بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۹
مستطيل شيشه اي تالار

پیشنهادی به وزیر اقتصاد

در آخرین روز از معاملات بازار سرمایه کشور شاهد وارد آمدن آخرین ضربه بر پیکر شاخص کل و قیمت اغلب سهام شرکت ها بودیم که الحق ضربه کاری هم بود چرا که مدار 62 هزار واحدی را مجدداً برای نماگر بورس به تصویر کشید.
کد خبر : ۱۵۷۲۸۵
نویسنده :
بابک آموخته
با اتمام ساعات معاملات روز چهار شنبه 94.08.27 شاخص بازار اول ( تالار اصلي) با 84 واحد کاهش به رقم 43618 واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 398 واحد کاهش عدد 139703 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی - ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 55 واحد کاهش به رقم 24485 واحد رسيد.

همچنین در این روز "پارسان" با 16 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "همراه" با 48 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 0.6 واحد افزایش به رقم 702 واحد رسید.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 709 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 1333 میلیارد ریال رسید.

در آخرین روز از معاملات بازار سرمایه کشور شاهد وارد آمدن آخرین ضربه بر پیکر شاخص کل و قیمت اغلب سهام شرکت ها بودیم که الحق ضربه کاری هم بود چرا که مدار 62 هزار واحدی را مجدداً برای نماگر بورس به تصویر کشید.

بنا برگزارش بورس نیوز، همچنان بی خبری تنها خبر موجود در بازار سرمایه می باشد و کسی خبر از مقصد این کشتی طوفان زده ندارد و گویی که همچون تخته پاره بر موج رها است.

از سویی دیگر ارزش معاملات بورس امروز 70 میلیارد تومان بود و فرابورس نیز بدون احتساب معاملات بلوکی و اوراق به زحمت به رقم 60 میلیارد تومان می رسد لذا هنوز هیچ اثری از آثار احتمال بازگشت به روند صعودی در بورس نیست و ظاهراً این بازار تا مرز متروکه شدن فاصله ای ندارد.

اما نکته مهم در خصوص بازار سرمایه چگونگی اثر گذاری بسته اقتصادی جدید دولت است که از ارایه راهکار برای فروش محصولات خودرویی ها آغاز شد بسته ای که قرار بود با تأثیر سریع و کوتاه مدت منجر به رونق شود که تاکنون نشده است.

اما اجرای این بسته در بحث خودرویی ها کارآمد بود و در حد دور از انتظار توانست تأثیر گذار باشد اما این موضوع اثری بر سهام خودویی نداشت که علت آن بسیار واضح است. چرا که با توجه به اعلام شرکت های خودرویی ظاهراً این طرح تأثیر مالی بر این شرکت ها نداشته و سود آنها تغییر اصلاً نخواهد کرد. خوب حال سوال اینجاست که چرا باید دولت دست به کارهای بیهوده و عبث بزند؟ اگر اجرای این طرح برای شما تأثیری نداشت چرا باید این کار انجام می شد؟

بر همین اساس پیشنهادی به وزیر اقتصاد داریم تا با اجرای آن، تلاش ها و برنامه های دولت توسط صنایع بیهوده و بی اثر جلوه داده نشود.

لطفاً از این پس برای هر صنعتی قصد اجرای طرحی داشتید قبل از آن از مدیران شرکت های آن صنایع اثرات اجرای آن طرح بر روند مالی و سودآوری شرکت هایشان را جویا شوید تا راه پنهان کاری و گمان کاری بر آنها بسته شود و اگر سودی در اجرای اینگونه طرح هاست هم به جیب صنایع برود و هم سهامداران اگر هم سودی نیست که اصلاً طرح اجرا نشود و برای دولت هم هزینه ای نداشته باشد چرا که در حال حاضر اجرای طرح فروش خودرو با وام 25 میلیون تومانی تنها برای مدیران شرکت ها منفعت داشته و سهامداران آنها همچنان در زیان های سنگین هستند.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
ROMANIA
چهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۴
وای از این مملکت وای .همه اینجا به فکر منافع خود هستن و هیچکس انگار به فکر حل ریشه ای مشکلات نیست.
ناشناس
ROMANIA
چهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۹
سهام خریدن یعنی معا مله با دولت پس شکست شما حتمیست
هر زودتر خارج ودیگر سهام نخرید
ناصر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۲
اثر اجرای طرح خرید اقساطی خودرو این بود که ورشکستگی صنایع خودروسازی را چند ماهی به تاخیر انداخت تا در این چند ماه بلکه فرجی حاصل شود و تحریم ها برداشته شوند و سرمایه ها و دلارهای فریز شده به کشور برگردند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۱
دوستان کلیه سهامتون را بفروشید و تبدیل به شپلی کنید .تمام ضررهایتان بران خواهد شد. شپلی تا پایان سال 1000تومن
كلاه قرمزي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۲
دو تا كمپاني خودرو سازي در عرض شش روز ١١٠ هزار دستگاه اتوموبيل فروخته اند و يك ركوردي را در فروش بدست اوردند كه جاي شگفتي دارد حالا چگونه تاثيري بر وضيعت مالي و سود انها نداشته ان هم جاي شگفتي دارد فكر نميكنيد يك جاي كار مي لنگد.اينجا است كه بايستي بگوييم پيدا كنيد پرتقال فروش را.!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۷
بورس نیوز هر روز تو بنویس مسئولین از این حرفها گوش شون پر است وحالا حالا ها واکسینه هستند میتونم قسم بخورم اصن واسشون مهم هم نیست به کجا میرویم ......
صادق
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۶
بورس عملاً تعطیل شده است. فقط عده ای قلیل بابت نوسان گیری و سفته بازی در سهم های کوچولو در حال بازی (Game( هستند. چون اقتصاد مملکت تعطیل شده است. فقط و فقط دوره سپرده گذاری و سود بانکی و بهره بانکی (یا همان ربای قدیمی) !!!!
فرهاد
KAZAKHSTAN
چهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۰
واقعا که خجالت اوره!! تصورش بسیار سخته که در این برنامه اعطای وام خودرو دست دولت و خودروسازها توی هم نباشه!!!! احتمالا سود را برداشتن بردن یواشکی سهامداران نوش جان کنند. همین کار را هیئت مدیره پالایشگاهها و پالایش و پخش هم با سهامدارن انجام دادند و هنوز هم میدهند ، یعنی دولت دست هیئت مدیره ها را برای پاداشهای کلان خودشان در این وضعیت اقتصادی باز میکذارند و بقیه هم به جیب دولت رفته و یک کلاه گشاد بر سر سهامداران حقیقی میماند!!! واقعا که این طرز مملکت داری شرم آوره!!!
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۷
خب اونها هم میخواستن به مدیران ایران خودرو سایپا سود برسه شما در اشتباهی که میگید چرا سهام مردم سود نکرد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۹
اگر يك وام مثل وام خودرو دراختيار سهامداران يا كارگذارن يا شركتهاى بورس گذاشته شود جهت خريد سهام ممكن است بورس حركت كند لطفا اگر كسى بامسأولين ارتباط دارد مطرح كند
ایینستین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۲
بنده قبلا هم یاداور شدم کلا اقدامات این دولت شخصی و برای خودش هست که نقدینگی جمع اوری کند تا خرج سوریه و یمن و لبنان را تامین کند یعنی واقعا هنوز شما متوجه نشده اید؟
ناشناس
ROMANIA
پنجشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۹
یعنی دولت با این بازار میخواد به انتخابات بره؟!!!! فکر کنم نره سنگینتره. چون از همین الان شکست خورده است.
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷
ای بابا حوصله دارید .

تمام این کار ها با هماهنگی خود دولت انجام میشه .

اینها با تعطیل کردن مملکت تورم رو فقط تثبیت کردن . دلار همون 3600 تومان دوران احمدی نژاده و مردم بی پول تر شدن .


تنها راه نجات اینه که در انتخابات مجلس هر کسی که مخالف این دولته رای بیاره .

و در انتخابات رایسات جمهوری هم دیگه به روحانی رای ندیم .
علی
شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۵
من بشدت از عملکرد دولت ناامید شده ام
اما توجیه مسخره ی شماها را واقعا آزار دهنده ، مغرضانه و فریبکارانه میبینم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷
ای آقا چه انتظاراتی دارید. مثل اینکه یادتون رفته اینجا ایرانه.
ناشناس
GERMANY
پنجشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۵
این بورس محکوم به سقوطه هر چی بمونید بیشتر ضرر می کنید .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰
شما خیال میکنید خود دولت نمیدونست تاثیری تو سود نداره که قبلش از مدیران شرکت ها سوال کنه ؟؟؟ نه بابا همه ما ها بازیچه دست بزرگان قرار گرفتیم