بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۱
مستطيل شيشه اي تالار

بگو باشه اما اجرا نکن!

روند بورس در معاملات روز جاری نزولی تر از دیروز بود و علاوه بر کاهش قیمت سهام شرکت ها شاخص کل نیز با روند بازار همسو شد، این اتفاق در حالی رخ داد که اغلب اهالی تالار از علت آن اظهار بی اطلاعی می کردند و بدنبال عامل تشدید کننده افت بازار بودند البته در همین حین بود که اخباری در بازار منتشر شد که اندکی توانست به علامت سؤال های بورس پاسخ دهد.
کد خبر : ۱۵۷۴۷۳
نویسنده :
بابک آموخته
با اتمام ساعات معاملات روز دو شنبه 94.09.02 شاخص بازار اول ( تالار اصلي) با 167 واحد کاهش به رقم 43332 واحد رسيد. عکس این وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 174 واحد افزایش عدد 140897 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی - ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 50 واحد کاهش به رقم 24451 واحد رسيد.

همچنین در این روز "تاپیکو" با 20 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "پارسان" با 50 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 5 واحد کاهش به رقم 695 واحد رسید.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 2529 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 1699 میلیارد ریال رسید.

شرایط امروز بازار سرمایه آنقدر نامطلوب و خراب بود که بادیگارهای شاخص هم زمین گیر شدند و نتوانستد علی رغم معاملات بلوکی خود مانع از افت آن شوند.

بر اساس گزارش بورس نیوز، روند بورس در معاملات روز جاری نزولی تر از دیروز بود و علاوه بر کاهش قیمت سهام شرکت ها شاخص کل نیز با روند بازار همسو شد، این اتفاق در حالی رخ داد که اغلب اهالی تالار از علت آن اظهار بی اطلاعی می کردند و بدنبال عامل تشدید کننده افت بازار بودند البته در همین حین بود که اخباری در بازار منتشر شد که اندکی توانست به علامت سؤال های بورس پاسخ دهد.

بنابر این گزارش، خبر به تعویق افتادن جلسه شورای پول و اعتبار که قرار بود فردا برگزار شود در کنار انتشار خبر ابلاغیه دو خودروساز بزرگ کشور به نمایندگی های خود مبنی بر عدم واگذاری خودروهای ثبت نام شده با وام 25 میلیونی به مشتریان و همچنین به تعویق افتادن خرید کالا با کارت اعتباری، از جمل اخباری بود که اندکی شک برانگیز در جهت تشدید روند نزولی بازار بود.

بر این اساس، تا به اینجای کار که با همت مسئولین بانک مرکزی بسته خروج از رکود تبدیل به بسته ورودی بی اعتمادی و هیجان به اقتصاد شده بطوریکه تا امروز سیاست اصلی بانک مرکزی روش "بگو باشه اما اجرا نکن" بوده. در این خصوص مطلب بسیار مفصلی را آماده کرده ایم که بزودی منتشر خواهد شد.

در پایان امروز از بیان اخبار، شایعات و شنیده های بورس صرف نظر می کنیم تا بزودی با بخش جدیدی در خبر مستطیل شیشه ای تالار در خدمت شما خوانندگان محترم باشیم.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰
جناب روحانی مطمئن باشید این راه و رسم مملکت داری نیست. لااقل قبل از رئیس شدن اینهمه وعده و وعید نمیدادید.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۰
این مواردی که شما فرمودید هیچ ربطی به سقوط شاخص نداره. مثلا وقتی خودرو سازان 125 هزار خودرو فروختند آیا سهامشان مثبت شد؟ مثلا وقتی گفتند جلسه شورای پول و اعتبار فلان زمان است شاخص هزار واحد رفت بالا که با به تعویق افتادنش بیاد پایین.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۱
با سلام
لطفا در خصوص سفته بازی شکل گرفته در سهم «شسینا» تحقیقی صورت دهید و نتیجه را در پرتال منعکس فرمایید. با تشکر
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۲
یکماه دیگه رشد شارپی شروع میشه .خبر موثق از دولت دارم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۲
بورس نیوز وام بافت فرسوده هم از همین مقوله است مسولین گفتند سود وام بافت فرسوده 9 درصد است اما در عمل سود وام 24 درصد است در گزارشت این را هم درج کن دولتی که از خشکسالی و دروغ می گوید جوابش چیست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۵
بورس نیوزی که تا قندی ها رشد میکند این همه ایراد میگیرد حقش هست هر روز بازار افت بیشتری کند
ساسان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۶
در این دولت شب که می خوابند صبح که از خواب پا میشن یک تصمیمی برای کشور می گیرند بدون هیچ برنامه ریزی .... به قول آقای مظاهری برای وام خودرو هیچ برنامه ریزی انجام نشده بود فقط یک تصمیم عجولانه یک شبه گرفتند و بعد آمدند نشستند و گفتند حالا چه بکنیم و حالا این نتیجه اش شد ...قول بهتون میدم یک ریال وام کالا به کسی ندهند....اگه از قبل برنامه ریزی شده بود قرار بود از اواسط آبان اجرا بشه....پس معلومه یک تصمیمی بوده مثل بقیه تصمیم های دولت که در خواب گرفته شده...مثل افتضاح سبد کالا...مثل واردات بی رویه بنزین....مثل کمک 5000 میلیاردی به بورس....
علیرضا
ROMANIA
دوشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۴
سلام: شماهم کار دولت را درپیش گرفته اید که به اقا میگوید چشم وکارخودشانرا میکنند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۱
فعلا که در تمام اقتصاد کشور یاس و ناامیدی وحشتناکی بوجود امده است من که سرمایه ام در بورس نابود شد اما مردمی که العان بیکارند ایا کسی هست بگوید چه برسر خانواده هایشان میرسد ایا فرزندان پسر و دختر این پدر بیکار در جامعه چه اتفاقی برایشان میافتد و دلیل امارهای فساد اعتیاد طلاق فحشا و هزاران بدبختی دیگر ماهواره است یا عملکرد ضعیف و ناتوان دولت و مجلس در انجام حداقل خواسته مردم که کارکردن و درامد داشتن است تا بلکه خجالت زن و بجه هاشون را نکشند . این نظام اگر برکتی داشته برای اقایان و اقازاده ها بوده که از هیچ به همه چیز رسیده اند و در صدا و سیما و ر سانه ها هم همان اقایان از عملکرد تعریف و تمجید میکنند .
فرزاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۴
هیچکس دیگه به حرف و وعده های این دولت و بانک مرکزی اعتماد نداره.