بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۴
طرح اجرای برجام امروز از خان آخر هم گذشت تا پس از اعلام نظر شورای نگهبان نوبت به آغاز اجرای این طرح برسد. طرحی که گفته می شود قرار است از 27 مهر ماه سال جاری به عنوان روز توافق هسته ای و اجرای عملی این توافق، رسماً انجام گیرد.
کد خبر : ۱۵۵۷۵۱
نویسنده :
بابک آموخته
با اتمام ساعات معاملات روز سه شنبه 94.07.21 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 116 واحد افزایش به رقم 42552 واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 190 واحد افزایش عدد 136868 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 54 واحد افزایش به رقم 24065 واحد رسيد.

همچنین در این روز "رمپنا" با 29 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "رانفور" با 12 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 8 واحد افزایش به رقم 686 واحد رسید.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 1122 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 492 میلیارد ریال رسید.

طرح اجرای برجام امروز از خان آخر هم گذشت تا پس از اعلام نظر شورای نگهبان نوبت به آغاز اجرای این طرح برسد. طرحی که گفته می شود قرار است از 27 مهر ماه سال جاری به عنوان روز توافق هسته ای و اجرای عملی این توافق، رسماً انجام گیرد.

بر اساس گزارش بورس نیوز، در حالی طی روز جاری جزئیات برجام به تصویب مجلس شورای اسلامی با اکثریت آراء رسید که بازار سرمایه با اندکی تأخیر در دقایق پایانی ساعات معاملات امروز نسبت به این مهم واکنش نشان داد اما در همین دقایق پایانی نیز موجی از امید و خوش بینی در بین اهالی تالار قابل مشاهده بود، بنظر می رسد تعارف بین خریداران حقیقی و حقوقی اصلی ترین علت تأخیر در واکنش بورس به تصویب نهایی برجام از امروز به بعد نوبت به دولتمردان خصوصاً تیم اقتصادی دولت تدبیر و امید می رسد تا با تدبیری اساسی در جهت تحقق وعده های اقتصادی خود پس از اجرای برجام عمل نمایند.

اگر بخواهیم به گفته های مسئولین استناد کنیم باید گفت که از امروز به بعد باید در انتظار تغییر جهت لکوموتیو اقتصاد ایران به سمت رونق و بالندگی باشیم، دیگر سایه آن کاغذ پاره های پر تأثیر بر مملکت از سر کشور روز به روز کمرنگ تر می شود تا تحول اقتصادی در جامعه خودنمایی کند.

بر این اساس، امروز پس از توافق اولیه در وین که شیرینی کام مردم و سرمایه گذاران به علت مسایل و رکود اقتصادی شکل گرفته رنگ باخته بود مجدداً موجی از امیدواری در بین اهالی بازار سرمایه، صنایع، سرمایه گذاران و در کل مردم جامعه به وجود آمد. امیدی که تدابیر مسئولین باید روز به روز آن را بیشتر و شیرینی کام مردم را افزایش دهد. جا دارد در همین جا هم یک خسته نباشید جانانه به ظریف و تیم همراهش بگوییم که الحق والانصاف در تغییر جایگاه جهانی دیپلماسی کشورمان گل کاشتند.

اگرچه امروز یک سایت وابسته به جناح دلواپس و ساکت فسادهای مالی دولت گذشته در کانال تلگرامی خود، حرکت اخلاقی و پسندیده علی اکبر صالحی در عیادت از حسینیان نماینده مخالف تصویب برجام مجلس شورای اسلامی را پس از حواشی روز یک شنبه مجلس به "تلاش صالحی برای جبران بی اخلاقی در مجلس" تعبیر کرده بود اما باید بگوییم که آقای صالحی اگر این سایت خبری فراموش کرده اما ما به یاد داریم که این حرکت شما در جهت عمل به فرمایش مقام معظم رهبری در نام گذاری سال جاری به نام "دولت و ملت، همدلی و همزبانی" بوده است.

امروز نمایندگان واقعی مردم به آن چیزی رأی دادند که مردم به خاطر رسیدن به این هدف به دولت یازدهم رأی مثبت دادند.

حال به بازار سرمایه و اقتصاد باز می گردیم جایی که انتظار داریم اولین تبعات اجرای برجام در این بخش نمایان شود، امشب قرار است رییس جمهور با حضور در رسانه ملی پس از خبر شبکه اول سیما خبر از جزئیات بسته جدید اقتصادی دهد که قرار است اقتصاد را از رکود خارج و رونق را با افزایش میزان تقاضا به کشور باز گرداند.

امیدواریم در این بسته توجه ویژه ای به حمایت از بخش تولید و صنایع شده باشد.

در پایان با آرزوی تداوم روند مثبت شکل گرفته در پایان معاملات امروز بورس امیدواریم که از معاملات فردا خرسند آن باشیم که امروز رنگی دیگر است نه رنگ دیروز.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۵
با این حال تا دولت نخواهد بورس جز ضرر هیچ فایده‌ای ندارد.
دولت هم دست بکار شود و اقدامی بکند، حقوقی دمار از روزگار حقیقی بیچاره در می‌آورد.
همین امروز هم کلی ضرر دادم بخاطر نامردی برخی ...
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۷
دوستان فروشنده نباشید بیشتر شما در ضرر 60/70 درصدی هستین به امید خدا ضررتان جبران میشود وبعد 2 سال به سود می رسید خبرهای خوبی در راهه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۸
اگر یکسال هم بازار مثبت باشد باز هم ضرر یکسال گذشته جبران نخواهد شد. چون ضرر ها همیشه 4-5 درصد بوده. ولی اگر سودی باشد به یک درصد هم نخواهد رسید. چون بعضی نمیگذارند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۱
شاهنامه اخرش خوش است باید صبر کرد
ارمان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۱
شرکت سرمایگداری مسکن تهران بعد یک سال سود پرداخت نکرده زنگ میزنیم هر روز یه دروغی میگن نمیدونم با دروغ به کجا میخوان برسن!!!!! دوستان کسی اطلاع نداره؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۹
خان؟؟؟؟
یعنی شما ادبیات هم خوندی بعد نویسنده شدی!!
ناشناس
ROMANIA
سه‌شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۱
زندگی شیرین میشه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۲
میخواهید بقیه ی سهامهاتون را هم بفروشید به ما و برید

موقع توافق هسته ای هم که داشتید خالی میکردید و به ما مینداختید ، این جمله را میگفتید :
دیگر بعد از توافق نمیتوان سهام شرکت ها را در قیمت فعلی تصور کرد.
علی
ROMANIA
سه‌شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۳
من حقیقتا معذرت میخواهم ولی سایت ها و گروهها منتسب به دلواپسان بی حیایی را به اوج خود رسانده اند.این عمل دکتر صالحی را هم به نفع خود مصادره کرده اند.واقعا ادم میمونه چی بگه به اینها
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۷
سلام بزک نبین بهار میاد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۸
سلام. فکر میکنم اثرات خوشحالی بابت برجام باشه که "خوان" را "خان" نوشتی.ولی مهم نیست.نوزده میشی بورس نیوز جان
مرتضی اراک
-
سه‌شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۹
مطمئا باش تا شب عید اتفاق خاصی نمیافتد
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۱
26 مهر توافق اجرایی میشود
نارون
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۱
تا توافق اجرا نشه اعتمادی به بازار بورس نیست
بانوی ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۶
انشاالله که مبارک مردم باشد .و ان عده مغرضان را خداوند هدایت کند .اقایان کوچک زاده و رسایی هم بدانند این نردبانی که از ان بالا رفته بودند به حول وقوه الهی پایه هایش را موریانه خورد. از حالا به بعد باید نان بازویشان را بخورند و کمتر به امنای مردم بی حرمتی بکنند
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۱
اگر حقوقی ها که دست دلواپسان هست بگذارند.
بهرام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۱
l ممنونيم بورس نيوز - تنها سايت بورسي حامي سهامدار. و ...
امير شريفيان
ROMANIA
چهارشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰
دوستان توكافولاد با نماد وتوكا را زير نظر داشته باشيد
سهم در كوتاه مدت تا دويست و پنجاه تومان خواهد رفت