و حمایتی برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته و منتظر گشایشی از محل هدفمندی هستیم. تاکنون 32 هزار مسکن برای معلولان نیز تأمین شده که این موضوع ادامه خواهد یافت.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
ROMANIA
چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۱
ای کاش ادار ه تعاون یا یک نهادی مستقیم بر کار وپول گرفتن وخرج کردن تعاونیها نززززارت میکرد متاسفانه همیشه خون انسان بی پول را می مکند امیدوارم این مطلب به گوش ریس جمهور برسد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۳
آقایان میخواهند غوزبالاغوزدرست کنند.اول مسکن مهر راتکمیل کنیدبعداء...