بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰
هنگامی که دست به انجام معامله ای می زنید، در واقع شانه به شانه بزرگترین حرفه ای های بازار حرکت می‌کنید. بسیاری از معامله گران حرفه ای نه تنها بسیار هوشیارند و برای خود کوهی از تجربه هستند، بلکه ثروتمند هم هستند. اما این بدان معن نیست که شما نمی‌توانید برنده باشید!
کد خبر : ۱۵۶۲۱۸
نویسنده :
کیوان فر

 چرا برخی معامله‌گران دایماً ضرر می کنند؟ در زیر به 4 دلیل اشاره شده است:

1- نداشتن روش معاملاتی ثابت و مشخص

معامله گرانی که دایماً ضرر می کنند اعداد مهم و کلیدی را نمی‌دانند. آنها به مفاهیم حمایت و مقاومت توجه نمی‌کنند و با الگوها و نمودارها بیگانه‌اند. تعریف آنها از مدیریت ریسک نیز با شکست مواجه می‌شود. باید بدانید که یک معامله‌گر در صورت نداشتن استراتژی یا روش معاملاتی ثابت و مشخص محکوم به شکست است. عدم وجود استراتژی مشخص و ثابت، باعث می شود معامله‌گر پس تجربه چندین معامله با ضرر، کم کم به این نتیجه برسد که باید از بازار خارج شد! اما ناامید نشوید. با مطالعه و یادگیری درست، داشتن روش معاملاتی مشخص (که درستی آن اثبات شده باشد)، و نیز داشتن تعادل روحی و پشتکار می‌توان به نتایج خوب رسید و معاملات پیروزمندانه داشت.

2- نداشتن درک درست از عملکرد بازار، اندیکاتورهای کلیدی، اعداد مهم و ندانستن زمان مناسب برای انجام معامله

هنگامی که دست به انجام معامله ای می زنید، در واقع شانه به شانه بزرگترین حرفه ای های بازار حرکت می‌کنید. بسیاری از معامله گران حرفه ای نه تنها بسیار هوشیارند و برای خود کوهی از تجربه هستند، بلکه ثروتمند هم هستند. اما این بدان معن نیست که شما نمی‌توانید برنده باشید!

بلکه بدین معناست که تنها باید علم کسب کرده و یاد بگیرید و آمادگی مبارزه داشته باشید. فرد X تنها درصورتی می تواند فرد Y را شکست دهد که آمادگی مبارزه با او را داشته باشد. برخی ممکن است فکر کنند که هزینه یادگیری معامله گری بسیار بالاست، غافل از اینکه هزینه یاد نگرفتن و نادیده گرفتن آن به مراتب گزاف تر و گران تر است.

3- ریسک بیش از حد در یک معامله

تریدر بلند پرواز کسی است که بیشتر از 10 درصد حساب معاملاتی خود وارد یک سهم می‌شود. معامله گران منطقی مفهوم ریسک را به خوبی درک کرده و پیش از آنکه در مورد سود آن فکر کنند، ابتدا ریسک را مدیریت می‌کنند. در صورتیکه معامله‌ای آنها را به قبول ریسک زیاد سوق دهد، وارد آن نمی‌شوند. موافقان این نظریه و معامله‌گران منطقی ریسک خود را زیر 2 درصد حساب معاملاتی خود قرار می‌دهند. این کار به آنها توانایی این را می‌دهد که اگر چندین معامله پشت سر هم آنها هم با ضرر همراه شد آسیبی نبینند.

4- آماده نبودن به لحاظ ذهنی

روانشناسی بازار یکی از مباحث مهم معامله‌گری است و حال آنکه اکثر مردم اهمیت آن را ندانسته و از این رو از ذهن آماده جهت انجام معامله برخوردار نیستند. وقتی سهامی را می‌خرید و در واقع سرمایه تان را وسط می‌گذارید، ترس، طمع و سایر احساسات عاطفی، معامله کردن را برای شما سخت می‌کند. سعی کنید مطمئن شوید که بخوبی از تمامی جنبه های احساسی و روانی معامله‌گری آگاهید و پیش از انجام هر گونه معامله ای آمادگی مقابله با این احساسات و عواطف را دارید.

مترجم امیر پورتیمور

منبع- دیلی اف اکس

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۷
واقعا چطور روتون میشه این گزارشهای سخیف رو روی سایت میذارید. اگه دولت محترم با سیاست های آبدوغ خیاریش بذاره ملت بلدند چطور معامله کنند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹
نخیر جناب شما کاملا در اشتباهید. علت ضرر دایم در بورس دایمی بودن روند نزولی در دولت تدبیر هست. و البته یک دلیل مهم دیگر دارد که بازار یکطرفه بنفع حقوقیا(دولت) هست.اگه بورس ما هم مثل اروپا دوطرفه بود کمتر کسی توش ضرر میکرد. ولی وقتی سهام انداخته شده دولت مثلا در قیمت 800 تومن به شما با یک بازو بسته شدن میشود 200 تومن شما هم باشی نمیتونی بفروشی و مجبوری صبر کنی تا سالهای بعد قیمت برگرده سرجاش مثل الن که از سال 92 خیلی از سهام به قیمتهای یک چهام رسیدن پس با این اوضاع نمیشه فروخت و بقول شما که کاملا غلط است دایم در ضرر ماند.
نادر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳
جواب..برای اینکه در بورس سرمایه گزاری میکنند و در بورس بیش از دو سال و اندی است بازار منجمد-قرمز-منفی-بی رمق-و در حال سقوط است و عدم مدیریت بیداد می کند.تازه عرضه اولیه ها اکثرا منفی اند . بدون شک در چنین بازاری هیچ تکنیکال و تاکتیکی جواب نخواهد داد .......
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۵
این حرفها برای اون فضایی که نویسنده اش نوشته حتماً درسته و برای اون فضایی که مترجمش ترجمه کرده همش کشکه....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۷
۱۰ ساله توی بورسم افراد زیادی دیدم کههیچکدام سود نکردن بعد از تحقیقات زیاد در یافتم که سازمان امار سود وزیان همه رادارد وشما پولت را یک روز حتما از دست خواهی داد
شهرام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۲
شما فقط به معاملات یک سهم بزرگ فرابورسی مثل پترول نگاه کنید!! سهم را حقوقی با فروش مهندسی شده آورد روی 140 و امروز 30 میلیون سهم , رو این قیمت کد به کد کرد!! مگه میشه ناظر نبینه!! جلو این رفتارها رو بگیرید مردم بلدند معامله کنند.
امینی
ROMANIA
دوشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۸
چون شرکتها سود موهوم نشان سهامدار می دهند یادم نمی رود چند سال پیش گاز لوله سود موهوم تقسیم کرد چند سال از بورس رفت سرمایه گذاری ملت هم همینطور سود وخارزم هم ایراد پیدا کرده
کوروش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۳
با این نظر که بورس یک طرفه است موافقم بلکه قانون بورس ما فقط برای گروهی خاص از حقوقیها نوشته شده اگر قانون را اصلاح کردند مانند قانون دیگر بورسهای جهان باید گفت عدالت برقرار شده با این قانون که اهرم گروهی خاص است هیچ تحلیلی جواب ندارد سرمایه گذار خارجی هم تا این قانون هست نخواهد آمد .
عباس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۷
اینجا ایران است وهیچ منطق ودلیلی در بازار بورس پذیرفته نیست فقط رانت خواری وااعمال نفوط دولتی ها و دستکاری در گزاش های مالی در سود سهام ها مشکل بازار ماست بورس نیوز امیدوارم که اینهم مثل سایر کامنت های من سانسور بکنی
صادق
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۹
تحلیل تکنیکال هم مثل گزارش شرکتهای بورسی باید دائم تعدیل منفی بخوره. ؟! در این صورت فرق یک نقاشی با یک نمودار تحلیل شده تکنیکی در چه چیزی است؟
سلمان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۶
درست هست بنده بهیجعنوان باضررنمیفروشم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۷
تو ایران اگر علامه دهر هم تو بورس باشی وقتی رانت نداری باختی وقتی بورس دولتی باشه و وقتی آقایون هر روز تصمیم جدیدی واسه خالی کردن جیب مردم میگیرن چطور میشه سود کرد
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۶
درپاسخ به اولین ناشناس سیاست اب دوغ خیاری دولت .. دوست عزیز مرحوم شهیدرجایی رئیس جمهور شد وشعارش این بودکه تخصص نه مکتب. اقای بهزادنبوی سخنگوی دولت رجایی بود درلابلای صحبت هاش میخواست قصه ملانصرالدین بگوید نتونست روزنامه میزان انموقع صبح تیتربزرگ زدحتی قصه ملانصرالدین گفتن هم تخصص میخواد
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۰
وقتی سهمی مثلا20درصدازاوج پایین میادبعدطرف درکف می خره بعددوباره باپایین تراومدن کف دیگه ای می سازه بعدتعدیل منفی می ده دوباره همین روندادامه داره دیگه چکاربایدکردمثلا سهم فملی وقتی از500رو400قرارگرفت خیلیهافکرکردندکفه ده تاکف دیگه ساخت تاامروزتازه توقیمت 130تومن تعدیل منفی داده نمونه دیگرش کاذرومعادن ذوب شبندروخیلی ثتران وخیلی سهمهای دیگه تواین دوسال اینقدرسهمهااب رفتندکه حتی سهم هست 15تا20درصدازقیمت دوسال پیشش بیشترباقی نمونده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۲:۳۱
بسیاری از این افراد به تحلیلهای اشتباه سایتهای بورسی عمل کردهاند
حميد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۰
همه تقصير ها گردن سهامدار جزء فريب خورده است كه به وعده هاي آقايان اعتماد كرد.
ٌصداقت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۹
کارگزاری ما بخاطر بدهی مشتری با ضرر پنجاه درصدی مشتری را بخاطر کال مارجین و سیستم سکنا مجبور بفروش کردند!!
حالا چظوری شده بدون وجه تضمین با چک برای این آقا خرید کرده اند ؟؟!!!

در این کارگزاری را هم باید گل گرفت!!