بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۹
اگر مشکل خاص سیاسی برای کشور ایجاد نشود برخلاف نظر عامه کارشناسان اعتقاد دارم که کاهش قیمت نفت و کالاهای پایه، اثر منفی خود را بر بازار گذاشته است و اینگونه اخبار دیگر تاثیر منفی برای بازار ایران در پی ندارد و رفع برخی ابهام های تکراری مثل نرخ خوراک و بهره مالکانه به همراه روشن شدن قیمت دلار در بودجه اعلامی دولت، آرامش را به فضای معاملات برمی گرداند و نقدینگی های پارک شده در اوراق و سپرده ها، کم کم راه را به سمت تالار حافظ کج خواهند کرد.
کد خبر : ۱۵۷۴۲۵
نویسنده :
یارمحمدی
شرایط معاملات حال حاضر بازار و روند رنج و کم نوسان آن، در طی هفته های اخیر شرایطی را بوجود آورده که با کوچکترین خبر مثبت یا منفی، می توان جهت گیری به هر دو سمت نزولی و صعودی برای قیمت صنایع بر روی تابلو معاملات متصور بود . ولی آیا این قیمت های پایین توان افت بیشتر را هم در این مقطع دارند؟ آیا فروشنده های بزرگ در قیمت های پایین تر از این در بازار ما یافت می شود تا یک روند نزولی غالب ایجاد کنند؟

یک کارشناس بازار سرمایه ضمن بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: مسلماً در این برهه زمانی، جواب تمامی این سوالات خیر است. همه می دانیم که ریزش بورس در تابستان 94 به دنبال توافق هسته ای تنها یک دلیل داشت و آن پیش بینی بازار از گزارشات بد و مأیوس کننده 6 ماهه بود و جالب تر از این نکته، زمانی بود که برخی شرکت ها تعدیلات منفی 50 تا 100 درصدی روانه کدال کردند، ولی در روز باز گشایی و پس از آن، قیمت سهام آنها بر روی تابلو ریزش معنا داری نداشت و این به معنای پیش خورکردن گزارشات 6 ماهه در روند قیمتی نزولی پیش از آن بود و پس از گزارشات دیگر فروشنده سمجی در قیمت های پایین یافت نمی شد.

وحید شریفپور در ادامه افزود: با عنایت به تمام نکات گفته شده و همچنین نزدیک بودن زمان اجرای برجام به نظر می رسد یک روند صعودی کوتاه مدت در انتظار بازار خواهد بود و پس از آن میزان نقدینگی جذب شده به بازار سرمایه و جنس پول وارد شده از جهت نگاه نوسانی یا غیر نوسانی آن روند های آینده بازار را جهت خواهد داد.

وی گفت: در کل اگر مشکل خاص سیاسی برای کشور ایجاد نشود برخلاف نظر عامه کارشناسان اعتقاد دارم که کاهش قیمت نفت و کالاهای پایه، اثر منفی خود را بر بازار گذاشته است و اینگونه اخبار دیگر تاثیر منفی برای بازار ایران در پی ندارد و رفع برخی ابهام های تکراری مثل نرخ خوراک و بهره مالکانه به همراه روشن شدن قیمت دلار در بودجه اعلامی دولت، آرامش را به فضای معاملات برمی گرداند و نقدینگی های پارک شده در اوراق و سپرده ها، کم کم راه را به سمت تالار حافظ کج خواهند کرد.

این تحلیلگر بازار سرمایه در رابطه با صنایع پیشرو در جریان اجرایی شدن برجام گفت: در بررسی صنایع پیش رو در پسا برجام بد نیست اشاره ای به گروه حمل و نقل و بیمه داشته باشیم، اینها علاوه بر مزیت هایی که از رفع تحریم ها نصیبشان می شود، در گزارشات 6 ماهه هم گل سر سبد بازار بودند و با وجود شرایط سنگین رکود اقتصادی، گزارشات امیدوارکننده ای روانه کدال کردند. یعنی حتی اگر شما جزو آن دسته از تحلیل گران بازار هستید که با کمال بدبینی به آینده بازار می نگرید بهتر است در گروه هایی سرمایه گذاری کنید که نه ریسک نوسانات ارز تهدیدشان می کند، نه قیمت خوراک و بهره مالکانه مبهم شان کرده است، نه طلبشان از دولت وصول نمی شود و نه دغدغه رکود و حباب مسکن دارند. البته در همان گروه حمل و نقل و بیمه هم باید سمت شرکت هایی رفت که در گزارش 6 ماهه پوشش عملیاتی بالاتری داشتند و شرایط چارتی و تکنیکال آنها هم اصلاح جذاب تری داشته و در قسمت مدیریت شرکت سوابق بهتری دارند همچنین طی سال های گذشته انحرافات پیش بینی هایشان کمتر بوده، شرایط نقدشوندگی بالا و اقبال بازار را هم به همراه دارند.

شریفپور در خاتمه گفت: در کل معتقدم در این شرایط خاص و پر از ابهام از رفتارهای هیجانی برای تصاحب سود های اندک شدیداً پرهیز کنید و نگاه تحلیلی خود را چند بعدی کنید. شاید این روزها در آینده بازار سرمایه ایران به عنوان فرصتی که بود و استفاده نشد، ثبت شود و شما جزو اندک افرادی باشید که فرصت سوزی نکردید.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۲
مشت نمونه خروار است حالا شما هم با حمل و نقلی ها و بیمه ای ها رو هم ریختی تا سرمایه سهامداران را جذب کنید و بعد هم با یک جوری با یک خبر منفی سرمایه انها راهم حیف و میل کنید نه اقاجان اوضاع بطور کلی از ریشه خراب است و سو مدیریت در همه زمینه ها از جمله شرکت های بیمه ای و حمل و نقل موج میزند و به هیج جیز نمیشود اطمینان کرد
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۵
سلام شعبه یک شرکت تجارت الکترونیک پارسیان همدان حقوق بازاریابی تابستان ما را هنوز پرداخت نکرداند لطفا منتشر کن تا حق ما را حداقل نخورند . مغازه های مختلف بازیابی کرده ایم جهت دستگاه کارتخوان و نصب هم شدند اما هنوز از حقوق ما خبری نیست.
ناشناس
دوشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳
با سلام همین بیمه پاسسیان پنج سال نه سود و نه پول حق تقدم های فروخته شده بنده را پرداخت نکرد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۸
سلام، بارها عرض کردم، زمین کج نیست. نه به تحریم بر می گردد و نه به برجام و پس ار آن. اکثریت مدیران نابلدند و رانت خوار.بیسوادند و با توصیه و نابجا در مسند کار فرار دارند.جناب روحانی قول تغییر بنیادی داده بودند. مثل اینکه از عهده ایشان هم این تغییر و تصحیح بر نمی آید.
امینی
ROMANIA
دوشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۱
باسلام اکثر صنایع آماده صعودهستند هیچ چیزی حباب ندارد نیم متر مغازه در سبز میدان آن هم ملکش وقفی بو ده یک میلیار دو پانصد میلیون تومان 15000000000خرید و فروش می شود
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۸
سلام-من فکرنکنم این دولت قصدمبارزه بادزدی ورانت خواری وخلاف دراین کشورباشد.تنهاکارش مچ گیری ازطرف مقابل برای تثبیت حکمرانی خودش است.
والادوسال ونیم کم زمانی نیست که نتواند سیاست های خودراعملی کند.دردنیای نفتی سیاست گذاران کشورهای دیگرهستندواین دولت های کاربالاترازکارمباشران قدیم درروستاها وایالات راندارند.فقط خدابداد تعدادی سرمایه گذارکه ندانسته وارداین گودشده اندبرسد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۳
وقتی سهام نتونن صعود کنن ، نزول میکنن آقای کارشناس نتیجه پیش گویی تو می بسنی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۷
آره آقا فرصت بینظیر و استثنایی الان تو بازار هستش، فقط بدو که نکنه یه هو فرصتت بسوزه،
فرهاد
KAZAKHSTAN
دوشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳
ممنون آقای کارشناس که اومدی لابلای گزارش خودت بصورت بسیار مشهود و مشخص تبلیغ سهام مورد نظرت را کردی !!!
صادق
دوشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۹
آخه مرد حسابی کجا تبلیغ سهمش رو کرد فقط نظرش رو درباره این دو تا گروه گفت ... همین ... اسمی از سهم برد که این جوری حرف میزنی ؟
باقر
ROMANIA
دوشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۰
با تشکر از بورس نیوز بابت تحلیل بسیار جالبی که گذاشتند، از دوستان عزیز هم خواهش دارم از انتقاد های غیر کارشناسی و احساسی پرهیز کنند، با تشکر از کارشناس مهترم بابت تحلیل بسیار عالی که گذاشتند.
باقر
ROMANIA
دوشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۵
با تشکر از بورس نیوز بابت تحلیل بسیار جالبی که گذاشتند، از دوستان عزیز هم خواهش دارم از انتقاد های غیر کارشناسی و احساسی پرهیز کنند، با تشکر از کارشناس مهترم بابت تحلیل بسیار عالی که گذاشتند.