بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵
دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان عنوان کرد:

روزنه های امید صنعت سیمان در سه ماهه دوم سال 95

عراق حدود 10 دلار تعرفه واردات را برای واردات سیمان ایران افزایش داده که در حال حاضر از طریق سازمان توسعه و تجارت با این کشور، در راستای کاهش این عوارض گمرکی در حال مذاکره هستیم و همچنین رایزنی های بازرگانی نیز در این خصوص انجام داده ایم که متأسفانه تاکنون هیچ نتیجه ای در بر نداشته است.
کد خبر : ۱۵۶۵۵۱
نویسنده :
یارمحمدی
چندی پیش عراق عوارض گمرکی را برای واردات کالا را به میزان 45 درصد افزایش داد و در حال حاضر این کشور با تعرفه واردات 28 دلاری اجازه واردات سیمان از ایران را می دهد.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در این رابطه در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: عراق حدود 10 دلار تعرفه واردات را برای واردات سیمان ایران افزایش داده که در حال حاضر از طریق سازمان توسعه و تجارت با این کشور، در راستای کاهش این عوارض گمرکی در حال مذاکره هستیم و همچنین رایزنی های بازرگانی نیز در این خصوص انجام داده ایم که متأسفانه تاکنون هیچ نتیجه ای در بر نداشته است.

عبدالرضا شیخان در ادامه گفت: با توجه به این موضوع صادارت این محصول به این کشور دچار مشکل شده است.

وی در رابطه با اخباری که در رابطه با حمایت دولت از صنایع سیمان در بازار وجود دارد عنوان کرد: دولت در حال حاضر طلب خود را به شرکت های سیمانی پرداخت نکرده و تا به حال خبری از حمایت آن ها در این صنعت نبوده است. شرکت گاز سال گذشته بر اساس توافقات صورت گرفته، قرار بود به ازای هر متر مکعب گازی که شرکت های سیمانی در زمستان سال گذشته به مدت 20 روز مصرف نکردند، 7 سنت ارز مبادلاتی از اول فروردین ماه سال جاری پرداخت کند که به طور کل برای کل صنعت حدود 29 میلیون دلار برآورد می شود.

شیخان ادامه داد: وزیر نفت موافقت خود را در خصوص پرداخت این طلب به سیمانی ها به سازمان مدیریت و برنامه ریزی ارسال کرده، اما هنوز این سازمان هیچگونه اقدامی انجام نداده است. در همین راستا با وجود اعلام آمادگی شرکت های تولید کننده سیمان برای زمستان سال جاری، اگر چنین درخواستی از ما داشته باشند قطعاً با آنها همکاری نخواهیم کرد.

این مقام مسئول در رابطه نرخ محصولات سیمانی گفت: در حال حاضر محصولات این صنعت از شمول قیمت گذاری دولت خارج شده و بر اساس نظام عرضه و تقاضا در بازار قیمت گذاری می شوند و اکنون نیز به دلیل مازاد تولید و عرضه رشد قیمتی نخواهیم داشت.

شیخان در خاتمه در رابطه با روزنه های امید این صنعت در آینده اظهار داشت: با توجه به رفع تحریم های بین المللی، در صورت ایجاد رونق اقتصادی، بخش مسکن و ساخت و ساز نیز رونق خواهد گرفت، همچنین با بهبود شرایط سیاسی و برقراری آرامش نسبی در کشورهای منطقه، در سه ماهه دوم سال 95 روزنه های امیدی برای رشد این صنعت وجود دارد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹
مشکل صنعت سیمان بر میگرده به اوایل دهه 80
زمانی که مشاوران بی سواد برآورد کردند که رشد اقتصادی ایران در سالهای آینده 6 درصده بدون توجه به اینکه این 6 درصد با کدام برنامه و زیرساخت میخاد اجرا بشه ؟!!!
بر اساس این برآورد اشتباه محاسبه کردند تا سال 90 نیاز به 90 تن سیمان داریم و تا سال 95 نیاز به 130 میلیون تن و این شد که سرمایه کشور صرف طرح توسعه و ساخت واحدهای جدید سیمان شد و امروز بالغ بر 90 میلیون تن سیمان تولید می کنیم و 20 میلیون تن ظرفیت سیمان قابل استارت داریم و متاسفانه برآورد آقایان اشتباه درآمد و ما به رشد اقتصادی مورد اشاره نرسیدیم .
حالا هم آقایان هنوز اظهار فضل می کنند و در دولت آقای روحانی به عنوان مشاور حضور دارند و در حال از پا انداختن صنعت دیگری در ایران هستند و ان صنعت پتروشیمی و فولاد است .
کشور ما به سرمایه نیاز ندارد به مدیر نیاز دارد .مدیر دانا و مسولیت پذیر
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۶
به اقاي وزيربگويد بهتراست كه وزير وحتي رياست جمهورازخارج وارد كنيم