بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۶
کد خبر : ۱۵۷۳۵۱
خبرگزاری رویترز گزارش داد: در پی حوادث تروریستی هفته گذشته در پاریس، دولت بلژیک با افزایش سطح هشدار امنیتی در این کشور و درخواست از شهروندان برای خودداری از حضور در مناطق پرتردد، متروهای بروکسل پایتخت این کشور را بست و مسابقات فوتبال نیز به تعویق افتاد.

به گزارش ایرنا، رویترز روز شنبه از مبدا بروکسل گزارش داد دولت بلژیک اکنون با اعلام اینکه این کشور با 'تهدید فوری و جدی' روبرو بوده، گفته است که سراسر این کشور در سطح سه هشدار و بروکسل (پایتخت) در بالاترین سطح هشدار یعنی چهار قرار دارد.

بر اساس این گزارش، پس از حملات تروریستی پاریس که مشخص شد یکی از مظنونان این حملات بلژیکی بوده، مقامات بلژیک اعلام کرده اند که این کشور با درجه بالایی از خطر مواجه بوده و اکنون یک ستاد بحران تشکیل داده است.

یک سخنگوی ستاد بحران بلژیک دراین باره گفت: از عموم مردم خواسته شده است از حضور در مکان هایی همچون، مراکز فروش، کنسرت ها و ایستگاه های عمومی حمل و نقل اجتناب کنند.
بنا بر این گزارش و به دنبال انتشار بیانیه امنیتی از سوی ستاد بحران بلژیک، به دستور پلیس بروکسل، چهار ایستگاه اصلی مترو پایتخت از امروز تا فردا (یکشنبه) بسته شدند.

رویترز افزود: ستاد بحران بلژیک همچنین از مقامات محلی خواسته است گردهمایی های بزرگ را لغو کنند و مسابقات فوتبال تا اواخر هفته جاری دراین کشور لغو شود.

ستاد بحران بلژیک همچنین خواستار حضور بیشتر نیروهای پلیس ازجمله نیروهای نظامی در بروکسل و سایر نقاط این کشور شد. این در حالی است که پیشتر از بیم حملات تروریستی، مسابقه فوتبال دوستانه بلژیک و اسپانیا هفته گذشته در بروکسل لغو شد. ستاد بحران بلژیک خواستار به تعویق افتادن مسابقات فوتبال آخر هفته در این کشور شد.

رویترز گزارش داد: مقامات فرانسوی گفته اند حملات هفته گذشته پاریس در بروکسل طراحی شده بود.

پاریس پایتخت فرانسه، جمعه شب 22 آبان ماه، صحنه حملات تروریستی بود که شش تیراندازی و دو انفجار انتحاری در هفت نقطه آن روی داد که طی آن 129 نفر کشته و 350 تن دیگر نیز مجروح شدند.

پلیس فرانسه چهارشنبه گذشته (27 آبان) برای یافتن مظنونان حملات پاریس، با انجام عملیاتی در منطقه «سن دونی» واقع در شمال پایتخت این کشور، هفت مظنون را دستگیر کرد و دو مظنون دیگر نیز کشته شدند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر