بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۴
کد خبر : ۱۵۵۵۲۷

یک نماینده پیشین مجلس معتقد است که نامه چهار وزیر به رئیس جمهور و رسیدگی به اوضاع اقتصادی کشور می تواند از اولویت های مجلس باشد.

محمد کرمی راد در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)، درباره اولویت‌های این روزهای مجلس اظهار کرد: وقتی چهار وزیر به رئیس جمهور درباره اوضاع اقتصادی نامه می نویسند یعنی این از مسائل مهم کشور است و نمایندگان باید روی این موضوع دقت کافی داشته باشند و آن را در اولویت فعالیت‌های خود قرار دهند.

وی همچنین به بررسی برجام اشاره کرد و گفت:‌ با توجه به اینکه برجام در کنگره آمریکا هم دنبال می‌شود قاعدتا نمایندگان مجلس باید به آن بپردازند و طبق نظر مقام معظم رهبری انسجامی بین مجلس و شورای عالی امنیت ملی در این زمینه به وجود بیاید تا تصمیم مناسبی که به نفع کشور است گرفته شود.

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: درباره برجام نقطه نظرات مختلفی در موافقت و مخالفت بیان شده که طبیعی است . اختلاف سلیقه باعث پیدا کردن نقاط ضعف می‌شود و اگر جدی هم هست باید از آن به بهترین شکل استفاده کرد اما پرداختن به مسائل حاشیه ای به صلاح نیست.

وی اضافه کرد: مثلا در شرایط فعلی مطرح کردن بحث استیضاح وزیر امور خارجه اصلا مناسب نیست چون آقای ظریف و تیمش در شکل گیری برجام نقش داشته اند و طبق فرموده رهبری فرزندان این نظام هستند. از طرفی حضرت آقا امسال را سال همدلی و همزبانی نامگذاری کرده اند. باید بدانیم این پیام برای یک مقطع خاص نیست و همه مسئولان از عالی ترین تا پایین ترین رتبه باید آن را آویزه گوش قرار دهند.

کرمی راد با بیان اینکه نباید در مجلس موضوعاتی را مطرح کرد که باعث خوشحالی و سوء استفاده دشمن شود،‌ افزود:‌آنچه بر مبنای مصالح کلان نظام است باید مورد توجه نمایندگان قرار گیرد. تصور نمی کنم نمایندگان بخواهند فضا را دو قطبی کنند اما عده ای به دنبال این مسأله هستند. نمایندگان باید متوجه باشند که در مسائلی که خواست حریف است وارد نشوند مثل همین دوقطبی شدن فضا چون آنچه به مصلحت نظام است اولویتش بالاتر از جناح بندی هاست.

وی در ادامه یادآور شد: باید توجه کنیم که در طول 12 سال مذاکرات استکبار و در راس آن آمریکا با فشارهای خود باعث ارائه گزارش های واهی علیه ایران شدند و ما باید حواسمان جمع باشد که وارد فضایی که دشمن می خواهد ایجاد کند نشویم و نمایندگان هم به این مسأله توجه کنند چون امروز به قول رهبر معظم انقلاب در گذر از پیچ تاریخی مهمی هستیم.

این نماینده دوره هشتم مجلس شورای اسلامی در پایان درباره استیضاح وزیر راه بیان کرد‌: به هر حال نمایندگان از سوی موکلان خود مطالباتی را در حوزه های خود مطرح می‌کنند و نمی توان گفت که استیضاح وزیر اولویت داشته یا نه چون در هر صورت نمایندگان باید به فکر موکلانشان باشند، هر چند بهتر است که هیات دولت در شرایطی فعلی کمتر آسیب ببیند و امیدواریم آقای آخوندی هم پاسخ این اعتماد را بدهد و با برخی اصلاحات درروند کار خود فضا را بهتر از گذشته مدیریت کند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر