بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۸
در پی انتشار عکسی در فضای مجازی صورت پذیرفت:

سوء استفاده یک کانال تلگرامی از برند بورس نیوز/ تکذیب می کنیم

این مطلب در حالی در کانال ها و گروه های مختلف بورسی در حال باز نشر بود که بورس نیوز انتشار چنین مطلبی را با این عنوان، در زمان و تاریخ مندرج در عکس از پایه و اساس کذب دانسته و بر خود لازم می داند در راستای ایفای وظایف و رسالت خبری خود در رابطه با انتشار چنین عکسی که کاملاً مغرضانه و با هدف سودجویی از نام، برند و جایگاه رسانه پر مخاطب بورس نیوز با این میزان اثر گذاری بر بازار سرمایه و روند معاملات سهام، منتشر شده است، شفاف سازی کرده و به خوانندگان خود هشدار دهد.
کد خبر : ۱۵۶۷۹۷
نویسنده :
کیوان فر
صبح روز جاری خبری در کانال های بورسی تلگرام تحت عنوان "تعدیل مثبت سنگین در انتظار یک نماد پالایشگاهی" دست به دست می شد.

به گزارش بورس نیوز، این مطلب در حالی در کانال ها و گروه های مختلف بورسی در حال باز نشر بود که بورس نیوز انتشار چنین مطلبی را با این عنوان، در زمان و تاریخ مندرج در عکس از پایه و اساس کذب دانسته و بر خود لازم می داند در راستای ایفای وظایف و رسالت خبری خود در رابطه با انتشار چنین عکسی که کاملاً مغرضانه و با هدف سودجویی از نام، برند و جایگاه رسانه پر مخاطب بورس نیوز با این میزان اثر گذاری بر بازار سرمایه و روند معاملات سهام، منتشر شده است، شفاف سازی کرده و به خوانندگان خود هشدار دهد.


سوء استفاده یک کانال تلگرامی از برند بورس نیوز/ تکذیب می کنیم

بر اساس این گزارش، در این عکس در حالی به انتشار خبری در سایت بورس نیوز پیرامون تعدیل مثبت سنگین نماد "شاوان" اشاره شده که بیننده با قدری توجه و دقت می تواند به فوتوشاپ و دروغین بودن آن پی ببرد. ضمن اینکه مخاطبان بورس نیوز می توانند براحتی با مراجعه به آدرس سایت دریابند که چنین خبری با این تیتر و کد خبر به هیچ عنوان وجود خارجی نداشته و ندارد.


سوء استفاده یک کانال تلگرامی از برند بورس نیوز/ تکذیب می کنیم

اما براستی چرا چنین عکسی با سوء استفاده از برند و اعتبار بورس نیوز در کانال های تلگرامی که انتقال اطلاعات میان کاربرانش در کسری از ثانیه صورت می پذیرد، منتشر شده است؟

آیا این اقدام نشر اکاذیب و سودجویی از جایگاه یک رسانه معتبر نیست؟ فرستنده این عکس که پیدا کردن نامش در میان کاربران کانال های بورسی تلگرام کار سختی نیست، چه اهداف و مقاصدی داشته؟ آیا غیر از این است که فرستنده عکس با سوء استفاده از نام یک رسانه معتبر قصد جذب مخاطب و رسیدن به مقاصد شوم خود را داشته است؟ چرا که وی با سوء استفاده از اثر گذاری بالای این رسانه و انتشار خبر مثبت کذبی پیرامون یک سهم موجب افزایش هیجانات در معاملات آن شده و می تواند در این میان مقاصد خود را براحتی پیش ببرد.

البته در خصوص این کانال، مدیران آن و سوابق عملکردشان در ایجاد و ترویج شایعات در بازار با هدف اعمال اثر در روند معاملات برخی سهام مورد نظرشان، بزودی شفاف سازی و اطلاع رسانی بیشتری خواهیم کرد. چرا که سکوت در مقابل این افراد سود جو به نوعی کمک به پیشبرد اهدافشان خواهد بود.

زیرا که اگر به همین مورد اخیر نگاهی بیاندازیم، به وضوح می توان مشاهده کرد که با این اقدام مغرضانه افراد سود جو و سوء استفاده از اعتبار بورس نیوز، سهام "شاوان" حتی تا تشکیل صف خرید هم رفت و چه بسا سهامداران و سرمایه گذاران زود باوری که با این خبر تصمیم گیری کرده باشند و ممکن است در چاهی بیافتند که این سود جویان پیش پای آنها حفر کرده اند.

اما اوج وقاحت این فرد به جایی رسیده که حتی پس از انتشار این عکس کذب در گروه های تلگرامی، نسبت به صف خرید شدن سهام "شاوان" ابراز خوشحالی کرده و به دوستان خود تبریک هم می گوید!

اما افراد عضو چنین گروهی بایستی از خود بپرسند که ارایه چنین سیگنال هایی چه نفعی برای مدیر گروه مذکور خواهد داشت؟ آیا وی برای رضای خدا چنین سیگنال هایی را به آنها ارایه می کند؟

البته نکته مهم اینجاست که سازمان بورس نیز توان مقابله با این کانال ها و گروه های مختلف که تعدادشان کم هم نیست، را ندارد و نمی تواند به عنوان مدافع حقوق سهامداران و مبارزه با چنین رفتار سودجویانه ای کانال های تلگرامی را ساماندهی کند. آن هم گروه هایی که قصدی به جز سفته بازی و سوء استفاده از نا آگاهی سهامداران و سرمایه گذاران را ندارند و از هر روشی برای تحقق خواسته هایشان استفاده می کنند. حال آنکه به نظر می رسد اگر سازمان بورس به عنوان نهاد متولی بازار سرمایه به موقع وارد عمل نشود، قطعاً به بی اعتمادی ها دامن خواهد زد و نتیجه آن چیزی جز تزریق هیجانات به بازار و افزایش بی اعتمادی سرمایه گذاران نخواهد بود.

گرچه شاید این وظیفه خود کاربران تلگرامی است که بایستی نسبت به این موارد آگاهی لازم را داشته باشند. چراکه آنها باید به این موضوع توجه داشته باشند که هر کانال و گروه تلگرامی بورسی، از مبنای تحلیلی درستی برخوردار نبوده و مطالب منتشره در آنها قابلیت اتکای لازم را ندارد. از این رو کاربران این شبکه اجتماعی باید در کانال هایی عضو شوند که وابسته به مجموعه های قابل اعتماد اعم از کارگزاری ها و یا رسانه های معتبر بوده و یا مدیریت آنها بر عهده فعالان و تحلیلگران شناخته شده در بازار باشند. ضمن اینکه کابران فعال در این فضای مجازی باید از صحت مطالب عنوان شده در آن و اهداف مدیرانش اطمینان لازم را داشته باشند.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
فرزند کوروش
UNITED STATES
يکشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۴
بورس نیوز ، می بینی چقدر دردناکه افرادی برای سود جویی اخبار دروغ از طرف شما پخش می کنند ؟!!!
یادت بیاد خودتم اخبار دروغ پخش می کردی و می کنی ، مثل خبر تجاوز کارکنان برنامه بفرمایید شام در کانادا و ...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲
ما از بورس نیوز حمایت کرده و ضمن ارامش این عمل کاربر را محکوم می نماییم
یاور
دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۲
ما بورس نیوز را دوست داریم
نوید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۳
بورس نیوز خدایش خبر های تو کی تو بازار ما اثر کرده
بازم به برش این گروه که تونسته سهم رو صف خرید کنه
این خبر رو تو میزدی صف فروش میشد که
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۳
بورس نیوز از اول هم با پالایشی خوب نبوده و (ح ا) بارها با مصاحبه این دشمنی را آشکار کرده
مشكوك
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۵
ها عاقبت خياط هم در كوزه افتاد كو آن آگهي هاي استخدامي
ناصر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۴
خب همچی مشخصه یه عده با خبر کذب سهم باد کردن و سود کردن و به عده بتده خدا تازه خریدن.....آی بورس نیوز با سازمان هماهنگ کن معاملات باطل شه تا سود اون خائن از دستش بره.سازمان بورس باید معاملات باطل کنه.
reza
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۸
چیزی که عوض داره گله نداره اینها شاگران خودتون هستند خبر قشرین را یادتونه؟؟؟!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۳
با سلام ، لطفا از شاید ها بپرهیزید. این وظیفه قاطع سازمان بورس است، تا محیطی امن برای سرمایه گذاری و سرمایه گذاران ایجاد کند. نباید گذاشت تا فساد منتشر گردد. این بازار از هر طرف مورد هجوم قرار دارد، در این میان خود دولت و متولیانش هم کم نقش ندارند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۳
به نظرم همه سایتها باید از آدرس خودشون استفاده کنن تا هم مردم راحت بتونن تشخیص بدن و هم خود سایتها با مشکل مواجه نشن. مثلن بورس نیوز از این آدرس استفاده کنه: www_boursenews_ir و اینکه سایتها میان از آدرسهایی دیگه استفاده میکنن طبیعتن باعث سردرگمی مردم میشه.
صدرا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۶
با سلام در کدام قسمت می شود کد خبر را وارد کرد؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۵
بورس نیوز خیلی هم خودت را دست بالا نگیر
میثم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۹
اخه تو عکس اصلا اسم بورس نیوز نیست.خوشونو کاسه داغتر از اش کردن.بازم دمشون گرم که هر کی هست داره به مردم سود میرسونه.