بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹
یک کارشناس ارشد بازار سرمایه عنوان کرد:

تداوم روند صعودی بورس با رفع ابهامات صنایع مطرح

دولتمردان می بایست کاری کنند تا ابهامات موجود در صنایع برطرف گردد و نرخ سود بانکی اصلاح شود و برنامه هایی جهت تحقق اهداف دولت برای واگذاری شرکت ها به بخش خصوصی به طور کامل تحقق یابد.
کد خبر : ۱۵۵۹۴۱
نویسنده :
جمشیدی
تصویب طرح برجام به همت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در هفته گذشته موجب شد تا شک و شبهه ای در خصوص اجرای کامل طرح برجام و رفع تحریم های بین المللی باقی نماند و این امر رفع کامل ریسک سیستماتیک بازار سرمایه را در اذهان سهامداران بوجود آورد.

یک کارشناس ارشد بازار سرمایه با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: سایه ریسک سیاسی در حالی از بازار سرمایه برداشته شدکه اعلام برنامه های دولت و تیم اقتصادی آن برای خروج از شرایط رکود اقتصادی به وضوح احساس می شد. حال آنکه این امر توسط دولتمردان اجرایی شد و در پی آن روزنه های امید برای رونق اقتصادی در دوران پسا تحریم بوجود آمد و فعالان بازار سرمایه نیز به استقبال آن رفتند.

محمدعلی احمد زاد اصل افزود: بازار سرمایه طی چهارشنبه هفته گذشته و شنبه هفته جاری به موجب واکنش مثبت سهامداران نسبت به اخبار مثبت منتشر شده پیرامون وضعیت آتی سیاسی و اقتصادی کشور مسیر صعودی نسبتاً پر قدرتی را تجربه کرد. این در حالی است که روند معاملات طی دقایق پایانی معاملات روز گذشته نشان داد که سهامداران هنوز به طور کامل مطمئن نشده اند و رویدادهای اخیر به عنوان بسترهای لازم برای رفع نگرانی های آنها تلقی نمی شود. به نظر می رسد اکنون دولت می بایست با همکاری مجلس شورای اسلامی بسترهای لازم برای بهبود شرایط اقتصادی را فراهم کند. چرا که سهامداران فراموش نکرده اند که تصمیمات مجلس شورای اسلامی درخصوص صنایع مطرح بورسی همچون پتروشیمی، پالایشی و معدنی شرایط نا به سامان ماه های گذشته بورس را پدید آورده بود.

بر این اساس دولتمردان می بایست کاری کنند تا ابهامات موجود در صنایع برطرف گردد و نرخ سود بانکی اصلاح شود و برنامه هایی جهت تحقق اهداف دولت برای واگذاری شرکت ها به بخش خصوصی به طور کامل تحقق یابد.

وی با بیان اینکه انتظار برای رشد قابل توجه قیمت سهام در شرایط اقتصادی فعلی غیر منطقی است، در این خصوص ابراز داشت: در حال حاضر بازار سرمایه برای رشد و شکوفایی آماده است و تنها می بایست با رفع ابهامات صنایع، سرمایه و نقدینگی به بازار سرمایه جذب شود.

علاوه بر این می بایست سمت تقاضا برای خرید تقویت شود و نقدینگی وارد بورس شود، چرا که سمت عرضه سهام به دلیل نیاز شرکت ها به نقدینگی مناسب است و می بایست با ارایه برنامه هایی همچون تعیین تکلیف نرخ خوراک واحدهای پتروشیمی، کاهش نرخ سود بانکی و بهره مالکانه معادن اعتماد را به بازار سرمایه باز گردانیم چرا که روند معاملات بورس طی دقایق پایانی هفته گذشته به دلیل ترس و واهمه سهامداران ناشی از این موارد بوده است.

این کارشناس ارشد بازار سرمایه با مناسب ارزیابی کردن بسته دولت برای خروج از رکود اقتصادی، در این خصوص گفت: بسته اقتصادی دولت در حالی مناسب بود که این بسته دو ایراد در بر دارد چرا که از یک سوراهکارهای ارائه شده معطوف به دو گروه بانک و خودرو بوده است.

و از سوی دیگر برای کوتاه مدت تدوین شده است. به نظر می رسد شرایط بحرانی دو گروه مذکور و لجام گسیختگی ایجاد شده در حوزه بازار پول و رقابت نا سالم بانک ها برای جذب سپرده در کنار برگزاری کمپین نخریدن خودرو موجب شد تا دولتمردان راهکارهایی برای بهبود وضعیت گروه های بانک و خودرو ارائه کنند. علاوه بر این بسته دولت به مدت شش ماه و برای نیمه دوم امسال اجرایی می شود، حال آنکه انتظار می رود تا برنامه های آتی دولت نیز اعلام شود.

احمد زاد اصل افزود: دولت می بایست بسته های این چنینی برای سایر صنایع همچون پتروشیمی، پالایشی و معدنی که به نوعی موتور محرک برای رشد اقتصادی و جلوگیری از رکود به شمار می روند، تدوین کند. بطوریکه موانع بر سر راه تولید با قدرت برداشته شود و با بهبود اوضاع سیاسی و ایجاد انضباط پولی و مالی در کلیت اقتصاد کشور شرایط بهتری برای اقتصاد فراهم شود.

علاوه بر این می بایست موضوع جذب سرمایه گذاران خارجی جدی گرفته شود و برنامه های اساسی برای جذب سرمایه از سوی سرمایه گذاران خارجی طراحی شود تا نقدینگی به سمت تولید و صنایع تزریق گردد و اقتصاد کشور شکوفا شود.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰
بابا بسه دیگه باز هم می خواین یه عده رو بد بخت کنین با این بسته تون
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲
باشه
جواد
ROMANIA
دوشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰
حیف که نه زبان یونانی میدونیم نه به تلوزیون یونان دسترسی داریم که بدونیم شبکه خبر یونان هم بحران اقتصادی ایرانو مثل شبکه خبر ایران با همون آبو تاب میگه یا نه؟ حیف و حیف!!!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵
از تمامی حقیقی های بازار سرمایه خواستارم به کمپین نخریدن سهام بپیوندند وحقوقی های بی بته را با سهامهایشان تنها بگذارند یک بار برای همیشه تکلیف خودمان را با این حقوقی های ناجوانمرد روشن کنیم
علی شاه
دوشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۲
پیشنهادت متین ناشناس جان
اما وقتی اکثر فروشهای حقوقی صرفا برای ایجاد وحشته و بسیاری از خود حقیقی ها هم در واقع خود حقوقیها هستند ، در هر صورت اونها هر کاری که دلشون بخواد با قیمت سهامها میکنند

نمونه ی بارزش : شبندر و بانک ملت و صادرات

فساد به تمام معنا
اما افسوس که کسی از به اصطلاح مسئولان ، دغدغه ای برای نجات ملت از این منجلاب ندارد
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۶
کاملا درسته این رشد چند روزه فقط سفته بازی و نوسانگیری بک عده خاص است!!
چرا باید شاوان با زیان 270 تومانی سال 93 و زیان سال 94 که اعلام کرده رشد کند!؟؟ شاوان بالای 3000 تومان برای وقتی بود که سود 400 تومانی اعلام کرده بود ولی الان هیچ دلیلی جز سفته بازی نداره!!؟
همینطور برای شبندر با P/E بالای 15 چرا باید رشد کنه؟؟! مگه ابهامات برطرف شده؟!
دولت می خواد از جیب مردم باعث رشد بورس بشه و خودش هزار تومان هم خرج نکنه؟!
علی شاه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۹
آقای محترم !
مگه بورس روند صعودی هم داره که حالا بخواد تداوم داشته باشه

2 روز مثبت شد ، همش برگشت.
سهم ما فقط رشد جعلی شاخص بود.

مسئولانمون قاب کنند این شاخص سر تا پا دروغ را و بذارن در ویترین افتخاراتشون
سلام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۴
قراربود سود سال93 سهامدارای شرکت رو 1شهریور پرداخت کنید.7ماه از مجمع گذشته 2ماه از 1شهریور گذشته .هیچ سودی تا امروز پرداخت نشده
حسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۴
خدا پدر مادر شرکت وغدیرو بیامرزه فردای مجمع سود سهامامون و ریخت به حساب
پلی اکریل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۶
وقتی که بازار به اخبار خوش وافزایش سرمایه بعضی از شرکتها پاسخ نمی دهد وسهام این شرکتها را در وضعیت سکون وپابت قرار می دهند سهامداری که سالها صبوری کرده به راحتی حقش تضییع می شود
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۹
شرکتهایی مثل شرکت شما سهامدارو دلسرد میکنن 220روز از مجمع گذشنه هنوز سود سهامامونو ندادین .اونوقت از بانکها ایراد میگیرین/ چطور بسته دولت دو ایراد داردولی شما که سود سهامدارو بایکوت کردین ایراد ندارد
مرتضی اراک
-
دوشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۶
ای ول من موافقم از همین فرداجلوی این حقوقیها باید ایستاد حتی اگه سهامی را مفت خواستن ارائه دهند نباید خرید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۹
نخریدن سهام ایجاد فرصت برای رانت خوارن و نوسانگیران دله و کلک باز است راه مقابله کمپین نفروختن است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۳
باید خیلی دقت کرد تا دوباره به دام پهن شده نیوفتیم تا تعیین تکلیف خوراک پتروشیمی ها و نشانه خروج از رکود باید سعی کرد
خلاصه اینکه از هول حلیم تو دیگ نیوفتید.
علی
GERMANY
سه‌شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۴
بورس نیوز خیلی دوست نداشته باش که عده دیگری را به خاک سیاه بنشانی! فقط ۲ روز مثبت شد!‌ فریاد روند صعودیت گوش فلک را کر نکند! بجان خودتان لعنت نخرید! این صعود هم مانند آمارهای کذایی کاهش تورم و خروج از رکود است و جعلی!! چطور ممکن است درحالی که از ۱۲ سهم یک نفر، ۱۱ سهم منفی باشد، آنوقت شاخص مثبت باشد؟؟؟!!!!!