بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۳
با ورود تایرهای جدید، با کیفیت ها و برندهای برتر از حجم تایرهای نامعتبر وارداتی کاسته شده و برای شرکت های فعال این صنعت فرصت ارائه تولیدات باکیفیت خوب و مزیت رقابتی را ایجاد خواهد کرد و در آینده ای نه چندان دور شاهد بهبود عملکرد این مجموعه ها خواهیم بود.
کد خبر : ۱۵۷۳۲۹
نویسنده :
یارمحمدی
طی معاملات هفته گذشته شاهد ایجاد روند مثبتی در اغلب نمادهای فعال در گروه لاستیک و پلاستیک در بازار سرمایه بودیم که با پیگیری های انجام شده دلیل این اقبال، شایعه ای مبنی بر افزایش تعرفه واردات تایر عنوان شد، بر همین اساس سراغ انجمن صنفی تایر ایران رفتیم تا صحت این موضوع را جویا شویم.

عضو کمیته اجرایی انجمن صنفی صنعت تایر ایران در این رابطه در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: خبر مهم در این صنعت ابلاغ آیین نامه ای در خصوص ایجاد موانع غیر تعرفه ای و ضوابطی سخت گیرانه در واردات تایر به ایران از سوی گمرک است.

مصطفی تنها در ادامه افزود: این ضوابط در تنظیم بازار تایر سازان تأثیر بسیار زیادی خواهد داشت و طی معاملات سهام این شرکت ها نیز شاهد رشد قیمتی بودیم این ضوابط همچون فیلتری عمل خواهد کرد تا دیگر شاهد ورود تایرهای بی کیفیت از برندهای نامعتبر نباشیم به طور مثال از این پس تایرهای وارداتی باید دارای استاندارد اتحادیه اروپا، نماندگی مجاز، در ایران ارائه خدمات پس از فروش و مسائلی این چنینی باشد.

سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر ایران در توضیح سخنان خود گفت: این مسأله بر عملکرد شرکت های این گروه تأثیر بسیار زیادی خواهد داشت، به طوریکه انتظار می رود تا پایان سال جاری بخشی از مشکلات صنعت مرتفع گردد و شاهد خروج نسبی از رکود در این صنعت باشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با ورود تایرهای جدید، با کیفیت ها و برندهای برتر از حجم تایرهای نامعتبر وارداتی کاسته شده و برای شرکت های فعال این صنعت فرصت ارائه تولیدات باکیفیت خوب و مزیت رقابتی را ایجاد خواهد کرد و در آینده ای نه چندان دور شاهد بهبود عملکرد این مجموعه ها خواهیم بود.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
وحید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶
امیدورام سفت و سخت پای این قضیه بایستن . حالا الان مافیا چه جوری لاستیک چینی وارد کنن.
کاظم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴
با سلام .در این ائین نامه جدید چه تعهدی از تولید کننده داخلی گرفته شده که لاستیک درجه سه به بازار ندهد؟ یا فقط راه را هموار میکنیم که تولید کننده ایرانی بدون هیچ مانعی به خالی کردن جیب مردم ادامه دهد ؟ حمایت از مصرف کننده در کجای قوانین شما قرار دارد؟ تفاوت خرید لاستیک چینی بیکیفیت با تولید لاستیک توسط مواد اولیه بیکیفیت چینی در داخل چیست؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰
مگه لاستیک ایرانی خدمات پس از فروش داره که خارجی داشته باشه؟
ناشناس 2
شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸
لاستیک خارجی که نیاز به خدمات پس از فروش نداره مخصوصا اگر برند معتبری هم باشه. لاستک ایرانی هم که هرگز نمیتونه جای لاستیک خارجی رو بگیره و کلا ادم باید از جونش سیر شده باشه که لاستیک ایرانی بندازه زیر ماشینش. چون تو سرعت بالا احتمال ترکیدنش زیاده