بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵
کد خبر : ۱۵۵۵۲۸

در هفته معاملاتی گذشته بورس تهران علی رغم انتشار برخی اخبار مثبت در حوزه اقتصادی به مسیر نزولی خود ادامه داد و میانگین زیان سهامداران خود را به 1.8 درصد رساند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، وخیم شدن اوضاع بورس تهران و ادامه رکود 18 ماهه این بازار در کنار وضعیت نامناسب صنایع بورسی موجب شد تا در هفته گذشته نامه‌ای از سوی 4 وزیر دولت که در شهریور ماه در خصوص وضعیت بازار سرمایه و تبدیل شدن رکود بورس به بحران نگاشته شده بود، افشا شود.

گرچه نگارش این نامه از سوی چهار وزیر اقتصاد، صنعت، دفاع و کار حواشی و ابهامات زیادی ایجاد کرد اما مهم ترین نکته در این میان واکنش نشان ندادن بورس به نامه‌ای بود که در آن نسبت به کاهش شدید ارزش بازار صنایع بورسی و تبدیل رکود بورس به بحران هشدار داده شد به طوری که این نامه نیز نتوانست تغییری در فضای بورس تهران ایجاد کند.

از دیگر اخباری که در هفته گذشته منتشر شد اما تاثیری در روند حرکتی بورس تهران نداشت، خبر کاهش 2 درصدی سود سپرده بانکی بود که با وجود تاثیر مثبت آن در بازار سرمایه نتوانست اندکی از روند منفی بورس بکاهد؛ گرچه جلسه شورای پول و اعتبار برای بررسی کاهش سود در روز سه شنبه لغو شد اما واکنش نداشتن بورس تهران به این خبر، تعمیق بی اعتمادی نسبت به تصمیمات اقتصادی را نشان می دهد.

علاوه بر این در هفته گذشته مشکلات متعدد صنعت خودروسازی و افزایش موجودی انبارها در برابر کاهش تقاضا موجب شد تا سهام شرکتهای این گروه افت قابل ملاحظه‌ای را تجربه کنند به طوری که سهام ایران خودرو از محدوده ی 200 تومان فاصله گرفت و به قیمت 176 تومان رسید؛ تشدید ریزش قیمت‌ها در این گروه و افزایش فشار فروش موجب تاثیر منفی در بازار سرمایه شد.

این اتفاقات در حالی رخ داد که اهالی تالار شیشه ای در انتظار انتشار گزارش 6 ماهه شرکتها در روزهای آینده هستند که با توجه به ادامه رکود در اقتصاد و همچنین وضعیت نامناسب شرکتها به نظر می رسد گزارش 6 ماهه شرکتها نیز همانند گزارشات 3 ماهه آنها چندان مطلوب نباشد.

با این حال در هفته معاملاتی گذشته تداوم ابهام در صنایع بورسی و رکود موجود در اقتصاد موجب شد تا بورس تهران معلق مانده و شاخص بورس با کاهش 109 واحدی و قرار گرفتن در کانال 61 هزار و 389 واحد، به خط مقاومت مهم 60 هزار نزدیک‌تر شود.از سوی دیگر بی رمقی و سردی سهامداران در تالار شیشه‌ای موجب شد تا ارزش معاملات بدون تغییر به 3 هزار و 23 میلیارد ریال برسد و حجم سهام معامله شده نیز با کاهش 9.5 درصدی تا سطح هزار و 724 میلیون سهم افت کند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۷
ما که فاتحه شو خواندیم شما نیز بخوانید.
amir
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۰
اون آقاهه که گفته بود اقتصادایران برترین اقتصاد دنیاست!!!!!!!!!!!!!بورس نیوز هم تیترش کرده بود!!!!!!!!!!!از برتر گذشته عزیزم...شیرتوشیره الانه...
اصفهانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۸
بورس بسیار بسیار خوب می شود اقتصاد هر کشور با بورس ارتباط دارد صنعت خوب فولاد صنعت نساجی صنعت .......