بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶
کد خبر : ۱۵۵۸۷۲
نماینده مردم تربت جام در مجلس از واگذاری موسسه میزان به موسسه عسکریه انتقاد کرد و گفت: بهتر است بانک صادرات سرپرستی موسسه میزان را بر عهده گیرد و دیون مردم نیز پرداخت کند.

غلامرضا اسدالهی در گفت ‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص آخرین وضعیت پرونده پدیده شاندیز و موسسه میزان، گفت: مدتی است که این دو معضل در استان خراسان مطرح شده و آسیب های بسیاری به مردم و دورنمای اقتصادی استان زده است، علی رغم اینکه جلسات مختلفی هم در استان و تهران تشکیل شده هنوز نتیجه مشخص نیست و این موضوع وضعیت را بدتر کرده است.

 

دستگاه قضایی تکلیف پدیده شاندیز را تعیین کند

نماینده مردم تربت جام و تایباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکل پدیده شاندیز، گفت: پدیده به موضوعی قضایی تبدیل شده است و دستگاه قضایی باید نظر نهایی را اعلام کند، مردم بسیاری سهامدار پدیده شده بودند که امروزه مستاصل شده اند.

اسداللهی با تاکید بر اینکه دولت باید تکلیف پدیده شاندیز را هر چه سریعتر تعیین کند، گفت: عده کثیری از مردم تمام زندگی خود را فروخته اند تا بتوانند از این طریق شاهد رونق اقتصادی زندگی خود باشند، اما این افراد امروزه سرگردان شده و تمام اموال و دارایی خود را از دست داده اند؛ البته مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی به شدت پیگیر موضوع هست.

 

تعطیلی پروژه پدیده به نفع استان خراسان رضوی نیست

وی در واکنش به پیشنهاد مطرح شده از سوی کارشناسان درباره ادامه فعالیت پروژه پدیده شاندیز، گفت: اگرچه دادستان مربوطه به نمایندگی از جامعه و به عنوان مدعی العموم باید پیگیر اموال مردم باشد اما از طرف دیگر تعطیلی پروژه پدیده هم به نفع استان خراسان رضوی نیست، از این رو بهتر است در کنار بازگرداندن سهام سهامداران، مجوزهای لازم برای زمین‌هایی که تحت تملک پدیده نبوده صادر شده تا به فعالیت خود ادامه دهد.

این نماینده مردم در مجلس نهم با اشاره به اینکه زمین‌های که به ناحق برای پدیده شاندیز گرفته شده است باید تعیین تکلیف شود، گفت: در جلسات کارشناسی که برای پدیده شاندیز برگزار شده است، این پیشنهادات نیز مطرح شده ولی هنوز جمع بندی نهایی نکرده اند اما پس از طی مراحل قانونی احتمال ادامه پروژه پدیده شاندیز وجود دارد.

 

موسسه عسکریه نمی تواند مشکلات موسسه میزان را برطرف سازد

این نماینده مردم در مجلس نهم تصریح کرد: دو هفته گذشته وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل بانک مرکزی اعلام کردند که امورات موسسه میزان به موسسه‌ای زیر نظر بانک صادرات واگذار شود اما چند روزی است که موضوع دیگر مطرح شده و گفته شده موسسه میزان به موسسه عسکریه واگذار شود اما باید توجه داشت که موسسه عسکریه هم مانند موسسه میزان است و نمی تواند مشکل آن را برطرف سازد.

وی افزود: بانک صادرات با پشتوانه ای که دارد اعتماد مردم را می توانست جلب کند، اما نمی توان به موسسه عسکریه اعتماد چندانی داشت چراکه ممکن است میزان دیگری رقم بخورد، نظر مجمع نمایندگان در مورد موسسه میزان پادرمیانی بانک صادرات است تا سرپرستی موسسه میزان را بر عهده گیرد و دیون مردم نیز پرداخت شود.

 

نبود اراده مقامات سیاسی استان علت تعلل در برخورد با میزان و پدیده است

اسداللهی تعلل در بررسی وضعیت موسسه میزان و پدیده شاندیز را غیرعمدی دانست وگفت: در حقیقت اراده ای محکم برای برخورد با متخلفان موسسه میزان و پدیده شاندیز وجود ندارد، هرچند لازم است تا مقامات سیاسی استان از جمله استانداری و شورای عالی امنیت کشور در راستای ماموریتی که وزارت کشور بر آن محول کرده است، تکلیف موسسه میزان و پدیده شاندیز را زودتر تعیین کنند.

نماینده مردم تربت جام در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی با وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس بانک مرکزی جلساتی را گذاشته اند و در حال حاضر هم پیگیر تعیین تکلیف مشکل موسسه میزان و پدیده شاندیز هستند./

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
مهدی
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۷
ای بابا چرا هر روز یه جور حرف میزنید؟؟؟!!!باز تا دو سه ماه رفتیم سرکار
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲
هر کار می خواهید بکنید فقط تو رو خدا زودتر پول ما را بدهید به خدا از استرس و دلشوره خواب و خوراک نداریم آبرو و اعتبارمون رفته بدهکار شدیم زندگیمون فلج شده چرا تاوان بی تدبیری مسئولین بانک مرکزی رو باید مردمی بدن که به آرم قوه قضائیه روی تابلوهای بزرگ سر در شعبات میزان اعتماد کردن
محسن
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۲
## مهم مهم مهم # به نام خدا.باسلام واحترام خدمت جناب آقای ( قباد افشار) رئیس سازمان اموراراضی کشورمن یک سهامدارجزء شرکت پدیده شاندیزازشما فقط بخدا پناه می برم وسئوالی از جنابعالی دارم شما لطفا بفرمائید تاکنون درمرغوب ترین وخوش آب هواترین نقاط ایران عزیزمان درکدام نقطه ایران برای ( یک مترمربع زمین دومیلیون پانصد هزارتومان ) جریمه گرفته اید.؟درمنطقه گردنه حیران صدها هکتارجنگل بکررا ازبین برده وویلاههای چند میلیاردی ساختند ودردماوند وحاشیه تهران وجاهای دیگری که بیان آن صلاح نیست اگرجمع کنید به هزاران هکتار بالغ میشود اگرکارشناسان شما برای هریک متر مربع جریمه ای معادل (25000000 ) ریال گرفته شده پس ما نیاز به صدورنفت نداریم چرا درایران عزیزما قانون برای سرمایه داران زالو صفت با قشرضعیف یکسان اجراء نمیشود این جریمه برچه مبنای کارشناسی تعین شده مطابق قانون جاری کشور جریمه باید توسط هیئت کارشناسان ذیصلاح قوه قضائیه باید تعین شود ونه کارشناسی که مدرک افتخاری گرفته باشد ویا در یک جلسه شیرینی خوران وچای خوران جهت نقره داغ کردن گروهی سهامدارجزء ویا فرمایشی مقدارجریمه تعین گردد خدا به فریاد برسد که داد رسی نداریم باتشکر (25/ 7/94 )
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۲
کدام قاضي در اسلام اين حکم را داده است که ابتدا طلبکار خرد سپس بقيه .در احکام حقوقي و اسلامي همه به تناسب طلب خود حق برداشت دارند.اين حکم آقايان خلاف حقوق اسلامي و فقط سياسي و امنيتي بوده است ما به غير اسلامي بودن اين حکم اعتراض داريم.چطور ادعاي جمهوري اسلامي داريدايا به سپرده گزاران که ديرتر (يکسال سپرده بلوکه شده) به مال خود ميرسند طبق تورم اعلامي دولت سود تعلق مي گيرد آيا مردم از شما مالک جديد وقديم راضي اند
محمد
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۹
این بابا تا پدیده در حال رشد بود مدام تو شاندیز دید و بازدید میکرد و میگفت مشکلی نیست اوضاع که خراب شد اینشون هم از لحاظ تصویری خودشونو بایکوت کردن حالا دوباره افتابی شدن /واسه صحت حرفهام برید جراید رو بررسی کنید
سینا
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۵
سواره از پیاده چه خبر داره؟ ان شاءالله تا 2 یا 3 سال دیگه آقایون اعلام نظر می فرمایند و تا 5 سال دیگه کم کم بخشی از پولای مردم رو میدن
خدایا تنها به تو توکل می‌کنم
سهامدار
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸
آقا این اعداد و ارقام را که اعلام میکنید لااقل تو ماشین حساب بزنید بعد علنی کنید . میدونید جریمه هر متر مربع را چند استخراج کردید ؟
وکیل دادگستری
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۸
طبق قانون ثبت شرکت ها و موسسات در صورت واگذاري و فروش يک شرکت يا موسسه تمام طلب ها و ديونات و معوقات ان موسسه يا شرکت به شخص حقيقي يا حقوقي خريدار منتقل مي شود .اگر موسسه ميزان واگذار شود خريدار جديد ملزم به پرداخت سپرده و سود آن خواهد بود و مردم حق پيگيري آن را از مراجع ذيصلاح را دارند.(اگر قوه قضاييه صالح پيدا شود)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۰
کجان اون دلال ها که پشت سر حاج محسن سینه می زدند ؟ مردم رو بیچاره کردند و رفتند ....
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۴
از ابتدا هم مشخص بود : شهر ر و یا یی پدیده !!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۰
بخدا قسم زندگیم نابود شده. اینقد مراجع قانونی مارو سرکار نذاره.اگه این پدیده قانونی نبوده پس چرا آگهی تلویزیون تبلیغ میشده ......... خدا ازتون نگذره
بخدا قسم اقای پهلوان پول ما رو بده.منم گرفتارم..........
ناصر
Iran, Islamic Republic of
پنجشنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۶
یک عده از خدا بی خبر فقط میخوان حرف خودشون رو به کرسی بنشونن!!! چطور شرکت پدیده به قول رییس کمیسیون اصل 90 مجلس پروژه ی ملی بود!! و مورد حمایت دولت قبل بصورت تمام قد...و استاندار آقای صلاحی تمام قد پشتیبانی میکرد!! شهردار شاندیز هم تمام قد پشتیبان بود و صدا و سیما هم صبح تا شب گوش فلک را پر کرده بود...حالا جیز شده? سیاسی کاری و باند بازی و حسادت!!! مردم رو بی اعتماد کردین و زندگیشون رو هم گرفتن.. 150 هزار خانواده میفهمین یعنی چی?