بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۷
طي معاملات امروز رقم خورد:

معامله در دقيقه 90

در معاملات امروز بازار برق بورس انرژی، کاهش حجم عرضه نیروگاه ها در سررسیدهای مهر ماه منجر به افزایش اندکی در قیمت ها شد.
کد خبر : ۱۵۵۵۱۹
نویسنده :
مبین سرمایه
گزارش بازار:

به گزارش بورس نیوز به نقل از گروه خبر و تحلیل بازار برق کارگزاری مبین سرمایه در معاملات امروز چهارشنبه 94.07.15 در بازار برق بورس انرژی 4,759 مگاوات برق به ارزش 32 میلیارد و 594 میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت که نسبت به روز معاملاتی گذشته، افزایش 54 درصدی را نشان می‌دهد.

میانگین وزنی قیمت (میانگین وزنی کل معاملات روزانه نماد‌های معامله شده در بازار برق بورس انرژی) در ادامه نوسانات ناپایدار خود در روزهای اخیر در معاملات امروز کاهش 2 درصدی را به ثبت رساند.

معامله در دقيقه 90

نمودار میانگین وزنی قیمت:

معامله در دقيقه 90
معامله در دقيقه 90

همانطور که در نمودار میانگین وزنی قیمت مشخص است قیمت نتوانسته صعود روز گذشته خود را حفظ کند و موفق به عبور از 350,000 ريال نشده و دوباره با نزول مواجه شده است؛ البته روند نزولی امروز با افزایش حجم و ارزش معاملات همراه بوده که قابل توجه بوده و احتمال تداوم روند را تقویت می­کند.

در معاملات امروز بازار برق بورس انرژی، کاهش حجم عرضه نیروگاه ­ها در سررسیدهای مهر ماه منجر به افزایش اندکی در قیمت­ها شد همین امر در سررسیدهای منتهی به هفته اول آبان ماه نیز مشاهده شد و افزایش 10,000 ريالی در برخی از سررسیدها به ثبت رسید؛ اما در سررسیدهای هفته دوم آبان با توجه به حجم بالای عرضه و رقابت از سوی نیروگاه­ها، قیمت­ها با کاهش مواجه شد. با توجه به فضای حاکم بر بازار اغلب خریداران معاملات خود را به دقایق پایانی بازار موکول می­کنند که این امر کار را برای بازیگران بازار تا حدی مشکل کرده است.

آمار معاملات امروز به تفکیک نماد‌های معاملاتی:

معامله در دقيقه 90
معامله در دقيقه 90
معامله در دقيقه 90

بررسی روند نماد 1394.07.24 :

نمودار زیر روند قیمت در نماد بارپایه 1394.07.24 را نشان می‌دهد. همانطور که مشخص است قیمت در ابتدای دوره روندی نزولی داشته اما در اواسط دوره با تغییر روند، شیب صعودی به خود گرفته و در حال حاضر در محدوده 360,000 ريال قرار گرفته است.

روند سال گذشته این نماد همانطور که در تصویر مشخص است در ابتدای دوره روندی نزولی بوده که در انتهای دوره در محدوده 440,000 ريال به ثبات رسیده است.

در این نماد تا به امروز 2,683 مگاوات برق مورد معامله قرار گرفته است که بیشترین حجم معاملات مربوط به معاملات 1394.07.05 با 904 مگاوات می‌باشد.

معامله در دقيقه 90

روند نماد 1393.07.24 (روند قیمتی نماد فوق در سال گذشته) :

معامله در دقيقه 90

استفاده از مطالب بدون ذکر منبع مجاز نمی‌باشد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر