بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵
در حال حاضر با توجه به تأخیر شرکت پالایش و پخش در ارسال نرخ های محصولات و فرآورده های نفتی در حال تهیه اطلاعات بوده و به احتمال زیاد تا یک هفته یا ده روز آینده این اطلاعات را در اختیار سهامداران قرار خواهیم داد.
کد خبر : ۱۵۶۵۵۰
نویسنده :
یارمحمدی
با انتشار گزارش عملکرد واقعی 6 ماهه اغلب شرکت های فعال در بازار سرمایه، باز هم شاهد داستان تکراری پالایشی ها هستیم، به طوریکه با وجود اینکه از مهلت قانونی مقرر برای ارائه صورت های مالی عملکرد میان دوره شرکت های با سال مالی 29 اسفند 94 گذشته، همچنان شاهد تأخیر مجموعه های پالایشی در ارائه این گزارشات هستیم.

مدیر مالی شرکت پالایش نفت شیراز در رابطه با علت این تأخیر در ارائه اطلاعات میاندوره ای، در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز گفت: شرکت های پالایشی منتظر اعلام نرخ های مرداد و شهریور از طرف شرکت ملی پالایش و پخش نفت ایران بوده و این شرکت نیز چند روزی است که این نرخ ها و قیمت ها را به ما اعلام کرده است.

ناصر تنگستانی در ادامه در رابطه با زمان انتشار صورت های مالی 6 ماهه پالایش نفت شیراز گفت: در حال حاضر با توجه به تأخیر شرکت پالایش و پخش در ارسال نرخ های محصولات و فرآورده های نفتی در حال تهیه اطلاعات بوده و به احتمال زیاد تا یک هفته یا ده روز آینده این اطلاعات را در اختیار سهامداران قرار خواهیم داد.

این مقام مسئول در ادامه گفت: هنوز اطلاعات خام و ناقص در رابطه با عملکرد 6 ماهه این مجموعه در دست است، اما با توجه به قیمت های اعلامی پالایشی و پخش، این گزارشات امیدوارکننده نیست و اعلام تعدیل مثبت دور از انتظار است و باید منتظر کامل شدن این اطلاعات بود.

وی گفت: از لحاظ عملیاتی و تولید پالایش نفت شیراز، با حداکثر توان و ظرفیت خود در حال تولید بوده و از این منظر هیچ مشکلی نداریم، اما بحث اصلی و چالش بزرگ پالایشگاه ها در رابطه با نرخ های اعلامی از طرف شرکت ملی پالایش و پخش نفت ایران بوده که در این رابطه همچون گذشته با این مجموعه در حال مذاکره هستیم ولی هنوز نتیجه نهایی تعیین نشده است.

تنگستانی در پایان در رابطه با برنامه های آتی شرکت گفت: در حال حاضر طرح توسعه ای را در برنامه داریم اما هنوز در مرحله مطالعه قرار دارد که بعد از تصویب هیأت مدیره اطلاع رسانی خواهیم کرد و برای تأمین سرمایه مورد نیاز این طرح یکی از راه هایی که در پیش داریم افزایش سرمایه خواهد بود.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
ROMANIA
سه‌شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰
تخفیف حجمی اعمال شده توسط وزارت نفت در خوراک پالایشگاه ها باعث تعدیل مثبت نماد های پالایشی میشود , شبریز