بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۹
معاونت مالی و اقتصادی پلی اکریل ایران از برنامه های آتی شرکت خبر داد:

افزایش سرمایه بیش از 1000 درصدی/ به کارگیری ظرفیت های تولید شرکت

شرکت به کانون کارشناسان رسمی استان اصفهان در رابطه با ارزیابی مجدد از طبقات دارایی ها و اموال این مجموعه تقاضایی ارسال کرده، تا از این طریق دیگر مشمول ماده 141 قانون تجارت نباشیم و سرمایه خود را به میزان لازم افزایش دهیم.
کد خبر : ۱۵۶۲۸۵
نویسنده :
یارمحمدی
با توجه به لزوم برون رفت از ماده 141 قانون تجارت مبنی بر افزایش سرمایه شرکت، الزامات لازم در حال انجام بوده و به زودی گزارش توجیهی را ارائه خواهیم کرد.

معاونت مالی و اقتصادی شرکت پلی اکریل ایران ضمن بیان این مطلب، در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: شرکت به کانون کارشناسان رسمی استان اصفهان در رابطه با ارزیابی مجدد از طبقات دارایی ها و اموال این مجموعه تقاضایی ارسال کرده، تا از این طریق دیگر مشمول ماده 141 قانون تجارت نباشیم و سرمایه خود را به میزان لازم افزایش دهیم.

مسعود وجدانی در ادامه افزود: در حال حاضر عملیات کارشناسان رسمی به اتمام نرسیده و به محض اتمام کار، گزارش توجیهی افزایش سرمایه توسط هیأت مدیره شرکت تهیه خواهد شد، به همین دلیل در رابطه با میزان دقیق افزایش سرمایه نمی توان اظهار نظر کرد، اما با توجه به سرمایه فعلی شرکت و قانون تجارت مقدار این افزایش سرمایه را تقریباً بیش از 1000 درصد می توان تخمین زد.

وی ادامه داد: اگر تجدید ارزیابی برای سرمایه مورد نیاز شرکت کافی نباشد از آورده نقدی سهامداران شرکت نیز استفاده خواهیم کرد.

این مقام مسئول تأکید کرد: پس از انجام این افزایش سرمایه و تجدید ارزیابی دارایی ها در جهت گشایش و رفع مشکلات سرمایه در گردش شرکت اقدام خواهیم کرد.

وجدانی در رابطه با دیگر برنامه های پلی اکریل ایران گفت: با توجه به اینکه یکی از چالش های این مجموعه در حال حاضر مشکل تأمین مالی و سرمایه در گردش می باشد، مذاکراتی با بانک های مختلف برای تأمین منابع مورد نیاز شرکت صورت گرفته که پس از اجرای برنامه افزایش سرمایه و با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت گشایش هایی در جهت نوسازی و توسعه ظرفیت های شرکت اقدامات لازم را انجام خواهیم داد، همچنین یکی دیگر از برنامه های شرکت اجرای طرح توسعه افزایش ظرفیت تولید الیاف پلی کول است.

این مقام مسئول در رابطه با نرخ فروش محصولات شرکت گفت: با توجه به وجود محصولات مشابه خارجی در بازارهای داخلی ایران و قیمت پایین آنها، در برخی موارد ناچار به ارائه محصولاتمان به تعرفه های کمتر از میانگین موجود در بازار هستیم که درآینده همراه با به کار گیری ظرفیت های خالی تولید شرکت و همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت می توانیم روند سودآوری برای این مجموعه در پیش بگیریم.

وی در خاتمه افزود: با افزایش مراودات ایران با دیگر کشور در برنامه های بعد از تحریم های بین المللی با توجه به اینکه مواد اولیه مورد نیازمان را به وسیله واسطه وارد می کنیم، با رفع تحریم ها مشکلاتی همچون فاینانس و یوزانس شرکت مرتفع می گردد و با افزایش سرمایه در گردش و گشایش های تجاری می توان به صورت کلی چشم انداز روشنی را برای شرکت پلی اکریل ایران متصور بود.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۷
بزک نمیر بهار میاد کمبزه با خیار میاد
عمرا مجوز افزایش سرمایه به این مقدار بهشون بدن، فاینانس ماینانس یوزانس هم کشکه
بهار اومد
سه‌شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵
آخی طفلی، سهامت رو فروختی. چایدی.........
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۳
شرکت پلی اکریل در مسیر صعود قرار داره ، از صمیم قلب آرزو دارم روزی برسد که مثل زمان قدیم سرآمد صنعت ریسندگی و پوشاک دنیا شویم،

این شرکت هم باید حدود 1200 درصد افزایش سرمایه دهد تا طبق قانون تجارت زیانش به کمتر از یک دوم سرمایه اش برسد و در این صورت خواهد توانست تولید خود را با راه کارهای مناسب افزایش دهد.
پلی اکریل از دارایی های مناسبی بهره میبره،
اما مهم این است که بعد از افزایش سرمایه مدیریتی صحیحی صورت بگیرد تا از چالش های گذشته فاصله بگیرد . انشالله.
اکبری
ROMANIA
سه‌شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۲
در سال جاری نگاه ویژه به صنعت نساجی ومحصولات مرتبط گردیده است شرکت پلی اکریل ایران یکی از بزرگترین شرکتهای تولیدی نخ والیاف وپلی استر است این شرکت بسیار توانمند است ودارایی فراوانی دارد اینده شرکت بسیار خوب است
کبیری
ROMANIA
سه‌شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۷
سود اوری این شرکت در اینده نزدیک بسیار خوب است نظارت وکنترل وکاهش هزینه ها وافزایش تولید سود خوب را رقم می زند فروش سهم شرکت کار درستی نیست
فرهادی
ROMANIA
سه‌شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۷
شرکت بزرگی همچون پلی اکریل سالهاست ارزیابی دارایی نشده است سهم شرکت بسیار با ارزش است شرکت چندین زیر مجموعه تولیدی بزرگ هم دارد ارزش ذاتی این سهم شاید بیشتر از 600 تومان باشد
اراکی
ROMANIA
سه‌شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۵
بازار سرمایه روز به روز بهتر می شود ونگاه نو به صنایع می شود صنعت نساجی جان دوباره می گیرد
تحلیل گر بازار سرمایه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰
بسمه تعالی

واقعا به سهامداران این شرکت تبریک عرض میکنم .سرمایه این شرکت بایستی برای برون رفت از ماده 141 قانون تجارت از 49 میلیارد تومن به 600 میلیارد تومن برسد یعنی افزایش سرمایه ای در حدود 1125 درصد !!!
حال با توجه به قیمت فعلی سهم در محدوده 197 تومن و تعداد سهام تبدیلی که کلا هر سهم تبدیل به 12.25 سهم میشود قیمت واقعی هر سهم الان حدود 16 تومن می باشد که قابلیت افزایش تا سهمی 60 تومن را دارد!! یعنی 12.25*60=735 تومان

یعنی ارزش این سهم حداقل 735 تومان می باشد.
این راهی است که فنوال/کماسه/خریخت/تکمبا و اکثر قندی ها ....رفته اند و زیادی چیز پیچیده ای نیست!!

یا علی خدانگهدار
ناشناس
ROMANIA
جمعه ۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۸
من یک ماه پیش در پروسه افزایش سرمایه شرکت های پتروشیمی پردیس و پتروشیمی کرمانشاه شرکت کردم و گواهینامه حق تقدم سهام را با واریز مبلغ ۱۰۰ تومان در ازای هر سهم , ارسال کردم ولی هنوز تاییدیه شرکت را دریافت نکردم و هنوز تعداد سهام خریداری شده در حساب کاربری آنلاین من ثبت نشده باید چه کنم ؟!
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۹
سهم هایی که افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارن به سهامدارانشون ضرر نمی زنند مثل خپارس ...حفارس ...فنوال ....سدور ....امیدوارم تمام دوستان از فرصت باقی مانده استفاده ببرند و یه مقداری شپلی بخرند تا شاید کمی از ضرر های این 2 سال جبرال بشه