بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۵
کد خبر : ۱۵۵۵۸۶
رییس کمیسیون اصل 90 قانون اساسی گفت: برخی احکام مستثنیات منابع ملی از سوی افراد سوءاستفاده‌گر و متخلف مورد دست درازی قرار می‌گیرد به نحوی که متخلفان ده‌ها برابر مجوزهای دریافتی، زمین تصرف کرده و هیچ دستگاهی نیز پیگیر تخلفات و برخورد با متخلفان نیست.

علی پورمختار در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایسنا، گفت: هّم و غم کمیسیون این است که در تخلفات زمین‌خواری به ویژه تخلف زمین‌خواری در منطقه گردنه حیران و لواسانات کوچک و سایر زمین‌خواری‌های انجام شده، دستگاه های نظارتی و اجرایی به درستی به وظایف‌شان عمل کنند.

نماینده مردم همدان در مجلس با بیان اینکه کمیته ویژه مبارزه با زمین‌خواری کمیسیون در حال بررسی پرونده‌های زمین‌خواری است، گفت: برخی احکام مستثنیات منابع ملی از سوی افراد سوءاستفاده‌گر و متخلف مورد سوء استفاده قرار گرفته و ده‌ها برابرِ مجوزها، زمین‌ تصرف کرده و به کسی هم پاسخگو نیستند و از آن بدتر هیچ دستگاهی نیز پیگیر تخلفات و برخورد با متخلفان نیست.

وی افزود: متخلفان مجوز احداث واحدهای صنعتی، معدنی، تجاری، گردشگری یا حتی شهرک‌سازی را دریافت می‌کنند و به صورت غیرقانونی میزان تصرفات اراضی اطراف پروژه‌ها را به صورت تدریجی و مستمر افزایش می‌دهند. این مسئله نشان دهنده نظارت ضعیف دستگاه‌های مسئول است در صورتی که با اقدام به موقع آنان می‌توان از هر نوع تخلفی جلوگیری کرد.

رییس کمیسیون اصل 90 قانون اساسی، «گزارش‌های مردمی» را بخشی از منابع اطلاعاتی کمیسیون اصل 90 قانون اساسی اعلام کرد و افزود: در پی گزارش‌های مردمی که از اقصی نقاط کشور به کمیسیون می‌رسد به صورت نامحسوس در معاملات غیرقانونی و نامشروع در برخی بنگاه‌های املاک در مناطق مورد تخلف، حضور پیدا می‌کنیم و به صورت میدانی با متخلفان وارد معامله می‌شویم تا بتوانیم باند و شاخه‌های آنان را شناسایی و از طریق دستگاه‌های مسئول، دستگیر و مجازاتشان کنیم، به بیان روشن‌تر کمیسیون اصل 90 در خلاء حضور دستگاه‌های مسئول، مستندسازی می‌کنند.

پورمختار رسیدگی به پرونده تخلفات گسترده زمین‌خواری در گردنه حیران را همچنان در دستورکار کمیته ویژه زمین‌خواری کمیسیون متبوعش دانست و افزود: تیمی مشغول بررسی ابعاد تخلفات اتفاق افتاده در گردنه حیران است. بنده نیز از نزدیک به این منطقه سفر کردم تا گزارشات مختلفی که از دخالت اشخاص، اجرای سلیقه‌ای احکام و کلاهبرداری‌های انجام شده به دست‌مان رسیده بود را به صورت میدانی مورد ارزیابی قرار دهم.

نماینده مردم همدان در مجلس با رد نقش نمایندگان مجلس در شکل‌گیری تخلف زمین‌خواری در منطقه گردنه حیران، گفت: پس از علنی شدن تخلفات گردنه حیران دو نماینده اردبیل و آستانه اشرفیه به کمیسیون گزارش‌هایی ارائه کردند که در کنار بررسی گزارش‌های دستگاه‌های ناظر در حال بررسی صحت و سقم گزارش این دو همکار هستیم. انعکاس رسانه‌ای درگیری لفظی این دو نماینده به حدی نامناسب بود که گویا همه نمایندگان مجلس در تخلفات زمین‌خواری تاثیرگذار هستند
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
naser
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۰
پرونده زمین خواری حیران هم گره خورد به زمین خواری اراضی شهرری !!! ؟؟
ناشناس
GERMANY
شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۱
از این مجلس دیگه نفعی به مردم نخواهد رسید ملت بایستی فکر انتخابات بعدی باشند.
داود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۲
هیچ کاری نمیکنید نمیتوانید و اجازه چنین گستاخی هم به مقامات نظامی و مجلسی و آقازاده ها ندارید.الکی بخاطر انتخابات خودتونو مطرح نکنید.شما نه مردشین و نه دل و جگرشو دارین